Spritbegär? BLI FRI! GUD HJÄLPER i ALLT!

…vin som gläder människans hjärta.
(Ps 104:15)

Ty drinkare och frossare blir fattiga, och sömnaktighet ger trasiga kläder.
(Ords 23:21)

Se inte på vinet att det är så rött, att det ger sådan glans i bägaren och rinner ner så lätt. Till slut biter det som en orm, och stinger som en giftorm. Dina ögon får då se konstiga syner, och ditt hjärta talar galenskaper. Du blir lik en som ligger mitt ute på havet eller svävar i toppen av en mast.
(Ords 23:31-34)

Men akta er för att berusa er och dricka er fulla och låta era hjärtan tyngas av det dagliga livets omsorger, så att den dagen plötsligt kommer över er.
(Luk 21:34)

Låt oss leva värdigt, det hör dagen till, inte i utsvävningar och fylleri, inte i otukt och lösaktighet, inte i strid och avund.
(Rom 13:13)

Berusa er inte med vin, sådant leder till ett liv i laster. Låt er i stället uppfyllas av Anden.
(Ef 5:18)

  • Bör man dricka sig berusad om man är en frälst troende?  Nej det bör man inte göra.  (Och ingen annan heller—) Har man samvete att göra det ändå? Ja det kan vara så, men det är ett dåligt samvete man får, ifall nu Gud räknas som den som skall leda och ha omsorg, men ÄNDÅ gör man fel? Ja det kan vara så. Det är tragiskt. Många ropar efter Gud i sin sorg och i sitt rus, och så småningom kommer Gud till hjälp OM MAN VILL BLI FRI!  Tänk på det du som läser detta och lider av spritbegär! GUD TAR BORT DEM OM DU VILL! HAN HJÄLPER DEN SOM BER HONOM OM NÅD! ATT FÅ LEVA ETT RENT OCH FRITT LIV!

 /Pinterest

 

 

9 thoughts on “Spritbegär? BLI FRI! GUD HJÄLPER i ALLT!

  1. Tack! Gud välsigne dig som vill läsa här och kommentera och framförallt att du vet vem du har att lita på: JESUS. Du har fått evigt liv eftersom Jesus är din Herre. Guds välsignelse. /FRID, Maria

  2. Tack Maria. Gud välsignelse över dig och beskydd, och omsorg, Gud håller dig i sin famn. Hls. Tommy.

  3. Så härligt, du mötte vår Frälsare, din Gud. Underbart! Vilken nåd du också fick. Ja man kommer till en punkt då man sökt och sedan finner. Tänk vilken NÅD det handlar om! Man säger att Jesus är svart i hud och hår…men i bibeln står det ju om det ljusa och guldliknande! Han försvinner ju aldrig, tänka sig, det är så underbart att veta att han alltid är där för oss, ända fram och sedan.Det var dags att du mötte honom, han, som är Gud.
    FRID, Välsignelse.
    Maria

  4. Ja, mötte Jesus. Efter en lång kamp cirka 1983-84. Jag hade läst och börjat söka andra religioner läste Carls Castaneda och andra andliga böcker. Det vart mörkare för mig, och började läsa Bibeln, mycket i Psaltaren, och bad kollosalt mycket i förtvivlan. En natt så vaknade jag och såg Jesus vid min fotände, och klev framåt och la ena handen ovanför mitt huvud och sedan vandra han bort och försvann i tomma intet. Munderingen Jesus hade på sig var som en vit dopdräkt, och långt hår ljust skägg. Därför har jag alltid fachinerats av Konstnärer som gjort sådan iakttagelse med långa håret och den vita klädnaden. att de är slående likt den Jesus jag mötte. Jag var 23 år då jag mötte Jesus, och livet ljusnade sakta framåt efter det mötet. Guds Välsignelse.

  5. Tack själv. Denna sida vill visa att Jesus faktiskt lever och verkar IDAG och i ALLA tider. Du kan läsa vittnesbörd i kategorierna till höger på sidan. Jag har alltid blivit bönhörd och Gud är god emot mig fast jag lider mycket och därför orkar jag leva, för att han visar vägen. Jag frågar honom om vad jag bör göra o inte göra. Det fungerar. Berätta gärna vad Gud gjort i ditt liv. Ja Jesus måste bli tydligare, d v s människor måste få VETA VEM HAN ÄR. Så vi kämpar vidare och vidare så länge han vill. Ja Gud är med oss, alltid! ALLTID, ALL TID.
    Fridshälsn Maria

  6. Tack! Det lät bra, att du vittna om några mirakel i ditt eget liv. Nä du har rätt tolvstegsprogram i AA rörelsen har inte personlig Gud som Jesus, . ja har också några ingripande Gud gjort i mitt Liv. Jag hoppas Gud skall skall vidröra många och ge gåvor, att tjäna med. Du tjänar med denna sida.m.m. Jesus Lever verkligen som din sida heter. Att bli berörd på Djupet, att Gud är med. Guds Frid.

  7. Hej, Det är illa på ett sätt med AA för de får in människor i en slags tro som de som söker hjälp tror är rätt men det är fel. Förstår du? Tolvstegsproram m m, där finns inte vår Gud, men man inbillar människor det. Att de blir helt botade från alkohol tror jag inte, det kan bara Gud ordna som ett mirakel. Jag har fått många mirakel i mitt liv så jag vet att ingen annan än Gud kan göra sådana saker. På de fina restaurangerna och med mycket alkohol finns det många saker som bestäms och människor köps! Och människor går under…. JESUS LEVER!
    FRID!

  8. Jo, Gud hjälper. Ibland tänker jag bär varandras bördor. I våra svagheter kan Gud sända människor som är bra, och lättar problemen att stötta varandra. Mitt problem är inte Alkoholen, utan Grav Tinnitus, många gånger kan man få helt oförstående Folk inom vården, och jag tänker det är samma med Cannabis, och CBD Oljan du tar upp. Alla människor räddas inte på samma sätt, utan måste ha de mediciner som är godkända i Israel och Kina o andra länder. Alla räddas inte av våra traditionella mediciner här. Ja tänker på historien med Apan. ( Apan tog upp en fisk ur vattnet, och la fisken på en sten. Vid ett träd så satt en Pappegoya undra vad som pågick, och frågade Apan vad han gjorde. Apan svarade. Jag räddar Fisken ifrån att drunkna. “Historien var att, den hjälp som räddar livet på en annan, kan vara andres död.) Det som räddar Liv, kan vara sämre för andra. Jag är troende, men söker allternativa saker till hjälp, och en del förvärrades för mig inom sjukvården, av att inte lyssna på mig. Guds välsignelser.

  9. Ja hoppas de finner bot. Anonyma Alkoholister har sina möten. Jag har sett Troende människor kämpat med detta problem länge. Men kanske vår Alkohol syn i Sverige måste granskas. Jag förstår inte varför man skall ha Rut Bidrag till Bartender. När saker och ting borde gå till viktigare saker i samhället.men de kanske sitter på en fin restaurang med vin och öl och sprit och kommer på sådana Bidrag. Jo, jag vill verkligen hoppas på Jesus, många har blivit nyktra den vägen, och hört folk berättat det. Guds Välsignelse.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.