Gudsfruktan är så mycket mer än människo-fruktan! Gud är helig och god och vår FAR!

Stephen sjunger.
❤

LEV I GUDS KÄRLEK, BARA HAN KAN HJÄLPA I ALLT!
Joh 5:42Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.
Rom 5:5Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.
Rom 8:39höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.
2 Kor 13:13Vår Herre Jesu Kristi nåd, Guds kärlek och den helige Andes gemenskap vare med er alla.
2 Thess 3:5Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.
1 Joh 2:5Men hos den som håller fast vid hans ord har Guds kärlek verkligen nått sitt mål. Så vet vi att vi är i honom.
1 Joh 3:17Om någon har jordiska ägodelar och ser sin broder lida nöd men stänger sitt hjärta för honom, hur kan då Guds kärlek förbli i honom?
1 Joh 4:9Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.
Judas 1:21Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.

2 thoughts on “Gudsfruktan är så mycket mer än människo-fruktan! Gud är helig och god och vår FAR!

  1. Hej, ja Gud är Gud, han är allt i allt och alla. Ja sången är fin, han sjunger bra tycker jag. Det finns många på youtube med honom. Hälsn o kram Maria

  2. Gud är vår hjälpare, han är vår kompass i livet. Utan honom kan vi inte åstadkomma nånting. Vi förmår endast genom honom, han är källan till allt liv här på jorden.

    Fin sång.

    Kram//Kristina

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.