Henry Kissinger. Har han blod på händerna? Ett monster?

Det har ställts denna fråga om VEM Kissinger var och HUR han styrde. SE DENNA VIDEO!

Den 29:e november gick Henry Kissinger bort vid 100 års ålder, vilket förstås har uppmärksammats i media. Den tidigare utrikesministern, säkerhetsrådgivaren och toppdiplomaten beskrivs som ”mytomspunnen och kontroversiell” t.ex. på SVT.

I ett nytt avsnitt på sin youtube-kanal System Update redogör journalisten Glenn Greenwald för delar av Kissingers insatser genom att citera och kommentera flera släppta dokument. De visar Kissingers roll i de interventioner i andra länder som USA gjorde under hans karriär t.ex. i Vietnam, Laos och Kambodja och övergrepp som gjordes av juntan i Argentina på 1970-talet, samt president Suhartos och Indonesiens invasion av Östtimor år 1975.

Greenwald kallar Kissinger ett monster och citerar en studie från Yale som hävdar att han åtminstone har blod från tre miljoner människor på sina händer. Greenwald talar också om hur den store statsmannen har porträtterats i t.ex. New York Times.

Henry Kissinger ett monster?

https://www.vaken.se/henry-kissinger-ett-monster/ SE på Youtube och välj svensk text i lilla rutan under videon.

Ps 136:3Tacka herrarnas Herre, evig är hans nåd.
Upp 17:14
De ska strida mot Lammet, men Lammet ska besegra dem tillsammans med sina kallade, utvalda och troende, eftersom han är herrarnas Herre och kungarnas Kung.”
Upp 19:16
Och på sin mantel och på sin höft har han ett namn skrivet: “Kungarnas Kung och herrarnas Herre.”

Tacka Jesus för all nåd det finns att få, tacka för frälsningens gåva, som så många dock inte tagit emot, men de borde tagit emot tro på Mästaren, vår Herre.

4 thoughts on “Henry Kissinger. Har han blod på händerna? Ett monster?

  1. JA HAN LEVER! Det är otroligt och härligt. Vad hade vi varit om vi inte hade varit frälsta av nåd? Det vet vi ju.. VARJE DAG ny KRAFT, ja det behövs verkligen, tänk vilken nåd och gåva.
    Gud välsigne dig/er. KRAM Maria.

  2. Ja visst lever han!!
    Om han inte hade uppstått från döden, så hade uppståndelsekraften inte kommit oss till del!
    Vi blir fyllda med den varje dag om och när vi ber om den!
    Halleluja!!
    ABBA Fader! ABBA!!

  3. Hej Marianne och tack för de ord du menar och skriver. Jag känner och tycker lika som du, för jag är också evigt tacksam till Honom, HAN som lever och skall komma tillbaka, han som räddar den som vågar tro och vilja förstå VEM han ÄR. ÄR… för han lever, inte VAR, utan ÄR. JESUS är den som ALLA BEHÖVER, men så många skrattar åt de orden man säger till människor. Jag blev kallad så fula ord i dag för att jag berättade/svarade helt enligt kärleken han ger.
    JA vi får bara be att fler vaknar och ser honom och känner hans stora kärlek. Vi följer JESUS- på vägen.. ÄNDA HEM.
    Kram/Maria

  4. Jesus fyller mig med mer tro, när jag tvivlar, Han fyller mig med mer kraft när jag är svag,
    han fyller mig med mer vishet och förstånd, trots att jag tänker och handlar som en trög och envis åsna i bland.
    Att förstå att Jesus har frälst mig är en sån stor gåva som jag aldrig kommer känna mig förtjänt av.
    ” Att han tar hand om mig det är för mig en gåta, Han är ju Konungarnas Kung, men vem är jag? ” som en sångtext lyder.

    Älskade Jesus, Tack för allt du gjort för mig!
    Jag hade varit hopplöst förlorad om du inte kommit in i mitt liv.
    Tack Jesus för att du fann mig!

    I dessa mörka tuffa tider;
    Håll i, håll ut, håll fast, vid Jesus!
    Har vi beräknat kostnaden?
    Det har jag gjort många ggr, och varje gång kommer jag fram till samma slutsats, om jag så måste möta döden, så följer jag dig min älskade Frälsare.

    Kram/ Marianne

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.