Sanningen och Sanningar är det viktigaste.Låt JESUS fostra dig.

I denna världen regerar mörkret, och mörkret sprider sig med all hast. Det finns knappt något längre som andas sanning. Är man vaken så vet man vilka lögner som man vill pracka på oss och för att dölja VAD som sker. Många olika s k religioner får fotfäste och New Age är en av de största lögnerna. I Jesus är vi FRIA, inte fångna, men går man in i de olika facken och nya s k religionerna så blir man grundlurad, för JESUS finns inte där.

Guds ord ljuger inte. Guds ord leder oss, varje dag, för den som vill det, och för de som behöver HONOM.
ATT han är vårt ljus kan vara verkligt jobbigt för de o-troende, som inte förstår VAD som skett i våra liv-
(‘Ljus’ vill man gärna säga i New age-kretsar, men JAG menar JESUS)

Repris på bibelverser:

Jes 42:16 De blinda ska jag leda på en väg som de inte känner, på okända stigar ska jag föra dem fram.
Jag ska göra mörkret framför dem till ljus och det ojämna till jämn mark. Detta är vad jag ska göra, och jag ska inte överge dem.
Jes 45:7 Jag formar ljuset och skapar mörkret, jag ger lycka och skapar olycka. Jag, Herren, gör allt detta.
Ps 56:14 Du har räddat min själ från döden och mina fötter från fall, så att jag kan vandra inför Gud i de levandes ljus.
Ps 74:16 Din är dagen, din är också natten, du har skapat ljuset och solen.
Ps 89:16 Saligt är det folk som vet vad jubel är! Herre, de vandrar i ditt ansiktes ljus.
Ps 90:8 Du ställer våra synder inför dig, våra hemligheter i ditt ansiktes ljus.
Ps 97:11 Ljus bryter fram för den rättfärdige och glädje för dem som har ärliga hjärtan.
Ps 119:105 Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.
Ps 119:130 När dina ord öppnas, ger de ljus och förstånd åt enkla människor.
Ps 136:7 och gjorde de stora ljusen, evig är hans nåd,
Ord 4:18 De rättfärdigas stig är som gryningens ljus, som växer i klarhet tills dagen når sin höjd.
Ord 6:23 Budet är en lykta och undervisningen ett ljus, förmanande tillrättavisning är en väg till livet.
Ord 13:9 De rättfärdigas ljus lyser klart, men de gudlösas lampa slocknar.

Jag är så oerhört tacksam för frälsningen och vandrar vidare med JESUS. Genom allt, och till slutet och ett LIV med honom. (EFTER VEDERMÖDAN)

ANDENS SVÄRD.

Andens svärd är GUDS ORD. Detta är det enda vapen en kristen får använda..Jesus gjorde det.

Satan måste vika inför Ordet. (Se Matt 4:4, 7, 10)GUDS ORD är levande och Verksamt.Det är skarpare än något tveeggat svärd och det tränger så djupt att det skiljer Själ och Ande, Led och Märg och blottlägger Hjärtats uppsåt och Tankar. (Heb 4:12)

Det är viktigt att vi tar Guds Ord på allvar och vet att vi har detta vapen att använda. Vad Guds ord säger är vad vi skall använda i alla situationer.

TRONS SKÖLD är Jesus själv. Han säger till dig, det som Gud sade till Abraham:

”FRUKTA INTE! JAG ÄR DIN SKÖLD!”

De romerska sköldarna gick att haka fast vid varandra. Gav då dubbelt skydd. Vi behöver varandra. Dina syskon behöver din tro och du behöver deras. MEN…. ingen religiositet ska vara välkommen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.