TRO/Negativa saker.Gud har kontrollen över sina barn

 

Gerald Celente Predicts Economic Armageddon by 2012

http://www.youtube.com/watch?v=Q2qDW34Fr64&NR=1

HÄR är en typiskt nedslående video. Jo..för den talar ju om ekonomiskt kaos, och varför den ligger här nu, är av flera orsaker. Jag kommer till det strax….

**Det ekonomiska läget är värre än väntat säger man/det ser vi ju/.

**Krig och sammandrabbningar sker över snart sagt hela världen.

**Vi vet att oerhörd svält förekommer på många många håll.

** Vi vet också att en ny världsordning håller på att slutföras, och just därför ser det ut som det gör, tänker man på det?
Ja just det, videon var det, ja den är som den är, den talar om negativa saker!

Men vad säger Gud om negativa saker?  Jag tror att man ibland glömmer det på grund av att man kan bli uppstressad av det som man ser ske och som man inte kan göra någonting åt.

MEN GUD VET JU OM DET, HAN HAR JU KONTROLLEN! 

HAR HAN? 

Ja naturligtvis.

**

Jag vill låna några ord från D Wilkerson och bibeln:

VEM kan vi tro då det gäller framtiden? Vem kan vi lita på? Jo Gud.

Det förekommer många profetior som talar om negativa händelser, jodå, jag har själv skrivit en hel del om sådan saker, och det kommer säkert mer om vad som väntar en Gudlös värld……………………Och Gud säger:

“Budskapet om om straffdom och undergång gäller inte GUDS troende skara. Budskapet i Ordet och genom uppenbarelsen om dessa förskräckliga straffdomar menas för mörkrets barn. Gud dömer inte de rättfärdiga, endast syndare. När Gud genom sina tjänare och profeter sänder ut ett budskap om olycka och katastrof, må aldrig sanna troende tillägna sig det. De, som gör det och de som gör motstånd, är dömda genom dold synd. Dessa budskap om kommande katastrof är som dödliga pilar i fiendelägret.
Lämna eldslinjen! Skynda dig från fiendelägret och vänd åter till den sanna troendes trygghet och säkerhet!

Ett Guds barn som lever i seger och övervinnande tro, kommer alltid att vara i stånd att höra budskapet om dom och vedermöda och vet, att varje katastrof är en öppen dörr in i frigörelsens ålder. /  DW från boken Festen är över, sidan 104-105

*De onda bliva förvisso icke ostraffade, men de rättfärdigas avkomma får gå fri!* /Ords 11:21

Så: Var glad i Herren! Hämta styrka och glädje och frid!  /Maria

5 thoughts on “TRO/Negativa saker.Gud har kontrollen över sina barn

  1. Ja,det blir ett kollosalt ras ekonomiskt inom EU och i USA!

    Detta med chips blir oxå verklighet.det har oprerats in chips främst på hundar under flera års tid redan.

    Jag tror att folk behöver höra det glada budskapet,om Jesus Kristus nu!Annars orkar vi inte fortsätta att leva.Plocka fram löften!

  2. Hej Marie, visst är det skrämmande att D W fick desa profetior och att man såhär efteråt ser vad som sker, det stämmer det han sade. Och titta nu på USA:s ekonomi…det är så otäckt och hur slutet blir på det det är en fasa. D W talade om sin profetia ang NY också, och det kommer att falla. Europa betyder Mörker. Vi kommer nog att få se på mörker, men trösten för oss är vår Herre.
    Kram Maria

  3. Hej Maria!
    läste D.W.böcker på -70- och -90-talet,Synen och Festen är över.Skrämmande att det stämmer exakt vad Wikeson skrev på -70-talet.

  4. Det är fruktansvärt. Tala om vanstyre och att detta kommer att sluta illa. Detta skeppet är inte säkert att vara på, nog kommer det att sjunka. Så hemskt det kommer att bli, och det är inte långt borta och drar med sig Europa också, som redan är mörkt, tack för länkarna. Hemskt./Maria

  5. USA:s statsskuld är idag 14 500 miljarder dollar och skuldklockan tickar snabbt.

    Samtidigt gör sig FED redo för att köpa egna statsobligationer i en tredje runda, det sk QE3 (köpa egen skuld, eftersom Kina och resten inte vill bära statskulden längre). Det leder till inflation.

    Under QE 1 gick jättebankerna bra! Under QE2 åkte matpriser och priser på metaller upp enormt. Under QE3 närmar sig USA konkurs med snabba steg.

    Ändå går allt bra och “en svag återhämtning ur recessionen är tydlig.” Åtminstone i massmedia finns återhämtning och man ser glada ansikten medan skeppet sjunker.

    US debt clock:
    http://www.usdebtclock.org/

    http://www.guardian.co.uk/business/2011/jul/13/bernanke-ready-for-more-quantitative-easing

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.