665 ord om helbrägdagörelse./Miracle/ Jesus gör under och mirakel. Tro på Herren

137 foto Maria

Behöver du Gud varje stund? Det gör jag. För jag vet  t ex att Jesus kan uppväcka människor från döden och det kallar jag för mirakel. Jag vill berätta:

I alla plågor finns han med. Jag vill uppmuntra dig som lider av något,  med att säga: Be och tacka Herren , alltid. Paulus säger till oss lärjungar/barn till Gud, att vi ska vara i ständig bön till Herren. Paulus säger att HERREN hör bön. Det är sant.

Och en sak till:

ALLA BLIR INTE HELA. Och BARA GUD VET VARFÖR!

Vi är många som lider utav sjukdomar, problem i familjerna, penningbekymmer, släkttvister, “olösliga” problem och mycket mycket fler hemska  arbetsamma saker”. VAD gör man åt dem då?

Jo, man LÄMNAR dem åt Gud och tro på att HAN kan lösa dem. Ja HAN kan det! I mitt liv har jag upplevt djävulska saker, och inte trott mig kunna överleva, men jag LEVER och jag TROR!!

Satan har försökt att sänka mig till döden i över 20 år, men han skall fortfarande inte lyckas. AMEN till att Gud är min Fader. / Satan finns, och Gud är större, och PRÖVNINGAR finns, eller hur?/ Maria

I alla plågor som vi människor har så bör vi veta (i alla fall de troende! bör veta, och de som inte tror måste vi vilja nå) ATT VI HAR GUD ATT GÅ TILL. Jag vill säga till er att JESUS dog på korset för oss alla! Han är med i allt.

Jag gråter för familjer och familjen och för släktingar och vänner och ovänner och obekanta och bekanta, dem vill Gud nå, men vi måste be att de nås av hans kärlek! och kan ta emot den i sina liv.

Helbrägdagörelse! Vad är det? Jo… det heter HELANDE nu för tiden, men det betyder att JESUS  kan hela människan, kan göra den FRISK. När vi, (de troende!) kommer till himmelen får vi i alla fall nya kroppar!

F R I S K!   FRISK vill JAG BLI!  Jag orkar inte med all värk!  Men jag MÅSTE, för Gud har inte gett mig helbrägdagörelse ännu, men jag TROR att det kommer.

Hoppas du förstår allvaret i mina rader nu då jag sitter här i natten och desperat vill ut med de orden som  har varit i mitt hjärta hela dagen och kvällen, och nu skriver jag dem för att DU, NI och De, ska veta VART man skall vända sig. Det är sanning förstår du, att Jesus KAN  göra en människa frisk. Man kommer till en viss gräns, och den har t ex jag nått nu, ja för länge sedan. 

Man kan se s k “mirakelpastorer” på tv och video och i församlingar som SÄGER att folk blivit friska på deras möten, men då skulle d e personerna i så fall varit ute i tidningar och radio och på alla sätt gått ut med sina händelser/helbrägdagörelsen från Jesus. Hör du något sådant, ser du några sådana? Ett MIRAKEL eller FLERA måste man ju berätta om, eller hur?

Nej, kanske inte nej. Man hör inget…. Men det kommer, om människor förstår att BEDJA och TACKA Herren för alla de goda gåvorna som HAN kan göra för den som tror.

Bara något av allt det Jesus gjorde då han gick på jorden: *Jesus uppväcker Lasarus från döden. * Jesus botar tio leprasjuka. * Jesus botar från blindhet- både andlig och kroppslig. * Jesus ger mat åt fem tusen. * Jesus botar en kvinna med blödningar. * Jesus botar blinda och stumma. * Jesus går på vattnet.  * Man förvånas över alla underverk. * Jesus ger mat åt fyra tusen.  * En blind får sin syn tillbaka. * Jesus uppväcker en död flicka. * Jesus botar en pojke som är besatt av en ond ande.* och mer….. DESSA UNDER kan SKE IDAG OCKSÅ!

Det står i bibeln /bibelkommentar/ om att om vi skulle berätta om alla underverk Jesus gjorde så räckte böckerna inte till, som de skulle skrivas i. Är inte det bevis nog. Du ska också veta att Bibeln är skriven av människor på GUDS befallning.

316 foto Maria

Här slutar denna avdelning  nr 1 om vår tid och  våra behov av Jesus och hans mirakel, du får läsa fortsättning här så fort det går att få skrivet nya rader till dig. Fortsättning följer alltså. Välkommen till denna kategori:  Se:  Hälsa och helbrägdagörelse

NamnlösMaria                         ……..bara tro

 

 

11 thoughts on “665 ord om helbrägdagörelse./Miracle/ Jesus gör under och mirakel. Tro på Herren

  1. Vi skall inte be till den Helige Ande

    Inte någonstans i Bibeln kan vi se att någon bad direkt till den Helige Ande, så det tycks inte vara Guds ordning för hur vi skall be. När Jesus undervisade oss om bön sa han: ”Så skall ni be: Fader vår som är i himlen…”. Detta är en mall för hur vårt böneliv skall fungera. Vi vänder oss inte inåt som mystikerna. Vi vänder oss inte heller till Guds Ande. Vi får vända oss direkt till vår Far i himlen, och det är detta är en sak som är så underbar i den kristna tron: barnaskapet hos Gud!
    I Apostlagärningarna 4:23-31 kan vi läsa om hur lärjungarna i förföljelsetider bad om att Gud skulle göra tecken och under genom dem, och i samma stund blev de uppfyllda av den Helige Ande.

    De bad alltså inte till den Helige Ande utan till Fadern. Det här låg helt i linje med vad Jesus hade sagt: Luk 11:13: ”Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge den helige Ande åt dem som ber honom?”
    Så även om vi vill bli uppfyllda av Anden skall vi inte be till den Helige Ande. Varför då? Jo, det är fel ordning. Gud har inte tänkt så, och då gör vi inte så. Börjar vi fokusera för mycket på den Helige Ande, så faller fokus väldigt snart bort från Jesus och hans försoningsverk på korset och landar istället på tecken och under etc.

    FRID! Gud välsigne. /Maria

  2. Hej Lennart, jag håller med dig om länken, för jag har mina dubier om det. Och jag har sett och hört tillräckligt för att se att jag tycker det är fel. Har sett många ggr en predikant och flera, i en kyrka som körde med detta med olika längd på benen m m. Det anser inte jag vara bra……/Felaktigt
    Jag känner Stefan och vet att han vill väl och att han är en troende, men jag kan tänka mig att det är ngt fel, att han lärt fel. Det är inte ovanligt idag.Ja jag har läst detta om simoni och det är helt felaktigt att använda sådant.Jag trodde inte att man fortfarande lärde ut sådant och de som kanske faktiskt inte är helade kommer att bli mycket förvånade—– Jag har blivit sagd att jag var hel då jag icke var det- det var också fel undervisning och experiment.
    Jag vet idag /sedan länge/ vad mirakel är och sådana längtar jag efter för många många människor, det finns så många böneämnen!! JESUS LEVER och gör MIRAKEL
    /Hälsn Maria

  3. Hej!

    Härligt att vi är fler som ber TILL GUD
    över samma böneämne, Amen!

    Lite komiskt kanske, att när vi vänder vår bön TILL GUD
    så dyker signaturen “Stefan” upp och talar om vad
    HAN kan uträtta minsann.

    Den verksamhet som Stefan förmedlar i sin videolänk
    är inget annat än trolleri och simoni i Jesus namn.
    De som håller på med sådant beskrivs i Matt.7:22

    Vi fortsätter BE TILL JESUS!

    mvh L.S

  4. Härliga Marie! Du är så fin. Tack så innerligt mycket att du skriver detta här och att jag vet att du menar varenda ord du säger! Ja Jesus har gett oss löften och jag tror på dem! Vet du, jag tror jag kommer att bli FRISK! FRISK, vilket härligt ord!Och inte bara jag utan även du och MÅNGA. Tack snälla du! Vilket vittnesbörd det blir!!!
    *
    Tack Marie.
    Herre, jag vill lägga fram Marie framför dig nu, så som hon gjort för mig. Jag ber att du som är den store Mästaren helar min vän, gör henne hel, du vet vad som fattas henne. Jag ber i Jesu Kristi namn, AMEN. Tack för bönesvaren!Tack Jesus att Marie får uppleva helbrägdagörelse!
    Vi väntar på under och mirakel!
    /Kramar Maria

  5. Jag ber i Jesu namn om ett underbart helande för min Vän Maria !!Tack Jesus att jag får bära fram hennes,Marias sjukdomar som Du Jesus Kristus lovat att bota och hela !!

  6. Jaa jag känner ju till detta och jag tror på det, att människor kan bli hela och frisk från sjukdomar, Att man skall få höra evangeliet och bli frälsta och döpta och hjälpta på alla vis.
    Det är vad man bör göra, att predika och visa på evangeliet. Du o andra gör det och det är bra, jag menar bara att jag sett så många falska profeter och att jag sett dem i aktion och hur man lärt fel i den undervisning man fått i församlingarna. Den är inte bra på många ställen, jag nämner inga namn man jag vet sådana som skrivit till mig i olika sammanhang m m. JESUS LEVER!
    /Maria

  7. Jag ber bl a, att ben ska sträckas ut i Jesu namn, och inflr våra ögon det sker.
    Ibland vittnar personen om värme och att de kunde känna att nåt hände/sträcktes ut.
    Sedan när de ställer sig upp är smärtan borta och de kan gå normalt igen.

    “Till slut visade han sig för de elva när de låg till bords, och han klandrade dem för deras otro och deras hårda hjärtan, eftersom de inte hade trott på dem som sett honom uppstånden.
    Och han sade till dem: “Gå ut i hela världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt ska bli frälst, men den som inte tror ska bli fördömd.
    Dessa tecken ska följa dem som tror: I mitt namn ska de driva ut onda andar. De ska tala nya tungomål. De ska ta ormar med händerna, och dricker de något dödligt gift ska det inte skada dem. De ska lägga händerna på sjuka, och de ska bli friska.”

    Och de gick ut och predikade överallt, och Herren verkade tillsammans med dem och bekräftade ordet genom de tecken som åtföljde det. “(‭Markusevangeliet16 :‭14-18, 20 SFB14)

  8. Hej Stefan, ja det sker mirakel på många vis, jag ska se videorna, Gud arbetar på många olika vis med människor. Tack Stefan.Det räcker om du ber för mig om hälsa, Gud hör ju bön och han svarar alltid- på olika vis, jag vet aldrig hur jag mår eller om jag kan tala i telefon..Jag har “sett” ben växa ut, men blev senare väldigt skeptisk till detta då jag läst en del om det och i det fallet kunde förstå att det inte var rätt, utan en form av påtvingande.Jag har sett mycket och hade att omvärdera det.Det finns mycket konstigt också i det som ska vara friskt från Gud, det har jag lärt under åren, tyvärr. Jag tror på mirakel och vill väldigt gärna bli hel.Gud är god och helig och underbar.Människor måste få veta vem han är. Gud välsigne dig. FRID. /Maria

  9. Maria, jag kan be över telefon om du vill.
    Jag är ute och ber för andra, och i Jesu namn sker mirakel!
    https://youtu.be/vkHDj4iKlM4

    /Det Kan vara så- men jag tror inte det.Jag har sett sådant som jag trodde mig se, det var fel./M

  10. Hej Lennart! Tack så jättemycket för att du vill ropa till Gud för mig. Jag är hes i rösten av ropande och hjärtat svider.
    ja du har rätt i att jag vill bli FRISK för jag orkar inte mer nu.Tack för att du hjälper mig att bli hörd, jo jag vet att Gud hör mina o andras rop, men hur länge skall man orka, då man knappt klarar av att gå eller stå.
    Hans tid är ju inte som min tid, men jag vill inte att det blir värre för det skrämmer mig så. Jag är helt slut av all smärta. Det syns inte då jag skriver här ingen ser mig men jag vet ju vad jag känner varje stund, panik ibland, som idag, var jag på röntgen igen på knäna och de är slut. och alla kan få läsa detta det gör inget hur liten jag känner mig, FÖR NÄR JESUS gripit in blir det ett stort VITTNESBÖRD till hans ära! Hallelujah! Underbart!AMEN /
    En sida med foto o min vardag:
    http://myphotobym.blogspot.se/
    Tack så hjärtligt för ropen/bönen du gjort för mig! Varma hälsn Maria

  11. Hej Maria!

    Tack för en underbar reflektion och den grep mig ända in i märgen.
    Jag ser den som ett rop till Gud och jag vill hjälpa att ropa till Gud att HAN GRIPER IN I DITT LIV
    och BEFRIAR DIG FRÅN ALL SMÄRTA!

    Du skriver: “F R I S K! FRISK vill JAG BLI! och jag instämmer till FULLO i din längtan!

    ÄLSKADE HERRE JESUS!!!

    Du ser Marias BÖN och LÄNGTAN efter att få vara FRISK och Jag tycker det ÄR DAGS NU HERRE
    att DU SVARAR PÅ Marias BÖN!
    JAG VILL HERRE, att DU BELÖNAR MARIA
    med FULL HÄLSA NU, HERRE JESUS!

    TACK FÖR ATT DU HÖR VÅR BÖN JESUS!!!!!
    AMEN!

    mvh Lennart.S

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.