Varför dröjer du Gud? | Göran Wahlgren | Om: Att bygga en guldkalv idag. /GRATIS Bibel finns att få här.

Lyssna till predikan. Vad gör vi när vi väntar på Gud? Vad händer i oss när pressen blir för stor och känslorna tar över? Göran Wahlgren undervisar om att invänta Herrens ande istället för att bygga guldkalvar. Bibelord i videon. Matt 15:18-19, Jeremia 17:9, Psalm 51

Hosea 12:7Så vänd om till din Gud, håll fast vid kärlek och rätt och vänta ständigt på din Gud.
Rom 5:5Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.
2 Thess 3:5Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.
1 Joh 2:5Men hos den som håller fast vid hans ord har Guds kärlek verkligen nått sitt mål. Så vet vi att vi är i honom.
Hälsn Maria

2 thoughts on “Varför dröjer du Gud? | Göran Wahlgren | Om: Att bygga en guldkalv idag. /GRATIS Bibel finns att få här.

  1. Hej! Välkommen till denna sida. Måste fråga dig? du gillar inte Göran som predikade? Eller? Jag tyckte denna predikan var ok för den berättade ju hur människor bar sig åt och ännu gör. Ja vi lever i det nya förbundet med Jesus, helt klart. Förklara för mig, jag brukar inte lägga in annat än PA Imsen. han är lugn o tydlig m m. Och ibland någon utländsk person. Hälsn Maria

  2. Såna här dårar måste stoppas oavsett vad dom kallar sig. Dom är inte kristna utan slänger vitt och brett med armarna, talar ord, utan att tala om att vi som är kristna idag (sant kristna) lever i ett nytt förbund. En sådan pajas!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.