Att bli frälst/ VIDEO, Bibelord, Vikten av frälsning

 

Jesus dog för mänsklighetens räddning!

ARE YOU RIGHT WITH GOD?/Har du det rätt ställt med Gud?/Video

Are you right with God? Do you know the Lord Jesus Christ? If you are already saved, do you care enough to tell others that they are dead in their sins, and lost without Jesus Christ? Here is a very simple You Tube video on the topic of salvation, that you can pass on to your loved ones and friends. Do you have any UNSAVED family members? Tell them! Do you have any UNSAVED friends? Tell them! Eternity is forever, and your loved ones and relatives and friends that die without Jesus will surely end up in Hell without Jesus! What are you waiting for?

VIDEO: http://youtu.be/RKJDCuLMtKA

Känner du Gud- är du frälst? Känner du Jesus? Om du redan är frälst, bryr du dig då tillräckligt för att berätta för andra att de är döda i sina synder och förlorade utan Jesus Kristus?
Här visas en mycket enkel video om ämnet frälsning som du kan visa/skicka till dina nära och kära. Har du ofrälsta familjemedlemmar?
Tala om för dem vad som gäller. Har du ofrälsta vänner? Tala om för dem att Jesus är vägen.
Evigheten är för EVIGT, och dina kära och dina nära släktingar och vänner som dör utan att lära känna Jesus/bli frälsta, kommer att komma till helvetet om de inte tar emot Jesus. Vad väntar du på?

Bibelord:

Rom 3:10-11;  Rom 3:23;    Ps 58:3;   Jes 59:2 ;   Jes  64:6;    Rom 5:8-9;   1 Petr 3:18;   Ef 2:8-9;

Joh 19:30;   1 Timotheus 2:5;     1 Petr 1:23;   1  Petr 2:9-10;   Titus 3:5;   John 3:18;    John 3:36;

Mark 16:15-16;   Mark 1:15;    Luk 24:47;   Hebr 9:27

2 thoughts on “Att bli frälst/ VIDEO, Bibelord, Vikten av frälsning

  1. Hej Janne- jag gillar din kommentar!

    Svar:
    LÄMNA ALLT och följ Jesus. Lita på varje Guds ord- de är sanna. Märkligt: Förut var man med i en församling som var som en sekt! Nu blir man kallad sektlik då man kommit fram till den sanning man borde kommit fram till då man var i en församl. som skulle lära en och visa en framåt!När man gått ur därifrån- då började livet med Jesus på stort allvar!

    Ja Gud kan kasta iväg människor hur lätt som helst för att man inte tror, men han vill ha alla frälsta och därför är vi i mission- överallt.
    GUDS MAJESTÄT, det är verkligen stort. Gud har nåd med människan.
    /Maria

  2. Den som ger upp allt han har kan bli min lärjeunge.

    Eller:

    Den som inte försakar allt kan inte bli min lärjeunge.

    So likewise, whosoever he be of you that forsaketh not all that he hath, he cannot be my disciple (Luk 14:33).

    Kristen med “sekt-åsikter”

    Igår kallade mig en person för “sekterist.” Eftersom jag inte tror att ekumenik och interfaith är vägar till Gud. Då är man snart en sektlik och missanpassad person.

    “Det finns frön av gudsupplevelse (r) i alla religioner”, sa personen (ungefär).

    Ja, så är det. Så trodde jag också innan jag blev frälst. Jag sökte just efter det. Aktivt.

    När jag blev frälst försvann dessa “upplevelser av gemenskap över trosgränserna.”

    Hur kan det komma sig att man som icke troende kan känna/inse att “alla/allt hör ihop” och att “frön till sanningen finns överallt,” och när man kommer till Kristi kors försvinner istället dessa tankar och känslor och man känner sig tacksam och samtidigt överrumplad av glädje/skräck över Guds majestät?

    Han kan kasta oss i helvetet. Varför ska Han spara oss från det? Vad har vi gjort för Honom så att han besparar oss domen? Hur mycket respekt har vi för Honom egentligen?

    Finns Han överallt? Finns Han i all motsägelsefull teologi? Lika mycket?

    Hur ska vi ha det?

    Ska vi ta lite av människotankar och blanda lite med Guds ord och få en fin kompott som passar oss?

    Eller ska vi lämna det bakom oss, och bara lita på Honom som har räddat oss?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.