Tiden är kort och Jesus väntar på ditt ja till honom, men bl a humanismen är i vägen.

Världen och dess människor blir allt mer kalla. Varför har man s k kyrkor om inte JESUS får vara där och visa sin närvaro?? Varför humanism? –

En gång för länge sedan i en kyrka/Församling, fick jag se, då jag satt där, att JESUS gick fram i gången (jag såg inget ansikte men vit mantel m m), OCH han gick förbi ‘predikanten’ OCH försvann då han kommit fram till väggen på denna ‘kyrka’. Han gick rakt igenom väggen! Jag såg detta och undrade…????? Senare förstod jag att det var möjligt att JESUS gick därifrån för det fanns inget att få eller visa! HAN var inte huvudämnet! Men blasé människor trodde de hade ett Underbart ‘möte’ !! Jag glömmer aldrig den synen. Man såg bara varandra …..


1 Pet 5:8
Var nyktra och vakna. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka.
1 Joh 2:26Detta har jag skrivit till er med tanke på dem som försöker förvilla er.
Upp 9:6I de dagarna ska människorna söka döden men inte finna den, de ska längta efter att dö men döden ska fly ifrån dem.
Heb 6:18Så skulle vi, genom två orubbliga uttalanden, där Gud omöjligt kan ljuga, få en kraftig uppmuntran, vi som har sökt vår tillflykt i att hålla fast vid det hopp vi har framför oss.
Heb 11:6Utan tro är det omöjligt att behaga Gud, för den som kommer till Gud måste tro att han finns och att han lönar dem som söker honom.

2 thoughts on “Tiden är kort och Jesus väntar på ditt ja till honom, men bl a humanismen är i vägen.

  1. Hej Marianne! Ja John Torell är bra, skriver bra och förstår.
    Människor i gemen är ju inte frälsta eller förstår inte hur Gud vill att vi ska vara.
    Att LYDA vet man ju är svårt. GUD själv är vår Skapare och bara HAN vet hur vi ska vara
    och hur vi ska möta ändens tid en gång,vi bör veta mycket mycket innan den dagen
    -men de flesta vet inte. Vi vet att Gud har VARNAT såå mycket för att GÅ FEL VÄG.
    Ja det är lätt att gå fel väg, verkligen. Det är en kamp att komma rätt och att
    komma hela vägen fram, gör vi alla det? Knappast.
    vi Tror vi är säkra? det fordras så mycket av oss- Lydnad. Hur svårt är det inte att lyda?

    Vi får skärskåda oss själva och be Gud säga till på skarpen om vi gör fel utan att förstå.
    Att komma in i himmelen står klart o tydligt om i bibeln, HUR vi måste vara frälsta och lydiga Herren.
    Vi måste vara på alerten att förstå Guds ord och mening. Inte alltid lätt, nej.
    Måtte vi få stå inför Guds tron en dag- fläckfria?
    Kram f Maria

  2. Får mail varje helg från John S Torell där han tar upp vad han ska predika om, även om jag sällan har lyssnat på dem så läser jag alltid mailet.
    Vill därför dela det senaste från honom, för jag upplever att DHA belyser detta i dessa sluttider.

    Det är livsviktigt att ha allt uppgjort och klart med vår Far,
    att vi är viss om att vi har Frid med Gud, så att inte djävulen, vedersakaren, själafienden har några ” hållhakar” i oss.

    Luk 22:31 gäller inte bara Simon!
    Det gäller alla som kallar sig för troende kristna.
    ” HERREN sade, Simon, Simon, se Satan har begärt att få sålla er som vete. ”

    Om vi är ett vete eller ogräs är viktigt att vara på det klara med.
    Skördetiden pågår och i Matt 13:41-42 läser vi;

    ” Människosonen ska vid denna tidsålderns slut sända ut sina änglar, och de ska samla ihop från hans rike allt som förorsakar synd och dem som lever i laglöshet, och kasta dem i den brinnande ugnen.
    Där ska vara gråt och tandagnisslan. ”

    Matt 13; 47-50
    ” Himmelriket är också likt ett nät, som kastades i havet ( folkhavet) och samlade ihop av alla slag, vilket, när det va fullt, drogs upp på land och änglarna satte sig ner och samlade de goda i kärl, men de dåliga kastade de bort.
    Så ska det också ske vid tidsålderns slut;
    Änglarna ska gå ut och skilja de onda från de rättfärdiga, och kasta dem i den brinnande ugnen.
    Där ska vara gråt och tandagnisslan.”

    2 Kor 5: 20
    Vi är Kristi sändebud/ ambassadörer.
    Det är Gud som förmanar genom oss.
    Vi ber å Kristi vägnar;

    ***********************
    LÅT FÖRSONA ER MED GUD!
    ***********************

    Här kommer John S Torell senaste inlägg.

    ”veckans budskap, en förvaltare som blev förlåten en stor summa pengar av sin kung, men sedan fortsatte han med att vägra visa samma nåd mot en medtjänare som var skyldig honom en ynka summa i jämförelse.

    Jesus sa att kristna som hyser agg på jorden kommer att överlämnas till plågoande i himlen.
    Detta strider mot vad kristna har lärt sig om himlen.
    Det allmänna konceptet är att livet efter detta inte är något annat än lycka.

    När en person accepterar Kristus och föds på nytt, är alla hans synder förlåtna – dåtid, nutid och framtid.
    Men vi är ansvariga för våra handlingar efter frälsningen.
    Detta är den lära som aposteln Paulus skrev om ungefär trettio år efter Jesu himmelsfärd.

    Paulus skulle utvidga denna lära och tog upp konceptet om Kristi domaresäte, varigenom troende hålls ansvariga för sina tankar och handlingar – bra och dåliga – efter frälsningen.
    Sedan varnade han församlingen för Herrens skräck i himlen.

    Paulus gav mer insikt i sitt brev till hebréerna att kristna kommer att behöva stå till svars för synder som inte har ångrat sig begångna efter frälsningen. Det finns med andra ord en uträkning när vi kommer in i himlen.
    Han nämner ett värre straff för dem som föraktar Jesu blod, hämnden tillhör Herren, och att det är fruktansvärt att falla i den levande Gudens händer.

    Kristi domarsäte är en nykter tanke för alla som tror på Kristus.
    Om kristna dömer sig själva kan vi undvika att bli dömda av Jesus.
    Bibeln säger att Gud kommer att förlåta oss om vi bekänner våra synder och det betyder att det kommer att bli en glad hemkomst när vi ser Herren! ”

    Kram/ Marianne

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.