Bibelord/ Guds Ord. Andens svärd som är Guds ord.

 

Nåd och kärlek

*

Som troende har man ofta sagt ordet: Aha!
Det gick upp ett ljus över något som vi förut inte förstått men som nu Gud visade oss. Vilken förmån det är att få läsa bibeln som är Guds Ord, på det viset.

Vi talar om “aha-upplevelser”. Den helige Ande kan upplysa oss på det sättet idag, när vi läser bibeln. Säkert har du funderat över ett svårbegripligt bibelställe någon gång. Förutom att läsa hänvisningar, be andra om hjälp eller leta i uppslagsverk, kan du be den helige Ande att öppna ditt sinne så att du förstår.
Han ger dig gärna den insikt du behöver för att Guds Ord ska bli verklighet i ditt liv.

*
*En del bibelord om att ta vara på Guds ord, förstå det och använda det och ge ut det:
*
Luk 8:21 Han svarade dem: “Min mor och mina bröder är de som hör Guds ord och handlar efter det.”

Luk 11:28 Han sade: “Säg hellre: Saliga är de som lyssnar till Guds ord och bevarar det.”

Apg 6:7 Och Guds ord hade framgång och antalet lärjungar i Jerusalem ökade kraftigt. Även en stor skara präster blev lydiga mot tron.

Apg 8:14 Då apostlarna i Jerusalem fick höra att Samarien hade tagit emot Guds ord, sände de dit Petrus och Johannes.

Apg 11:1 Apostlarna och bröderna i hela Judeen fick höra att också hedningarna hade tagit emot Guds ord.

Apg 12:24 Guds ord hade framgång och spreds alltmer.

Apg 13:46 Då svarade Paulus och Barnabas frimodigt: “Guds ord måste först predikas för er. Men då ni visar det ifrån er och inte anser er själva värdiga det eviga livet, se, då vänder vi oss till hedningarna.

2 Kor 2:17 Vi är inte som de flesta, som för egen vinning förfalskar Guds ord. Nej, i Kristus predikar vi med rent sinne inför Gud det ord som kommer från Gud.

2 Kor 4:2 Vi har avsagt oss allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord utan lägger öppet fram sanningen och anbefaller oss själva inför Gud åt varje människas samvete.

2 Kor 6:7 med sanningens ord och Guds kraft, med rättfärdighetens vapen i både höger och vänster hand,

*
*Ef 6:17

Tag emot frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord. /Maria

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.