Matteus kap 7 Matteus 7:7 Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er.

Matthew 7:12 Inspirational Image  Picture: KJV bible online Verse for today

Bibelverserna är mycket klara, Jesus berättar precis som det är. Men det kan vara svårt att verkligen förstå att det som han säger det menar han och det går inte att ändra på hans ord till sin eller andras fördel eller nackdel. Bibelorden nedan är så fina och så riktiga, men alla vill ju inte ta till sig att de borde be och tacka, be eller bulta eller att vänta eller att så eller att gå den vägen en annan går.
Han säger att vi ska be och att vi ska tro, vi skall bulta och dörren skall öppnas. Ibland stänger Gud dörrar också minsann, och för mig är det klart och tydligt att vissa människor skall man inte ha i sin närhet eftersom han tar bort dem d v s deras närvaro ur ens liv, vilket har skett i många fall och vissa problem löser sig också på grund av att man är envis i sin tro och inte ger upp.
Jesus säger också att vi ska göra saker för människor, så som de behöver och som vi skulle önska att man gjorde för oss och andra. Är du villig att lida på vägen, i din tro så kommer det att gå bra för dig.

Matteus 7:7 Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er. 8 För var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar ska dörren öppnas.
9 Vem av er ger sin son en sten när han ber om bröd? 10 Eller en orm när han ber om fisk? 11 Om nu ni som är onda förstår att ge goda gåvor till era barn, hur mycket mer ska då inte er Far i himlen ge det som är gott till dem som ber honom?
12 Alltså: allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem. Detta är lagen och profeterna.

-Jesus talar om klokhet, om hur han vill att hans ord och lag skall tas emot och efterliknas, han ber oss om att göra som han sagt oss för det är det enda rätta:

7:24 Den som hör dessa mina ord och handlar efter dem liknar alltså en klok man som byggde sitt hus på klippan. 25 Regnet öste ner, floden kom och vindarna blåste och kastade sig mot huset, men det föll inte, för det var grundat på klippan.
26 Men den som hör dessa mina ord och inte handlar efter dem, han liknar en dåre som byggde sitt hus på sanden. 27 Regnet öste ner, floden kom och vindarna blåste och slog mot det huset, och det föll samman. Och dess fall var stort.”
28 När Jesus hade avslutat detta tal var människorna överväldigade av hans undervisning, 29 för han undervisade dem med auktoritet och inte som deras skriftlärda.

2 thoughts on “Matteus kap 7 Matteus 7:7 Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er.

  1. Hej! Tack. Ja Guds ord står fast, bibelorden är så klara och vi kan se så mycket i dem, man behöver bara tänka till så förstår man vad som sker i texten. Guds ord till oss är vad vi alla behöver. Tack för att du reflekterar, jag hoppas du fick mitt mail häromdagen. Gud är god emot oss, han vill bara väl o vill vi följer genom allt. Gud välsigne dig. /Maria

  2. Mycket fint. Guds Ord Står fast. Ibland känns det nästan som Politiken blir kvävande istället, så det var skönt att se Orden . Maria. Bara Kort men så talande, men också mycket. Värme. Hur God Gud Är.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.