Alla kan bli frälsta /Is i hjärtan

 

Paulus blev omvänd till tro på Jesus Kristus. Läs Galaterbrevet som skrevs just för att bevisa judaisternas felaktiga uppfattning och för att föra de troende tillbaka till det sanna evangeliet. De goda nyheterna gäller inte bara judar utan alla människor. Frälsningen är Guds gåva av nåd som vi får genom tro på Jesus Kristus och INTE på något annat sätt. Att tro på Kristus innebär verklig frihet.

Jaha vad står det här nu då? Paulus blev omvänd till tro, ja då kan verkligen alla bli omvända och tro evangelium. Paulus var ju verkligt nitisk i sin förföljelse av de kristna. Han avskydde verkligen alla troende och jagade dem och lät dem dö. Paulus blev alltså en kristen, en troende på Jesus! Underbart!!

*

Vi ser också i dag de fullständigt felaktiga uppfattningarna som människor har angående evangelium, och judaisterna trodde ju att man måste följa den judiska lagen för att bli frälst. Detta är naturligtvis fel….Se Galaterbrevet.

Det florerar /förekommer/ verkligen fler och fler konstigheter idag  och det går runt, runt, man lär sig fel saker och hittar inte i allt detta virrvarr av falska profeter och “nya evangelium”.

Jesus Kristus är frihet och liv! Människor har is i sina hjärtan? De vill inte veta vem Frälsaren är-

/Maria

 

 

4 thoughts on “Alla kan bli frälsta /Is i hjärtan

  1. Man kan läsa Fil 2:6, där står att Jesus är jämställd med Gud. I Joh 10:30, 38 står det att Jesus är Gud, likaså i Joh 12:45; Joh 14:1-11. Jesus kom från himlen, inte från jorden (1 Kor 15:47) och är Herre över allt och alla./ Joh 14:9; 17:11, 22; Apg 4:32 och: Joh 14:28

    *Ni borde ha lika lite begär efter detta jordiska liv som en död människa har. Ert verkliga liv finns i himlen med Kristus och Gud.* /Kol 3:3

    ja många förnekar Jesus och Gud, och gör bibeln och Gud till lögnare, det finns ju många sådana tyvärr.Jesus lär oss i bibeln om allt vi behöver veta men om man inte läser vad han lär så är man ovetande om fakta.Vi lever i NT nu och borde veta mer om GT för att leva där vi är nu- frälsta, varför kommer det inte fram fler sanningar till människor då? de har eller vill kanske inte ha kunskap, kyrkorna sysslar med allt annat än bra undervisning- den undanhålles.
    http://www.alittleleaven.com/christless_christianity/ Jag kom in på denna sidan idag och det var längesedan jag var där, och här ser vi ju hur falska profeter och fel undervisning frodas i kyrkorna!Hur ska man då få lära sig rätt saker./Maria

  2. Jesus är inte Fadern – dvs Jesus hade/har en kropp. Fadern är vår Fader i himlen.

    När man förnekar Jesus på olika sätt gör man Bibeln och Gud till lögnare.

    En sak:

    Om inte Jesus kom till jorden och är av den Helige Ande, betyder det att Jesus föddes i synd (Maria och Josef var inte gifta) och gjorde sig till Gud. Det diskuterar han med Fariseeerna på många ställen. Finns ingen Helig Ande och Jesus var en utvald människa, hur kan han vara vår frälsare?

    En till sak:

    Om Jesus anser att vi fd hedningar ska hålla Mose lag och omskäras at bli judar, borde det stå så i Nya Testamentet, någonstans. Vi kommer ju in genom det Nya Testamentet.

    I Apostlagärningarna diskuterar Apostlarna just den frågan och de kom fram till att hednakristna inte behöver hålla hela lagen eller äta kosher (eller översätta Nya Testamentet till hebreiska för den delen heller).

    Att lära sig mer om GT och hebreiska ord är inte fel. Jesus var rabbi och många saker blir klarare om man ser vad han säger ur den synvnkeln.

  3. Nej jag vill inte rätta dig alls i detta- det är helt klart rätt. Man uttrycker sig ofta olika men menar samma saker men man kan också uttrycka sig helt fel och inte alls förstå innebörden i allt det som bibeln rymmer, Guds Ord är klart och genom att umgås med honom och hans Ord så förstår man vad han vill/e säga./ Paulus levde mitt i båda förbunden och vet skillnaden mellan dem ända ned till bokstaven./Ja sannerligen gjorde han det.Thomas bowed before Jesus saying, he is his God and his Lord, Jesus could not say the Father was his Lord in the way man does/jag undrar här om den svenska översättningen eller ngt annat är fel eftersom en del bibelord på svenska säger att Jesus är Gud och det har jag tagit med på sidan här,läser just i länkarna du gav.
    * Paulus vände sig till de andra folken (på Jesu uppdrag) och vi får av tro nåden att tillhöra Guds folk av överlåtna människor, däribland också judar! /Sant så sant…

    Jag tycker du har rätt i alla punkterna här och jag hoppas att man kan ta till sig vad bibelns ord säger. Man kan inte bara förkasta allt och säga att det är osant som så många gör! man slösar bort sitt liv och går verkligen rakt in i helvetet med att inte ta emot frälsningen. Fasansfullt.
    /Maria

  4. Bibelns budskap

    Så här har jag förstått det (rätta mig om jag ar fel!):

    * Gud gav Israel två testamenten (kontrakt):

    Det Gamla Testamentet (Lagen och budorden)

    Det Nya Testamentet (Evangeliet om Jesus Kristus).

    * Det första kontraktet byggdes på rättfärdighet genom perfekta laggärningar, och när det brast (man syndade) offrades “oskyldiga” djur istället för den/de skyldige och Guds nåd var med folket.

    Detta hör man i många verser hos David i Psaltaren. Omskärelsen är ett tecken på att man är med på kontraktet (eventuellt blöder det lite när man omskärs och det är precis samma symbol som när två ingår blodsed!).

    * Israel vände sig sen till andra gudar och offrade åt Ishtar och Baal, dvs de övertog grannarnas ockulta ceremonier och sexritualer. Israel bröt så kontraktet (otrohet och prostitution kallar Gud det).

    * Gud sände profeterna (Jeremia, Jesaja, Hesekiel) som varnade och ropade om omvändelse och att Gud skulle skicka ett nytt kontrakt.

    * Detta nya kontrakt är det Nya Testamentet och evangeliet om Jesus Kristus.

    * Det nya kontraktet bygger på tro och överlåtelse till Kristus (omskärelse i hjärtat).

    * Det gamla kontraktet (Lagen) är den mall vi läser av hur vi står till andligt. Alla har syndat och brutit kontraktet (Rom 3:23).

    * Lagen har inte upphört och Jesus förklarar och fullbordar den (Matt kap 5:17-).

    * Frihet från synd är riktigt frihet och Jesus tvättar oss rena och ger oss ett hjärta: han sår tro i det så vi kan växa i honom (och lämna stenhjärtat bakom).

    * Paulus levde mitt i båda förbunden och vet skillnaden mellan dem ända ned till bokstaven.

    * Det gamla förbundet leder Israel över i det nya

    * Jesus vände sig till Israel, inte till oss andra (Matt 15:24).

    * Paulus vände sig till de andra folken (på Jesu uppdrag) och vi får av tro nåden att tillhöra Guds folk av överlåtna människor, däribland också judar!

    * Det finns en poäng med att Nya Testamentet är skrivet på grekiska, och inte på hebreiska. Så blev det möjligt för andra folk att förstå det t.ex. Att kräva att alla folk ska lära sig hebreiska är en mycket svårare väg. Sen kommer den kulturella stoltheten in i bilden! Alla måste bli hebreer!

    * Gud är Israels Gud, med betoning på GUD

    * Den som tror Sonen har Fadern, och den som inte tror Sonen har inte Fadern, säger Jesus (1 Joh 2:23)

    * Jesus är Guds Son som kom till jorden (1 Joh 5:7, 1 Joh 4:3)

    * Jesus är inte Fadern, de är av samma väsen och de är ETT (Joh 10:30, Joh 17:22)

    * För den som tror att alla som är kristna måste hålla hela Lagen för att vara/bli räddade skrev Paulus Galaterbrevet (och Romarbrevet).

    * Det finns ingen splittring inom Gud

    * Det finns ingen splittring mellan de båda förbunden

    * Splittringen finns i oss

    Länkar

    Jesus och Fadern artikel:
    http://www.letusreason.org/Trin6.htm

    Ett annat evangelium och en annan Jesus:
    http://www.letusreason.org/Wf2.htm

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.