Kärleken från Jesus / Nåden översköljer

Nåden översköljer

Från klagan till glädje  Från tårar till skratt  Skuggorna flydde   Till härlighet och klarhet  Ögon fick skåda   Nåden fick lysa upp stigen   Och i havets mörka vatten blev bördorna slängda.  Nåden fick överskölja det inre som längtat   Men inte vågat tro— *Maria

/Många människor vågar inte lita fullt ut på Gud, vågar du det? Han är den som lyfter av oss smärtorna, om vi vågar tro. Han har nåd och kärlek till människan, men också allvarsord./M

2 thoughts on “Kärleken från Jesus / Nåden översköljer

  1. Hej Nytroende! Vad underbart att läsa att du har gått från otro till TRO- som övergår allt förstånd!
    Det är klassiskt det där att man ropar till Jesus och får svar! När man GER sitt hjärta, då svarar han.

    Jag tycker det är så härligt att läsa att du får nöd för människor! Så ska det ju vara. Vi kan inte rädda länder, men vi kan vara i BÖN, och HERREN hör! Han ser våra hjärtan, han tränger in i djupet av vårt inre.

    Själv blev jag ju frälst genom en telefonlur, så jag förstår hur du menar! Jag vill säga: HÅLL FAST VID JESUS! HAN är det enda vi har i denna otrogna förstörda värld.

    Jag hoppas att du vill läsa mer här, för jag vill verkligen ge min kärlek till dem som läser och “förklara” Guds storhet, kärlek och nåd med människan.

    Ofta får jag nöd och gråt och sorg för människor och nationer och då flödar tårarna.

    Människor idag är ofta likgiltiga för Gud och förnekar allt som har med tro att göra, de själva är nog, och själviskheten är stooor.Materialism och mammon har tagit över våra länder, det är dags att vända om!

    Du behövs, helt klart, och fortsätta att odla din relation till Jesus, han vill ha dig som vittne för hans ord. Han vill utbilda dig i konsten att vara en gråtande och bedjande människa och du kommer att få se under i ditt liv.

    Gud kallar på sina lärjungar, han kallar på människor som verkligen vill tro och lita på honom. Du har gjort helt rätt som ger ditt hjärta och följer hans ord. Jag är så glad och tacksam för det du skriver!

    Gud välsigne dig!

    Satan är ingen vi behöver bry oss om, men visst- det finns kamp- MEN GUD ÄR STÖRRE! Jesus har vunnit seger!Jesus känner ditt hjärta!

    Varm kram f Maria!

  2. Hur tydligt är det att Jesus talar till en? Jag har varit en vetenskapsdyrkande ateist i hela mitt liv, men i en stund då jag tänkte dö för egen hand – allt var ordnat – så slängde jag mig på golvet och vrålade: Jesus jag tror inte på dig, men om du finns så vet du att jag verkligen vill dö, ge mig tro – GE MIG TRO; GE MIG TRO! Dom kristna säger att du kan allt, ge mig tro så ska jag tillhöra dig, jag har inget att förlora!

    Så skedde underverket. Psykologiskt önsketänkande? Trams! Han kom som en stormvind! Jag måste ju tro på honom efter detta, hur kan jag INTE göra det, trots att jag ansett att alla våra tankar är biokemi?

    Visst har vi transmittorer i våra hjärnor, men vi har tydligen en själ också för Jesus lever ju BEVISLIGEN! Men hur tydligt talar han till andra? Han sänder förtvivlad gråt över mig för andras skull – dom tror att jag är ett medium då jag kontaktar dom, han visade universum och sände en vild förtvivlan över mig då jag insåg att Gud HAR skapat detta ofattbart stora universum med triljoner solar, men människans hybris känner inga gränser, och man vill sätta sig själv över GUD. Jag ville det ju själv förut, och vad jag skämdes över detta!

    Jag kan aldrig bli förlåten för denna vidriga Hybris – jo det är det man blir! Underbar nåd strömmar ner så att man nästan kvävs! Men allt han gör är så otroligt tydligt så att jag alltid får svar blixtsnabbt, och jag behöver aldrig undra om det är mina egna tankar. Andra kristna verkar tro att jag överdriver och hittar på, så jag är alltså unik?

    Nu sist hörde jag en låt om Norge, en kristen sång om att Norge befann sig i träldom – det rika landet tänkte jag, och plötsligt sände Jesus en våldsam sorg över mig, jag skrek av gråt då jag såg denna träldom, hur miljoner människor satt livlösa och dyrkade materialism och tomhet, kroniska sjukdomar p.g.a. kemikalier i allting, men lönsamheten ska fira triumfer. Jag visste inte vad jag skulle göra – jag kan inte rädda Norge!

    Han säger att jag ska vänta…Har du också sådär hjärtskärande TYDLIGA svar och blixtsnabba reaktioner som du vet inte är dina egna? Om jag har otro säger jag genast ‘ge mig din frid’ eller ‘ditt namn är starkare än satan’ och vips! Är det inte för lätt, varför får andra slåss så med tron? Jag är väl inte mer renhjärtad än någon annan fast jag är totalt lydig hela tiden, känner han det?

    Jesusslaven

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.