Är det Ännu relativt ‘lugnt’ ?

ÄR VI I TACKSAMHET FÖR FRIDEN / FREDEN????

MIX Idag av olika videos som beskriver det så kallade väderläget på olika ställen på jorden:

40 jordbävningar M7.6, M6.1, M5.7 inträffade i Japan på 2 timmar! 300 km tsunamivarning.


Och https://www.youtube.com/watch?v=UTJNf7gnBBQ

OCH Californien


VI ska ALLA vara TACKSAMMA för att det är väldigt ‘lugnt’ i vårt land. ? Tacksamma och tacka GUD för att det inte är värre ännu.
DE DAGARNA kommer av ORO, SVEK, Blodbad och ANNAT! Sitt ner och tacka och be Gud om förlåtelse för att vi alla är så bortskämda!! Gud är god, vad man än tycker om den saken! Ta en titt på videos från utlandet…. vi sitter lugnt i båten??? VAKNAR MÄNNISKOR?

BIBELORD TACKSAMHET:

Ps 26:7 för att höja min röst i tacksamhet och förkunna alla dina under.

Ps 147:7 Sjung till Herren med tacksamhet, lovsjung vår Gud till harpa!

Apg 24:3“Högt ärade Felix! Tack vare dig och ditt ledarskap har det länge rått fred, och detta folk har överallt och på alla sätt fått det mycket bättre. Detta erkänner vi med största tacksamhet.

1 Kor 10:30 Om jag äter med tacksamhet, varför blir jag då kritiserad för något som jag tackar Gud för?

Kol 2:7 rotade och uppbyggda i honom och grundade i tron i enlighet med den undervisning ni fått. Och låt er tacksamhet flöda över.

Kol 3:16 Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung till Gud med tacksamhet i era hjärtan.

4 thoughts on “Är det Ännu relativt ‘lugnt’ ?

  1. Hej Marianne, ja vi har det bra och särskilt många andra som har det så svårt på många vis,
    OCH de som är ofrälsta, de vet inte vad de missar. Det är hemskt. Som du säger:
    Man orkar inte vara här om man inte är frälst, nej denna världen är inte alls ok,
    men många tror det och många traskar på som om allt vore toppen, men det blir ännu mer botten.
    Det är märkligt att de s k troende, frälsta, ska vi kalla dem kalla? att de är så avståndstagande
    och bryr sig inte om att deras syskon lider av tidens trams? Man tar inte direkt upp det så ofta.
    Därför visar jag ofta artiklar om VAD SOM SKER….
    Ja vi har en syndig natur inom oss som vi trott vi begravt, jomenvisst det har vi ju, men satan
    sticker upp huvudet och gör olika trick.
    Vaksamheten måste vara på topp dygnet runt,men vi kan slinta o halka. Vi har vapnen, vi har tron,
    vi har kärleken i våra hjärtan, och VI STÅR FAST! VI ger oss INTE, vi ska hem till vårt eviga hem.
    Mörkret skall inte ta oss! Gud välsigne dig/er. Varm kram! /Maria

  2. Ja vi få tacka, det är stort att få en tro.Vi har mycket som andra inte har. Ja vi ska veta vad vi har och vem som gav det, Han, Herren. Han är god och Evig, han är vårt Hopp och kärlek. Han är evig.
    Hälsn Maria, Kram

  3. Ja visst finns det oändligt mycket att Tacka Gud för.
    När stunder av salighet sköljer in i våra själar, när Guds frid får sänka sig över oss så är det en underbar smak av Guds härlighet.
    Att leva våra liv i den här världen tar dock på våra egna krafter, åtminstone tycker jag det.
    Vandringen kan jag uppleva så tung och slitsam, trots stunder av salighet.

    Jag påminns så ofta om hur Jesus och min tro på Honom ÄR min själs ankare, utan den skulle jag inte orka en dag till i den här världen.

    Allt för sällan delar Guds folk sina bördor med varandra, att livet är en andlig kamp och om striden vi har att utkämpa,
    och ingen vet riktigt hur länge den kommer att pågå,
    hur länge det dröjer innan vi får vår fullständiga förlossning.
    Kopierar en påminnelse ur Peter Fjellstedts bibel;

    ”Guds folk, som tillhörer ljuset och dagen, har dock inom sig den syndiga naturen och således en beständig dragning att åter inslumra i andelig sömn; och mörker och natt hota beständigt både genom tröghet och genom allehanda frestelser. Derföre behöfwa de denna warning till waksamhet och andelig nykterhet.
    Hwarje frestelse, som griper själen, medförer alltid någon andelig berusning, såsom wrede, hat, afund, högmod, girighet, köttsliga lustar o. s. w.
    Och så snart själen kommer i någon slags berusning, så blifwer hon inswept i mörker och natt.
    Derföre skola Guds barn wara på sin wakt.
    Om de andeliga wapnen, som här nämnas, se Ef. 6: 14–17.
    Med denna wapenrustning winna de troende seger öfwer frestelserna och mörkrets magter.
    Werlden förlorar för oss sin tjusningskraft, då hoppet om den ljusa, saliga himmelen uppfyller wår själ.”

    Kram/ Marianne

  4. Tack Jesus för frälsningen, för föda, tak över huvudet och god hälsa. Är så tacksam till Gud för alla både andliga å fysiska gåvor jag fått av honom och inte minst är jag tacksam för hans trofasthet, stöd och hjälp i nöden. Han är mitt rättesnöre, min klippa å min borg, min frid och mitt ljus mitt hopp och mitt hem.

    Ta hand om dig syster.

    Ha det gott!

    Kram//Kristina

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.