LIVET, vad är det? Gud gav mig livet! Kristus gav mig evigt liv

 

Vår copyright Maria

Vårtider
copyright Maria

 

Den så kallade evolutionen och något man kallar big bang  bryr jag mig som sagt inte om,(medvetet stavat b b med små bokstäver). Men däremot bryr jag mig mycket mycket om den som skapade mig: Gud.
Det som är livet har jag lärt känna och även klagat mycket på och varit desperat över sjukdom.
Det som är livet är det bästa jag fått för annars hade jag ej fått möta Jesus och fått bli frälst.
Det som är livet för mig är inte samma sak för andra.
Det som livet är för mig kan jag inte nog berätta om. Jag vet vad jag fått och det är högst värdefullt. Som kristen vet jag var jag står i fråga om existens och Gud, men många många personer frågar INTE var de kommer ifrån.
De stackars barnen som kommer ursprungligen från t ex provrör, vad ska de säga att de kommer ifrån? jag menar, hur ska de kunna förstå livet så som den troende gör? Vad svarar de…
Det som är livet- det kommer från Gud och den som blir en troende kommer att hålla med mig om dessa rader, likaså de som är troende som läser detta nu.

*

2 Kor 5:4 Ja, vi som bor i detta tält suckar tungt. Vi vill ju inte bli avklädda utan påklädda, så att det som är dödligt uppslukas av livet.

2 Kor 5:10 Vi måste alla träda fram inför Kristi domstol, för att var och en ska få igen vad han har gjort här i livet, gott eller ont.

Ef 4:18 deras förstånd är förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och förhärdade i sina hjärtan.

Fil 1:21 För mig är livet Kristus och döden en vinst.

Fil 1:22 Men om livet här i kroppen innebär att mitt arbete bär frukt, då vet jag inte vad jag ska välja.

1 Tim 6:12 Kämpa trons goda kamp, grip det eviga livet som du blev kallad till och som du bekände dig till genom att avge den goda bekännelsen inför många vittnen.

1 Tim 6:19 Då samlar de åt sig en skatt som är en god grund för den kommande tidsåldern, så att de vinner det verkliga livet.

Jak 3:6 Och tungan är en eld, en värld av ondska bland våra lemmar. Den smutsar ner hela vår kropp och sätter hela livet i brand och får själv sin eld från Gehenna .

1 Petr 1:13 Spänn därför bältet om livet , var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.

1 Joh 1:2 ..livet har uppenbarats, vi har sett det och vittnar om det och förkunnar för er det eviga livet, som var hos Fadern och uppenbarades för oss.
1 Joh 2:25 Och detta är vad han själv har lovat oss: det eviga livet.

Matt 6:25
Därför säger jag er: Bekymra er inte för ert liv, vad ni ska äta eller dricka, eller för er kropp, vad ni ska klä er med. Är inte livet mer än maten och kroppen mer än kläderna?

Matt 7:14 Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

Ps 102:25
Jag sade: Min Gud, ryck inte bort mig  mitt i livet!
Dina år varar  från släkte till släkte.

Ords 4:23
Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet.

Ords 8:35
Ty den som finner mig finner livet och får nåd från Herren .

Ords 10:27
Herrens fruktan förlänger livet, men de ogudaktigas år blir förkortade.

Klag 3:39
Varför klagar en människa här i livet, när hon straffas för sin synd?

L I V E T

 

NamnlösMaria2

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.