‘Hjärntvätt’, vad är det? /Att följa Jesus

 

‘Hjärntvätt’, vad är det? det finns många olika aspekter på det och jag vill gärna nämna två.

Man säger ofta att en troende kristen (alltså troende kristen och inte bara till namnet, det finns alltså olika sorters kristna!) är ‘hjärntvättad’ och att man är totalt blåst som tror på en gud (med litet g) som INTE finns. Så var den saken klar tycker man! Det finns ju så många religioner att välja mellan, så varför välja just kristendom… Jo, för att Jesus Kristus är den man tillhör och FÖLJER. Därav namnet kristendom men alla följer inte Jesus- det är för jobbigt.

Men om vi säger såhär:  DENNA Världen är blåst, d v s den är verkligen ‘hjärntvättad’, d v s brainwashed, fast på ett annat sätt, indoktrinerad och lurad, världen är snart borta, för vi ser tecknen (vi frälsta troende)  på förfallet och världsläget, m m.

Åter till ordet ‘hjärntvätt’:
När man blir en kristen så får man sitt sinne verkligen FÖRNYAT! och det betyder att man VAKNAR och ser saker på Guds sätt. Man blir född på NYTT i sitt inre och vaknar från sömnen man sovit, det betyder att man ser händelser och historia på ett helt annat sätt än andra, och att man ser hur smutsig världen är, och dessutom står världshändelserna i bibeln och det står om de tider vi lever i NU, ja bibeln är Guds ord, dikterade av Gud, nedskrivet av människor som var utvalda av  honom!

Då kan man säga att han har tvättat min och andras hjärnor från att leva  som avtrubbade och att leva i en bubbla och tro att allt är BRA.

Så är ju inte fallet, allt är inte bra, och detta försöker jag på alla vis ta upp på ‘nätet’ där jag skriver! Försök alltså att förstå skillnaden mellan ‘hjärntvätt’ och ‘hjärntvätt’ och  djup sömn!

Jag är ren i min hjärna och jag prisar och tackar Gud (med STORT G) för att han väckte mig med sanningen! Numera är jag vaken, Underbare Jesus frälste mig.

NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.