Bön/ Gud hör bön.

Det enda som en kristen kan göra nu i de tider som är, det är att BE till Gud och be om svar på de frågor vi har om vad som ska ske och HUR VI ska KLARA AV DET! Det sker över hela världen nu att människor är förtvivlade och rädda. MEN Gud vet ju om detta! Eller hur! HAN VET JU om hur människor har det.

Jag tror att Gud har ett ord till varje människa som ber om hjälp! Han ser till individen, precis som han såg Jesus.

Bibeln berättar om HUR det kan komma att bli ja, och Bibeln berättar om VEM GUD ÄR och HUR ONDSKAN Accelererar! PRAY PRAY PRAY! HUR rädda kan människor bli? Mycket rädda. Även en troende kan känna stor oro över Satan härjningar i våra liv. ENOUGH! Det räcker ju nu, nej det blir värre.

Det är så hemskt att det finns SÅ MÅNGA MÅNGA MÅNGA som inte har en tro på Gud och inte kan vända sig till honom utan de måste hitta på lösningar själva!! DE tar fel beslut och det går illa. Det gör ont att veta att det man säger: FÖLJ JESUS, ROPA PÅ JESUS!, BLI FRÄLST, Det är bråttom——– Det hjälper inte att man säger det varje dag till ofrälsta människor, för de vill inte veta.

MEN jag hoppas att du och jag o ni kan få hjälpa människor till JESUS!

Ps 39:13Hör min bön, Herre, lyssna till mitt rop! Var inte tyst inför mina tårar, för jag är en främling hos dig, en gäst som alla mina fäder.
Ps 42:9Om dagen sänder Herren sin nåd, och om natten är hans sång hos mig, en bön till mitt livs Gud.
Ps 54:4Gud, hör min bön, lyssna till orden från min mun.
Ps 55:2Lyssna, Gud, till min bön, göm dig inte när jag ber om nåd,
Ps 61:2Gud, hör mitt rop, lyssna till min bön!
Ps 65:3Du som hör bön, till dig kommer alla människor.
Ps 84:9Herre Gud Sebaot, hör min bön, lyssna, du Jakobs Gud! Sela
Ps 86:1En bön av David. Herre, vänd ditt öra till mig och svara mig, för jag är svag och fattig.
Ps 86:6Herre, hör min bön, lyssna till mitt rop om nåd!
Ps 88:3Låt min bön komma inför ditt ansikte, vänd ditt öra till mitt rop,
Rom 12:12Var glada i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen.
1 Kor 7:5Håll er inte ifrån varandra, utom möjligen för en tid med bådas samtycke för att kunna ägna er åt bönen. Kom sedan tillsammans igen så att Satan inte frestar er, eftersom ni inte kan leva avhållsamt.
2 Kor 1:11när också ni hjälper oss med er förbön. Så kommer många människor att tacka Gud för oss, för den nåd vi fått.
2 Kor 6:2Han säger ju: Jag bönhör dig i nådens tid, jag hjälper dig på frälsningens dag. Nu är den rätta tiden, nu är frälsningens dag.

BÖN. Gud svarar.

/Maria

8 thoughts on “Bön/ Gud hör bön.

  1. Hej Fredrik, det är komplicerat allt detta, men vi försöker förstå, du är bra på detta, inte hört dessa/dina förklaringar så många ggr precis. Det är mycket man döljer och ljuger om, och det är en hemsk tid att i den förstå vad som kommer. För 70 år sedan var det samma sak… KRIG ELÄNDE UTROTNING…
    Blessings
    /Maria

  2. Hej Fredrik! TACK för det du säger här, ja det är underbart att VETA och att KUNNA TRO! VILJA TRO o GÅ med GUD! JA de människor, havet av människor kommer att gå under i stället för att gå med oss, gå med Gud in i den evigheten som kommer. Jag förstår inte mentaliteten som är men jag förstår att den är biblisk. Nu har vi som skriver tömt alla argument och motargument nu finns det bara en liten del kvar av sanningen, den som kommer.
    JESUS KOMMER. Ja det är märkligt och mäktigt och underbart, och ja vi får STRÄCKA på oss och vara till hjälp om vi kan och får.
    Nu skall de släppa restriktionerna och nu kommer ännu mer allvar och lidande efter det. Det kommer de tider vi varnat för och det gör ont, ja det gör det, för t ex jag älskar att leva även om det är tufft. Men i dessa dagar av elände är HERREN NÄRA och MED OSS.
    Tack Fredrik för att du tycker om denna sida, den är tillägnad Jesus och Sanningen, HAN som ÄR.
    I många år har jag skrivit här och likaså har ju du på din, jag har inte hunnit skriva svar till din kommentar men den kommer senare idag.
    Ja tiden är svår men spännande och jag vet inte hur något blir rent praktiskt men en dag i taget…..
    Gud välsigne dig i denna tid av lögner, jag är så glad att du skriver här och är vaken!
    Hälsn Maria

  3. Jag brukar säga detta är UNDERBARA TIDER!

    Det betyder ju att Bibeln (som Peter Wahlbeck) talade om under frihetsmarschen har haft rätt!

    Sträck på era ryggar!
    Det är svårt för att inte säga nästintill omöjligt att vara sorgsen med sträckt rygg!

    Jag rekommenderar Jesus metod!

    Sträck på dig själv!
    3 ggr om dagen minst!
    Bibeln måste läsas om och om igen!
    Till slut slut kommer folk förstå hur man förmås.
    Sträck!
    På!
    Ryggen!
    Kom i lodrätt förhållande till Fadern!
    Segla inte på ett vågrätt hav av lögner!

    Människor kommer snart stå rådlösa och trådlösa vid havet och bränningarnas dån.
    De kommer aldrig att förstå.
    Att vi som vet,vet också att hela Bibeln är sann.
    Inte sannolikt sann utan helt sann.
    Inte möjligt trovärdig utan fullständigt tillförlitlig.

    Havet står för information och dånet är den bristfälliga kunskap DE kommer att ha.
    De väljer själva vilken kunskap DE tar till sig.
    DE vet själva om att det är en lögn.
    Det är därför den kommer att dåna desto större.
    Lögnen måste hållas vid liv om Corona så länge det bara går! En demonisk krona eller kunglig kröning.
    En sanningens pärla i ett hav av lögner är din hemsida!

  4. Hej Marianne! Vad roligt att du tycker också…. och reflekterar över vad som sker, alla kan inte förstå vad som sker nu, men det är rätt så mycket att ta tag i nu. De bibelställena som du skriver om här verkar vara som i denna tid. Jag är inte förvånad över något längre. Det kommer att ske mycket märkliga ting, och Gud har kontrollen. Man tar vaxx men litar inte på Gud, kyrkorna kryllar av vaxxpersoner. Och de säger att de litar på Gud. De kommer att gå under. Vi får lita på honom i allt och be om att han berättar för oss och håller om oss och beskyddar. Gud välsigne dig Marianne, det är märkliga tider, ja, och det är konstigt att befinna sig i detta. Världen är galen,helt klart. Bibelorden är så klara, och Guds ord är sant. Gud välsigne dig, Hälsn Maria

  5. Guds Frid Maria! Efter att jag läst inlägget och sett länken som Fredrik delade så vill jag dela några bibelversar som är hänvisat till vilddjurets märke. Upp 16: 2. ( hänvisn Upp 13:14-27 ) Och den förste ängeln gick bort och tömde sin skål över jorden. Då slog det upp svåra och elakartade bölder på de som hade tagit vilddjurets märke och som tillbad dess bild. Upp 16:8-9 Och den fjärde ängeln tömde sin skål över solen och det fick makt att bränna människor med eld. Och människorna blev brända av stark hetta, men de hädade Guds namn, han som har makt över dessa plågor, och de omvände sig inte så att de gav honom äran. Upp 16:11. Och de hädade Gud i himlen för sina plågor och sina bölder, men omvände sig inte från sina gärningar. Personligen så har jag så enormt svårt att smälta det vi nu ser med vaccinen och att kopplingen med 5 G dessvärre kan va sanningen..Likaså kan vi fundera över Matt:13:25 Men då folket sov, kom hans ovän och sådde ogräs mitt bland vetet och gick sin väg./ Matt 13:30. Låt båda växa tillsammans intill skördetiden. Och i skördetiden ska jag säga till skördemännen: samla först ihop ogräset, och bind det i knippen till att brännas upp, men samla in vetet i min lada..

  6. Det är möjligt att jag tänker fel men.
    Jag tror att Vildjuret är smartare än så.

    Låt mig ge lite motargument varför nuvarande vacciner inte är och kan vara en prototyp.
    1. Vildjuret förmår alla 3,5 år in alla att bära detta märke. Det kanske då kan anses att syftet måste ha påbörjats mycket tidigare. Men nu är straffet och insatsen högre. (Dvs ditt eget liv).
    Karantän ersätts av fängelse.

    2. Vildjuret förmår alla att ta Talet och dess Namn.
    Man kan anta att Märket har en oerhört viktig anknytning till både Talet och dess Namn.

    3. Dessa 3 tvingande metoder, bildar vad jag anser ett ramverk i form av en något udda ram. Mera som vad jag tror i form av och nu tänker jag högt en varningstriangel.
    Denna varningstriangel (Märket,Talet och dessvNamn) gör att man via (min åsikt) vet precis hur och vad och på vilket sätt Vildjuret tvingar.
    Långt innan de 3,5 åren i mitten har inträffat.
    Eftersom Uppenbarelseboken beskriver samma scenario 2 gånger (1-13/13-20).
    Precis som en varningssignal innan det verkliga brottet och skådeplatsen har inträffat.
    För att göra oss (som tror) förberedda.

    4. Säckväv och aska översättning alternativt är det både vaccinerade och icke vaccinerade som det antagligen menas?
    Dvs de troende som har valt att inte hylla handen och Bilden. Dvs de kan inte använda handen och handla dvs köpa och sälja.
    Även om de tidigare är Märkta.
    Men ännu inte dömda.

    Från osäkert till absolut säkert 3,5 år in.
    Jag tror dessa (köpmännen) har lusläst Bibeln just därför att lura de Kristna.
    De som inte tror, kommer ändå inte tro.

    Köpmännen är det som bedrar.
    Via dess distribution av läkemedel, egentligen inte läkemedel i sig. Utan snarare hur man poängterar distinkt distribution av läkemedel.

    5 anledningar till att jag tror JD Faraqe och Charles Lawson har på tok för lite på fötterna för att kunna väcka talan och säga att Vaccinet bara är en proteinbildande prototyp.
    Det är snubblande nära en proteinbildande markör, som jag tror Märket är.

    Det är ju så Vildjur producerar sina antikroppar genom att producera enorma mängder av C-vitamin.

    Men som sagt jag kan ha fel.
    Min analys är filtrerad genom min hjärna och den är inte att lita på.

  7. HEJ Fredrik. Vilka hemska tider, men enligt bibeln. Jag tror att det är förelöpare till märket vilket säges komma 2025 då världsordningen är här och den nya agendan.
    5G är ju så farligt och vaccinet gör ju att man blir sjukare av strålningen. Vaxxet o 5G samarbetar ju i kroppen och sedan i en dator. Detta är en hemskt härva och man kan knappt tro det. Det finns många bra predikningar om just detta på nätet, t ex Charles Lawson.
    Det är så hemskt att folk inte förstår detta som sker. De är blinda fast de ser….Ska se din video, tack för den ! sänd gärna fler.
    Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.