/God Jul-Helg, tycker många KRISTUS-Troende, men många finns som vet felen i att fira

Varför sorg? Jo för att: Man firar JESU födelse på fel dag /dagar och fel månad m m IGEN.

OBS! Världen och julen -Maria och Josef skulle skattskrivas m m, och då skulle Maria som var höggravid sitta på en ÅSNA i 13 mil? Det var vinter där också… Det tar några dagar! på den tiden… Hon måste ha varit en väldig atlet denna unga dam som klarade av det och mycket mer under den resan!! Det står inget i bibeln om DAG då barnet Jesus föddes. Men Man säger september och det borde varit så. FIRAR man sin födelsedag på FEL DAG?? Gör DU DET??? Men i VÄRLDEN VET man att det var den 24/25 Dec??? Hmmm, märkligt.

Det tar mig till nästa anledning till varför jag inte firar jul. Julen är av världen, och vi är befallda ”Älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen, finns inte Faderns kärlek i honom”. /Joh 2:15

Fakta att världen, som hatar Kristus och Hans blods försoning för synd, gör mera väsen av Julen än någon annan helgdag bevisar för mig att Julen inte kommer från Gud. Om den 25/24 december verkligen var födelsedagen för den välsignade Guds Sonen, så skulle världen inte ha någonting med den att göra!

Du behöver inte vara en Kristen för att fira jul. Även i icke-kristna länder som Japan, Tjeckoslovakien, Polen och Ryssland firar folk Jul.

Folk över hela världen, som till den största delen inte är medvetna om Bibeln eller Jesus Kristus, slukar Julfirandet. Att ta julen från världen skulle vara svårare än att ta godis från ett barn.

Man måste erkänna, världen är gift med avguden Christmas (Jul). Faktiskt, blir fler folk fulla vid Jul än vid någon annan tid på året. Det är fler stora partyn och mer själviskhet än någonsin, mer än vid någon annan årstid. Bevisar inte detta att det inte kommer från Gud? –VISA istället Gud att du inte faller för det som är uppenbarligen felaktigt och inte lägger ditt hjärtas lyssnande till seder och traditioner som Herren inte vill se. Du som är kristen bör se om ditt hus och inte göra som de som inte tror. Kyrkorna är fulla av granar och kulor och allt som inte Gud vill ha. Han vill ha ett rent hjärta som inte följer fel saker. Fruktar man Gud??? Knappast.

Världen älskar Julen, men den hatar Kristus.

VARFÖR FIRAR S K KRISTNA JUL?

Satan är full av lögner som han vill ge människor så att man inte tar reda på SANNINGAR som GUD vill Ge.

2 thoughts on “/God Jul-Helg, tycker många KRISTUS-Troende, men många finns som vet felen i att fira

  1. Hej Marianne!
    Ja du har så rätt i det du säger. Vi är INTE religiösa och följer världen eller 2 ‘herrar’ eller är i två läger.
    Man dansar med satan så länge det går, ja, men det kanske blir så illa att man inte kommer tillbaka till JESUS.
    LÖGN är inte sanning.
    SANNING är SANNING och Den står JESUS för, honom skall vi följa, men folk är bekväma och inte så luttrade att de vågar förstå alla otäcka sanningar som gör ont eller s k sanningar som är lögner men som man tror på.
    Invecklat? ja sannerligen och LIVET är INGEN dans på rosor.
    KLARHET ska vi ha, det måste vi ha, det går inte alls annars att gå fram med JESUS, gå med honom genom sorger o annat, och så får man inte säga för man ska VARA GLAD! Alltid. Men det är inte jag….. sorgerna är stora. …/Kram/Maria

  2. Tack Maria för inlägget.
    För varje av-slöjad, avtäckt lögn som vi blivit bedragna med, så ljusnar det på vår färd i livet genom Kristus Jesus.
    En sån ljuvlig Gudagåva det är med Andens ljus!
    Många söker inte sanningen, den är alldeles för obekväm och få är villiga att skilja sig från världen.
    Som det gamla ordspråket säger;
    När sanningen kommer på bordet är det få som vill smaka den.
    Många väljer hellre att fortsätta äta av den falska, unkna, ruttna maten.

    Att katolska kyrkans lögner och falska läror har satt sin prägel på vårt lands kristna ( och många andra länders )
    är bara VE! VE! VE! och ett satans påhitt!
    En djävulsdans helt enkelt!
    Den enkla slutsatsen blir således att man valt att följa lögnens fader.
    Vi KAN inte ha 2 herrar säger skriften!
    Antingen följer vi Jesus eller så dansar vi vidare med denna världens gud.
    Antingen leder Sanningens Ande oss från klarhet till klarhet, eller så har denna världens gud förblindat oss och vi vet alla vart det slutar.

    Kram/ Marianne

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.