Statsministern poserade med gängkriminell/Världen/ tro eller o-tro

https://nyadagbladet.se/inrikes/statsministern-poserade-med-gangkriminell/

Statsministern poserade med gängkriminell, bild

PUBLICERAD IGÅR 12:04

 – AV JAN SUNDSTEDT

Foto: faksimil/Instagram

Rapparen Thrife pekas av polisen ut som tongivande inom den organiserade brottsligheten i Stockholm. På sitt Instagram poserar den dömde våldsbrottslingen på bild tillsammans med statsminister Magdalena Andersson med kommentaren ”Jag o kollegan”.

Inlägget har fått stor spridning och över 10 000 gillamarkeringar. Artistens manager David Mörklöv säger till Bonniertidningen Expressen att våldsbrottslingen och statsministern stötte på varandra ”slumpmässigt” på gatan och att Thrife då frågade om Magdalena Andersson kunde ställa upp på en bild.

– Precis som vilken vanlig medborgare som helst, menar managern.

Thrife Jack är dock inte vilken vanlig medborgare som helst. 2021 var han en av drygt 70 personer som av Stockholmspolisen bedömdes vara mest tongivande i Stockholms kriminella miljöer och han har dömts för ett flertal grova brott. Han ska ha en ”tongivande roll” i det kriminella gänget som polisen kallar för Dalennätverket och som bland annat varit inblandade i mord och kidnappningar.

Rapparen är själv dömd för grov misshandel, flera narkotikabrott och brott mot knivlagen. Han har bland annat slagit ner en man med knogjärn och sedan fortsatt misshandla offret grovt efter att denne låg ner.

– Jag skulle inte säga att jag har varit kriminell men alla har ju sina upp- och nedgångar i livet. Alla har ju haft sina dåliga dagar, har han tidigare hävdat när han fått frågor om sin kriminalitet.

Magdalena Andersson och hennes stab vill inte svara på några frågor om bilden. Thrife menar i sin tur att media försöker ”svartmåla oss” och att han ”lämnat det livet bakom mig klart och tydligt”.

Jan Sundstedt
jan.sundstedt@nyadagbladet.se

Man säger sedan länge att s k kristendom hjärntvättar folk och att man inte mår bra av det. MEN man blir ju mycket utsatt för s k hjärntvätt av media och av olika politiska s k åtgärdspropaganda/program, så att man inte ska lägga märke till det miserabla tillståndet i landet/länderna. DEN TROENDE PÅ KRISTUS är så mycket mycket KLOKARE än en regerings-anställd.

Upp 19:15Ur hans mun kom ett skarpt svärd som han ska slå folken med, och han ska styra dem med järnspira, och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress.
1 Kor 12:28Gud har i församlingen för det första satt några till apostlar, för det andra några till profeter, för det tredje några till lärare, sedan några till att göra kraftgärningar, andra till att få gåvor att bota sjuka, till att hjälpa, styra och tala olika slags tungomål.

Psalm 33 8 Hela jorden ska frukta Herren,alla som bor i världen ska bäva för honom,9 för han sade och det blev till,han befallde och det stod där.10 Herren gör hednafolkens planer om intet,han gäckar folkens tankar.

/Maria

20 thoughts on “Statsministern poserade med gängkriminell/Världen/ tro eller o-tro

  1. Hej Minette, du förstår inte vad jag säger/skriver och du vill agitera, och då svarar jag dig att de människor jag menar och pratar om är de som kommit hit till sidan, blivit intresserade, först varit ateister, eller bara ljummet intresse. DE har med tiden lärt känna Jesus och tagit emot honom som sin frälsare, många berättar att det började här på sidan, det är deras ord som jag berättat om. Jag sade INTE att de blivit frälsta för att jag skrivit utan för att de hamnat här och funnit frid i inlägg/artiklar och sökt vidare. FRÄLSNING kom. Jag sysslar inte med falsk lära så nu får du ge dig. Det är märkligt att du inte förstår vad det står här och inte kan tänka dig själv hur det går till/kan gå till. JAG blev intresserad av JESUS i/ av ett telefonsamtal och ganska omgående FRÄLST. Det var MÄKTIGT.Försök att förstå vad jag skriver. /Maria

  2. Hej igen Maria!
    Är det inte Jesus/Gud som drar en människa till sig först?
    “Ingen kan komma till mig, om icke Fadern, som har sänt mig, drager honom; och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen”. (Joh. 6:44).
    I nästa vers kan vi läsa:
    Det är skrivet hos profeterna: “De skola alla hava fått lärdom av Gud. Var och en som lyssnat till Fadern och lärt av honom, han kommer till mig” (Joh. 6:45).
    Att någon kan bli frälst till Jesus/Gud för att de läser din blogg (efter att de gjort det) eller andra så kallade kristna bloggar är en FALSK lära!!

  3. Jag menar att MÅNGA har blivit frälsta för att de fått denna kontakten här..de har sökt o funnit Jesus. Det finns många sätt och vis på att vända om från otro till TRO på en stor Gud och frälsare, det vet du väl. Tack för länkar jag skall se dem. NYA FÖRBUNDET ja. JESUS.

  4. Hej A, jag läser inte in något annat än det det är, jag ber Fader vår, det är det bästa för mig. Etal, var stod det? Vad är det? Hälsn Maria

  5. Till Minette. Jo det är så att jag fokuserar på VÄRLDENS BARN för att de är just världen barn och INTE vill vara JESU BARN eller folk. jag tycker dte är en sorg och vill visa på olikheterna och hur det skulle kunna vara m m. ALLA borde bli frälsta; ALLA, men tyvärr blir det inte så.
    /Maria

  6. Hej Minette, jodå vi du o jag känner varandra sedan många år. Överkurs är sådant som vi skriver om som bloggar, men som andra kanske inte känner till så bra, inget fel i det, det måste du missuppfattat.
    Nej jag har INTE svårt att förstå vad du skriver, jag förstår precis allt, och jag tar ofta med dina blogginlägg här.Men en del människor förstår inte alltid vad man menar så är det ju för mig med.
    Jag står alltid upp för det jag tror och vet, det behöver ingen varna mig för att inte göra. det har jag alltid gjort och fått mycket klagomål på,det vet du.Nej jag håller inte inne med kunskaper, tvärt om så tar jag med sådant som man inte gillar eller inte förstår men kommer tillbaka och lär mer. jag låter A säga shalom för det är så för henne och vi har bra kontakt, jag säger inte shalom för jag är inte judisk o inte hon heller, Aronitiska välsignelsen är en bön, ja, men inte som jag ber för att det Är Aron eller Mose och jag känner till den men praktiserar inte på det viset. Fader Vår är den jag håller mig till.Ja jag är en sann kristen och står för det jag vet o tror och känner JESUS som min HERRE, inget eller ingen annan.
    Gud omvänder människor, inte du eller jag, men vi kan föra människor till tanken på Jesus och till tron på många vis. Det händer här att människor blir frälsta för att jag skriver mycket om JESUS och frälsningen m m.JA jag har tappat ditt telefonnummer för att jag inte kände igen det o inte lagt in det på min telefon i samband med ditt samtal. Enkelt att missa.För mig i alla fall.Angående Kristina så visste jag att hon var sjuk men inte i vad eller hur, ja hon var otrevlig mot mig för att jag var skild, det vet du, inget att ta upp här och nu precis. Jag var inte kall jag bara noterade. Du har själv sagt att denna Kristina inte var så trevlig. Hoppas du fått alla svar på dina undringar nu. Ja jag är frälst och tillhör JESUS och är mycket mån om alla människor runt mig och jag vill vara ärlig i första hand inget annat. Jag saknar inte empati, men du får tro det om du vill. Långt mail här nu o jag har lämnat dig uppgifter som du redan har men tycks ha glömt hur sanningarna är. Hälsn Maria

  7. Aronitiska Välsignelsen är just, en Välsignelse.

    Något annat behöver man inte läsa in i den.

    Katolikerna läser också den på möten och i Gudstjänster.

    Alltså – kristna, katoliker och judar använder den som en slags förbön.

    Förstår inte varför det är stridbart och problematiskt. Är det bara för att den har getts namn efter Aron bror till Mose ?

    Etal är f ö en tvivelaktig källa.

    / A

  8. Hej Maria!
    Vad tänker du om judarna och om Kazarjudarna? Och vad menar du med att det jag skriver är överkurs? Har DU svårt för att förstå vad jag skriver? Hur kan jag i såna fall bli tydligare? Du har sagt till mig att du har fått klagomål från dina läsare när du har lagt in artiklar från min blogg och länkat till den. Du behöver inte berätta för mig vad det är som de har hakat upp sig på men jag undrar förstås. Jag vet inte vilka det är som har klagat och på vad de har klagat men vill varna dig för att det inte blir bra om du inte står upp för det du tror och vet. Du har varit kristen/frälst länge och har en bra blogg. Din blogg var en av de första bloggar jag läste efter att jag hade blivit frälst. Jag har lärt mig mycket genom din blogg men det känns som att du anpassar dig väldigt mycket till dina läsare och att du håller inne med dina kunskaper. Om någon hade skrivit SHALOM i en kommentar (vilket Anneli har gjort) till min blogg så hade jag dragit öronen åt mig för så säger inte en kristen utan möjligtvis en jude som låtsas vara kristen. En SANN kristen tycker inte heller att den Aronitiska välsignelsen hör hemma i det nya förbundet i Kristus Jesus även om kyrkorna som vandrar med världen och med judarna, tycker det. Jag tror och vill tro att du är en sann kristen men vad kommer det sig att du fokuserar så mycket på vad som är fel med världens barn? Kan du eller jag göra något åt dem? Kan vi frälsa dem eller omvända dem eller är det endast Jesus/Gud som kan det? Fundera på det! Sedan så var det inte så länge sedan som jag ringde dig men ändå så har du tydligen ”TAPPAT” mitt telefon nummer. Du hörde av dig via mail till mig och bad mig att ringa upp vilket jag gjorde. Jag berättade att Kristina som hade bloggen ”Alert Sweden” hade dött i cancer och då sa du bara helt kallt att hon hade varit OTREVLIG mot dig för många år sedan. Det fick mig till att reagera och undra hur någon som är frälst och som verkar vara så mån om alla människor och om att de skall bli frälsta kan vara i en sådan avsaknad av empati.

  9. Hej Minette, och tack för länk, jag har inte engagerat mig i detta så mycket men jag förstår hur du menar, detsamma som jag tänker om judarna och Kazarjudar och Torell m m, det vet du ju. Det är liksom överkurs det hela. Hör gärna av dig på mail till mig om du vill, jag har tappat ditt telnr/Maria

  10. Den Aronitiska välsignelsen är en kvarleva från det gamla förbundet och har inget med Jesus/Gud i det nya förbundet att göra. Att kyrkor och så kallade ”Präster” använder sig av denna välsignelse är bara ytterligare ett bevis på att de inte vandrar med Jesus/Gud i det nya förbundet utan bara använder sig av hans namn när det passar. Detta antagligen för att slippa att stöta sig med judarna och med andra ANTIKRISTER (icke troende) som de bjuder in/välkomnar till sina ”Gudstjänster” och samlingar, till sina kyrkor. De tror att DE som ”präster” kan välsigna människor och vara en länk mellan människorna och Jesus/Gud vilket är något som kommer från det gamla förbundet och inte från det nya förbundet i Kristus Jesus.
    Läs mer om den Aronitiska välsignelsen här:
    https://etal.se/den-aronitiska-valsignelsen-i-ljuset-av-jesu-fullbordade-verk/

  11. Minette,

    Varje söndag läser a l l a präster den Aronitiska Välsignelsen i a l l a statskyrkor, i h e l a Sverige. Det har man gjort i hundratals år. Även på gudstjänsterna i TV löser man den Aronitiska Välsignelsen.

    Man läser den även i EFS-sammanhang, på möten, bönemöten o dyl.

    Den lyder:

    Herren välsignar Dig och bevarar Dig
    Herren låter sitt ansikte lysa över Dig och är Dig nådig
    Herren vänder sitt ansikte till Dig och ger Dig frid.

    Dessa strofer kallas, vedertaget för den Aronitiska Välsignelsen. Läs
    4 Mos 6:24-26

    Värre än så, är det inte.

    Och enligt Guds Ord är vi alla präster, genom det s k allmänna prästadömet, alltså har a l l a troende rätt, att läsa den Aronitiska Välsignelsen, eller skriva den.

    / A

  12. Ja de är världens barn, verkligen, de går satans ärenden och på order. Visst är det så! O värre blir ju det! /Maria Man får hoppas att de HINNER VÄNDA OM!

  13. Hej Minette, jag är en kristen, frälst, troende på Jesus. Många har den hälsningen till kristna varandra, googla och läs./Hälsn Maria

  14. Regeringsanställda och kriminella/gängkriminella är världens och världens herres barn och kan inte vara något annat om de inte av NÅD blir frälsta till Jesus/Gud. Vad de gör, ägnar sig åt av ogudaktighet är naturligt för dem i sitt icke frälsta tillstånd. Det är inte de som skall avslöjas för vad de är, alltså för att vara världens och Satans barn. De som Jesus/Gud ber oss troende på honom att avslöja är kristna som kallar sig för kristna men som inte är det utan som är ulvar i fårakläder, oredliga arbetare, falska apostlar och herdar med mera. Det är dessa som skall avslöjas in på bara skinnet för de förstör hans andliga rike här på jorden genom att mena sig tillhöra det, mena sig tillhöra honom utan att göra det och de trampar hans namn i smutsen.

  15. YES, det finns mer att lämna ut, så att man kan förstå galenskaperna. Ja de troende måste börja synas, även om det finns risker med det. /AMEN.! Maria

  16. B r a, artikel Maria !

    ”Dom” ska avslöjas, inpå bara skinnet !

    Och v i, vanliga svenska medborgare, kristna dom icke-kristna, måste, börja reagera och säga ifrån !

    Aronitiska Välsignelsen
    / A

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.