Man kan inte välja allt rätt i livet, och det viktigaste kanske man inte ens förstår. Det viktigaste i livet är att ha en Guds-tro. -Är det så ? är det många som frågat mig under åren som gått. Jag svarar som andra troende på Jesus gör: JA, det är det viktigaste i Ditt Liv.
Videon berättar om detta för Dig nu, Du kanske inte är en troende eller du har människor Du känner som bör komma till tro.
I Nummer 1 är det avgudadyrkan, bild, avgud, dyrkare, som är det stora felet de gör/gjort.Det fanns oerhört många som man tillbad. Falska gudar på den tiden var verkligen vad de såg upp till. Paulus sade verkligen till på skarpen om avgudadyrkan. PAULUS SÄGER: *Vad hedningarna offrar, offrar de till demoner och inte till Gud*. Bakom varje falsk tillbedjan finns en verklig andlig kraft som försöker ta Guds plats i personens liv.
I tiderna sedan dess och nu är det samma saker som sker. Avguderi sker på ena eller andra sättet och det förstör kommunikationen man bör ha med Gud. Avgudadyrkan är alla andra synders moder.
— Den andra gruppen är den sexuellt omoraliska. Första ordet i denna grupp är Pornografi- (Pornos).. Det andra Ordet är: Moichos. Det betyder/översätts till äktenskapsbryterska. Straff: Stening (döden). Det tredje ordet är Malakos. Soft, Smooth. Det fjärde ordet är Arsenokoiter. Arsen betyder: Man. Koite betyder Säng eller soffa.
Man kan få bli tvättad, helgad och Rättfärdiggjord. 2 Timotheus Kapitel 3, verserna 1-5 De säger: I de sista dagarna skall svåra tider komma 2 Timoteus-brevet Kapitel 3
1 Du ska veta att i de sista dagarna✱ blir det svåra tider. 2 Människorna kommer att vara egenkära, penga-kära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, 3 kärlekslösa, oförsonliga, skvallriga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, 4 falska, hänsynslösa och högmodiga. De kommer att älska njutning mer än Gud 5 och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft. Håll dig borta från dem!
Se färdigt videon och grupperna. Ja vi skall hålla oss borta från det som är skamligt och illa i Herrens ögon- Vi skall vakta på vad vi gör och hur vi tänker…. vi skall vara ett Guds barn, vi kan få pinas och fara illa på vägen, men vi får förtrösta på Gud i ALLT! HAN och bara HAN kan ställa allt till rätta!














