Ondska del 2. Satan. Detta landet lider under satan!

Hur länge har djävulen varit en mördare och lögnare? Bibeln säger i Johannesevangeliet 8:44   Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.

Varifrån kommer Satan? Bibeln säger i Uppenbarelseboken 12:7-9   Och det blev en strid i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred, men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen. Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom.

Var Satan skapad syndig? Nej, han skapades fullkomlig, men med frihet att välja. Bibeln säger i Hesekiel 28:15   Du var oförvitlig i allt vad du gjorde, från den dag du blev skapad till dess att orätt kom i dagen hos dig.

Vad ledde till Satans fall? Bibeln säger i Hesekiel 28:17   Din skönhet gjorde dig högmodig, och du förödde din vishet och storhet. Då kastade jag dig ner till marken och lämnade dig att beskådas av andra kungar.

1 Tim 5:15 Några har redan vänt sig bort och börjat följa Satan.

I dagens läge är det såå många människor som följer satan. Om vi ser på allt som sker i världen så kan man bli helt matt. Det är så illa med alla dåd som sker! Med alla mord..knivar och machetes och allt annat hemskt!!!

Är det normalt? Nej det är det inte och inte alls i SVERIGE. Så har det aldrig förr varit- som NU.

Man är förvriden i sitt innnersta, i sitt huvud- där satan tagit fäste- i sitt HJÄRTA där ONDSKAN gror! Detta landet lider under satan!

Matt 4:10 Då sade Jesus till honom: “Gå bort, Satan! Det står skrivet: Herren din Gud ska du tillbe, och endast honom ska du tjäna.”

Ja vi ska tjäna Gud och INTE ondskan!!

Matt 16:23Men Jesus vände sig om och sade till Petrus: “Gå bort från mig, Satan! Du vill få mig på fall, för dina tankar är inte Guds utan människors.”

Jesus visste VEM satan är, och det ska vi också veta och vi ska akta oss noga för hans trick och envishet att skörda liv och själar!!!

Bild Maria

2 thoughts on “Ondska del 2. Satan. Detta landet lider under satan!

  1. Hej Maria, du har så rätt och ni har så rätt som vill och kan be för Sverige. Vi vet inte hur stora svårigheter som kommer, för vi har blivit skonade från mycket i detta landet. Men det verkar som att ngt ännu värre ont kan komma, ja.
    De som vill be de ber och jag tror o vet att det finns många som verkligen vill vara med Jesus i bön. Sverige behöver vakna på många vis och vi ber att människor ser sanningar och framför allt kan vända sig till Gud i allt, ja vi ber om förnuft ovh frälsning. Det står ingenstans i bibeln om att dessa tider skall innehålla en världsvid väckelse men däremot att människor kan räddas. Vi får tro och be och hoppas! Hälsn Maria

  2. Jesus har vunnit seger på korset och när vi ber och då menar be på riktigt, då förändras andevärlden även i Sverige. En andlig armé har börjat resa sig och vi kommer att få se en förändring i vårt land. Uthållighet i bön behövs, men vi måste också göra som Hiskia och rensa ut det som inte hör hemma i våra kyrkor. Det finns en profetia om att stora svårigheter kommer att drabba vårt land, bland annat terrordåd. Låt oss helhjärtat vända oss till Jesus och ropa till honom om nåd och väckelse.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.