Jesus

Foto Maria

Jag är fattig i andra människors ögon- Men i Gud är jag rik

Jag är liten och svag- Men i Jesus har jag min styrka

Jag är inte välutbildad- men Gud använder mig ändå Jag säger sanningar- Och Gud låter mig prata

Jag är inte rik- men har funnit en skatt: JESUS

Jag kan anses ganska förvirrad- Men Gud vet exakt vad jag menar

Jag gillar inte lögner- Jesus har lärt mig vad sanning är.

””””””””’

Ps 119:97Vad jag älskar din undervisning! Hela dagen begrundar jag den.
Ps 119:113Jag hatar dem som vacklar hit och dit, men din undervisning älskar jag.
Ps 119:119Jordens alla gudlösa röjer du bort som slagg. Därför älskar jag dina vittnesbörd.
Ps 119:127Därför älskar jag dina bud mer än guld, än renaste guld.
Ps 119:132Vänd dig till mig och förbarma dig över mig, så som du gör med dem som älskar ditt namn.
Ps 119:140Ditt ord är fullkomligt rent, din tjänare älskar det.
Ps 119:159Se hur jag älskar dina befallningar! Herre, ge mig liv efter din nåd.
Ps 119:163Jag hatar och avskyr lögnen, men din undervisning älskar jag.

4 thoughts on “Jesus

  1. Hej Jessica. Tack så hjärtligt! att du finner denna sidan som Gud vill att den ska vara. Som sagt så väckte han mig en natt 1996 och sade: Skriv. Det har jag gjort sedan dess och jag vill inte hymla med något. Jag är inte religiös och skriver att jag är utan problem ch att allt är halleluja! NEJ, jag står ofta och skr+iver på sidan under svår värk och med tårar av stooora bekymmer!
    Jag är oerhört ledsen och ifrån mig och bara Gud kan hjälpa oss här- Jag vill hem till min stad Göteborg och kunna tjäna Herren bättre.
    jag älskar Jesus av hela mitt hjärta! vad jag inte förstår är att man skall bli så ifrån sig så man knappt orkar stå på sina ben som är märkbart dåliga sedan många år. Det är väl allt jag har att säga innan jag börjar gråta igen. Jag har stora bekymmer både ekonomiskt och annat, bekymren är många p g a att jag gifte mig med en man som inte är ok och fattade det alldeles för sent. Det kallas som bekant för Hjärntvätt.
    Kramar till dig Jessica, be för vårt nya liv i Göteborg. Jag vill hem o börja leva innan hemfärd till Jesus.

  2. Jag är så glad Maria att jag funnit din sida här. Det är som att försöka vaska fram en guldklimp bland allt grus som finns på nätet. Man blir lätt lurad in på sidor som man tror är fina och bra men som inte håller måttet efter ett tag. Men du visar med ditt sätt att skriva och uttrycka dig att du funnit samma Jesus som jag. Man blir förändrad och tåler inte det denna välden har att erbjuda. Jesus själv varnade för att det skulle predikas en annan Jesus därför bad han oss vara på vår vakt så vi inte blir vilseledda. Jesus får känner igen rösten på den sanna herden men Djävulens mål är att härma och omskapa sig till en ljusets ängel och dra folk till sig. Han använder ju till och med bibeln och präster och påvar och så kallade andliga vägledare för att förgifta sanningen. Jesus pratar ju om såningsmannen som sådde fin säd ,men på natten kom en ovän och sådde ogräs som liknade vete som sedan blandade sig in bland det fina vetet. Jesus låter de växa sida vid sida intill skörden för han vill inte riskera att dra upp något som kan va värdefullt. Tänker på det som sägs om ett fikon träd som verkade dött , istället för att döma ut det direkt och kanska det i elden så står det att man skulle gräva runt det gödsla och vattna och om det då inte ’tog fart’ och växte så fanns det inget hopp. Jesus väntar tåligt på att så många som möjligt ska inse att han dog på korset för alla människor. Så alla kunde finna frälsning och räddning genom tron på hans namn. Satan kommer aldrig kunna tysta oss som lever för Jesus. Han är förlorad och kommer att förintas medan vi har hoppet att få njuta av ett liv med vår Gud och med människor som följt den Jesus som kom ner hit och visade sin kärlek och helighet och medlidande till döds. Tack för du finns Maria kramar i massor från Jessica.

  3. Ja du Jessica, vi har fått nåd från Gud att få hans beskydd o kärlek och kan ingenting ta oss själva, Han bestämmer öbver våra liv och det är gott och bra, tack Jesus, vi följer honom så gott vi kan med kärlek o med smärta. Världen är grym och den lever vi i och han varnar i sitt ord för att vara otroende. De som inte lägger sina liv i Jesu händer komemr att få hemska kval, 2 miljarder är inte troende såg jag idag i en notis och det är ILLA. Ja pärlan får formas tills den är klar så också vi.
    Tack för dina ord här jag hoppas du stannar kavar på sidan, jaghar ögonproblem och skriver med solglasögon på mig, be gärna att torrhet och annat försvinner som plågar mig. Kramar f Maria

  4. Jag instämmer Maria. Jesus är den ände man kan lita på ,han sviker aldrig och han överger oss aldrig. Att va i nära gemenskap med honom varje dag hjälper oss att se igenom de lögner vi matas med ständigt. Vi har det svårt på olika vis men Jesus har alltid sin hand utsträckt och tar sig tid att lyssna när vi tömmer ut våra bekymmer och problem. Han är den finaste far man kan ha och han plåstrar om vårt sårade inre med sina varma ord om att han är med oss , han är bakom framför och vid sidan om oss och skyddar och styrker oss. När världen faller sönder står vi som tror på Jesus starka kvar och litar på vår Gud som älskar oss mer än vi kan förstå. Han ser vår kärlek inuti våra hjärtan och hur vi kämpar varje dag i en rutten värld där många människor tänker på sig själva och sitt ego. Tänk på en pärla ,den tvingas fram i ett skal fullt av smuts och grus. Den retas och störs av sin omgivning och formas till sist till en pärlemor glänsande dyrbar pärla. Vi blir som pärlor dyrbara för Jesus och han belönar oss på olika vis när vi står emot trycket från satans värld. Må Jesus välsigna dina fina viktiga budskap Maria. Du är värdefull. Kramar från Jessica

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.