Vi tillhör inte världen…

Hatade av världen

Foto Maria

Joh 15:18 Om världen hatar er, ska ni veta att den har hatat mig före er. 19 Hade ni tillhört världen, skulle världen ha älskat er som sina egna. Men ni tillhör inte världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er. 20 Kom ihåg vad jag sagt: tjänaren är inte större än sin herre. Har de förföljt mig, ska de också förfölja er. Har de bevarat mitt ord, ska de också bevara ert ord. 21 Men allt detta kommer de att göra mot er för mitt namns skull, därför att de inte känner honom som har sänt mig.22 Hade jag inte kommit och talat till dem, skulle de vara utan synd. Men nu har de ingen ursäkt för sin synd. 23 Den som hatar mig hatar också min Far. 24 Hade jag inte gjort sådana gärningar bland dem som ingen annan gjort, så skulle de vara utan synd. Men nu har de sett dem, och de har hatat både mig och min Far. 25 Så skulle ordet uppfyllas som står skrivet i deras lag: De har hatat mig utan orsak.26 Men när Hjälparen kommer som jag ska sända er från Fadern, sanningens Ande som utgår från Fadern, då ska han vittna om mig. 27 Också ni ska vittna, eftersom ni har varit med mig ända från början.

Ja det är sannerligen sant. Jag återkommer till denna fråga/åsikt, gång på gång: att vara HATADE av världen, d v s världens människor, de som inte tror på Jesus, de som inte tror att Gud är skaparen av allt och alla. Bekymmer och vånda följer den som vågar stå upp till 100% för Jesus. Nej det kommer ingen väckelse innan Jesus kommer tillbaka, det tror man då man inte har förstått olika och vissa bibelord. Men om man verkligen ser efter vad Jesus säger så förstår man vad som kommer att hända. Att väcka människor är minsann inte lätt, nej det är mycket mycket svårt. Man brukar få kalla handen av många man vittnar för. Familjer och vänner och släktingar brukar skaka på huvudet och se undrande ut… Att vara hatade av världen , ja det är satan som ser till att vi blir det. Vi troende är MYCKET HATADE av satan.! Så hatade att vi lider många kval. Jag är som sagt inne i en tid som varat länge länge där satan gör allt för att jag ska ha bekymmer och att fortfarande stå utan bostad är inte roligt. Efter sju månader befinner jag mig i en fruktansvärd situation, som säkert ingen vill befinna sig i, inte jag heller! Satan har tagit mycket ifrån mig och nu är det nog, och min advokat heter Jesus! Skall jag ha en människa här på jorden som är advokat så får Gud nu ordna den personen. Jag har en idé om hur det kan gå till att skaffa en. Pengar har jag inga men Jesus kommer att ordna det. Det finns många som kommer till Sverige och får bostäder men jag har inte fått någon och ändå står det i lagen att den som är sjuk ska ha rätt till hjälp till boende m m. Ja det var några ord om orättvisorna som pågår i detta landet! Det finns en stor stor ondska i denna världen!

Ps 94:15 Rättvisa ska åter gälla i rätten,och alla som har ärliga hjärtan ska följa den.16 Vem står upp för mig mot de onda?Vem hjälper mig mot förbrytarna?17 Om inte Herren var min hjälp skulle min själ snart bo i det tysta.18 När jag säger: “Min fot vacklar”,då är din nåd mitt stöd, Herre.19 När mitt inre är fullt av bekymmer,då gläder din tröst min själ.20 Kan en orättfärdig domstol ha gemenskap med dig, en som gör orätt i lagens namn,21 som angriper en rättfärdig själ och fördömer oskyldigt blod?22 Men Herren har blivit min borg,min Gud är min tillflykts klippa.23 Han låter deras brott drabba dem själva,han förgör dem för deras ondska. Herren vår Gud ska förgöra dem.

Matt 13:41Människosonen ska sända ut sina änglar, och de ska samla ihop ur hans rike allt som förleder och alla som gör orätt
2 Kor 6:14Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror. Vad har rättfärdighet med orättfärdighet att göra? Eller vad har ljus gemensamt med mörker?
Upp 22:11Den orättfärdige ska fortsätta göra orätt och den orene fortsätta orena sig, och den rättfärdige ska fortsätta göra det rätta och den helige fortsätta helga sig.”
Guds underbara nåd.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.