Kristus Jesus /Tro

 amazinglove-jesus-1.gif

Att leva av tro. Det är gott det. Så lär oss Bibeln. I Hebréerbrevets kapitel 10 kan vi läsa om att tron är överlägsen regler och förbud och att Jesu blod har tvättat oss rena från synden:

*Kära bröder, därför kan vi nu tack vare Jesu blod gå rakt in i det allraheligaste där Gud är. Denna nya och livgivande väg öppnades för oss när Kristus offrade sin kropp och förhänget som skymde vägen till Gud revs itu.* /Heb 10:19-20

*Vår store överstepräst regerar över Guds hus. Låt oss därför gå direkt in till Gud själv i uppriktighet och vara helt förvissade om att han skall ta emot oss. Han har ju med sitt blod befriat vårt inre från synd, och genom dopet i vatten har vi visat att också våra kroppar fått sin delaktighet i synden avtvättad och ställts till hans förfogande. Låt oss därför stadigt hålla fast vid det hopp vi bekänner oss till, för vi kan lita på att Gud håller sitt löfte oss.* /Heb 10:21-23

Det är underbart och fantastiskt och så härligt..finns det ord som kan säga hur stor glädjen är i att vara ett Guds barn? Nej det finns inga  mer ord , mer än ett innerligt TACK JESUS.

!*Du är all min glädjekälla, mer än liv för mig. Vad i himlen, vad på jorden har jag utom dig!*/F C Alstyne/E Nyström

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.