Gud och himlen / Bara Gud

 th_dove_and_hand.jpg

Vad vet vi om himlen? Inte så mycket kanske.. men den som har en tro på Gud vet att det finns en himmel och att alla som tror, en dag kommer till Guds himmel.  Det första av Guds bud lyder: *Du ska inte ha några andra gudar förutom mig.* /2 Mos 20:3

Jesus sade att det viktigaste budet i Mose lag var: *Älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta, av all din själ och av allt ditt förstånd.*(Matt 22:37)

På Bibelns sista blad, upprepas denna sanning. Ängeln ger Johannes uppmaningen: “Det är bara Gud som du ska tillbe!”

Det är bara Gud som är värdig att ta emot vår kärlek och tillbedjan. Han står över allt skapat, även änglarna. Finns det människor, idéer, mål eller ägodelar, som tar en så stor plats i ditt liv att du inte kan ägna dig åt Gud? Om du tillber  Gud och bara Gud så har du funnit platsen…att vara hos Gud och tjäna honom.

Det är det enda som är värt något, det enda som kan göra en människa fylld av glädje. Så säger jag för att jag fått möta en god Gud och fått möta och få av hans eviga kärlek. Jag tvekar inte över att himmelen finns och att Gud väntar där för att få ta emot oss en dag.

                    heart.gif                                                                          

7 thoughts on “Gud och himlen / Bara Gud

  1. Intressant det du tar upp Maria. Roligt få utbyta tankar med dig!
    En tanke som slår mig är…när människor blir besvikna på Gud, så är det en omöjlighet…egentligen, eller hur? För det finns…eg. ingenting att bli besviken på när det gäller vår Far och Gud.
    Han ÄR kärlek, ÄR godhet, ÄR allt det där perfekta. Så vad gör oss besviken? Felaktiga förväntn. kanske. Vi kanske kommer in i ett sammanhang där våra behov aldrig får bli fyllda. Jag håller hårt på den tanken, när det gäller det här.
    Brister på en djup och innerlig gemenskap med dom tre Gudspersonerna i ledarskapet, är en av orsakerna menar jag, som gör att man inte SER behoven, som Herren ser dom. Han vill fylla dom, men det är först och främst ledarskapet som är satta att bygga upp, och introducera syskon in i ett eget liv med Herren. Många av dessa som kom…och gick, är bara ett resultat tror jag av dessa stora brister idag.
    Den som kommit in i ett eget liv med Herren viker inte av så lätt…skulle vilja utveckla mera, men jag sitter just nu på min lunchrast, och måste ÄTA lite innan jag fortsätter jobba. Maria, jag återkommer. Jag delar GÄRNA vidare om du vill!
    Ha det gott!

  2. Människor har genom alla år blivit besvikna på Gud och gått sin väg från honom. De har då inte givit hela sitt liv åt honom att ta hand om och visa vägen. Jag tror det ligger mycket bitterhet, oerfarenhet, och annat i vägen.Man förkastar Guds ord tror jag pga att man är självisk, man vill inte lyssna eller ta emot Gudsordet så som det skall tas emot. Man drivs nog också av fruktan för att behöva förändra saker o ting i sitt liv.
    Ja det finns många många orsaker och jag vet inte alla, men jag vet dem som lämnat Gud och inte vill ha med honom att göra. Det är en sorg. /Maria

  3. Hej Maria!

    Om dom gått från hoppet…alltså du menar att dom en gång haft det, d v s varit med på vägen, men sedan förkastat Gud. Om dom gjort det, så är det jättetragiskt, och då kände dom aldrig honom.
    Omständigheter, besvikelser, etc det finns mycket som kan bli fel, men Herren är aldrig fel, och kan heller aldrig handla fel mot oss.
    Många människor som gått sin väg fick aldrig lära känna Jesus, Fadern, och gick hungriga och törstiga sin väg, utan att fått sina behov tillgodosedda av oss andra, eller Herren genom oss. Tror många är ärliga sökare av dom som kom, men sen gick. Vi behöver duka ett bord åt varandra! Av goda rätter, god dryck.
    “Den som kommer till Mig, ska aldrig hungra, och den som tror på Mig ska aldrig törsta” säger Jesus. Och han menar det…

    Var tror du att orsakerna ligger i just detta, att man förkastar Guds ord, med tanke på dessa som kom och sen gick? Dela gärna…

  4. Hej Nilla. Man kan inte vara annat än glad då man vet vad som väntar. Hur många har gått ifrån det hoppet o glädjen idag? Det finns oerhört många människor som förkastar Guds Ord och det ÄR en stor sorg. Vd ska de ta sig till en dag då Jesus kommer tillbaka?
    Människor måste tänka om NU.
    Kram Maria

  5. Ps. Det är inte bara vårt hopp, att vi en dag ska förenas med vår Gud, utan hoppet grundar sig på en fast tro, som är ett resultat av en erfarenhet vi har gjort med den levande Guden och hans Son Jesus Kristus. Vi FICK tron på Jesus, på Gud, som en GÅVA, och alla upplevelser tillsammans med dessa personer, kommer från dom uteslutande. Du som kanske inte kan tro, säger du, du är i gott sällskap, det kan egentligen ingen, för människan i sig själv, är så långt bort från Gud som hon bara kan, (eg. fullständigt förlorad och död) och det krävs en övernaturlig kraft från Gud för att vi ens ska tänka på honom, och längta. Det är ingen människas verk utan Guds egen till 100%.
    Jag ville tro…Maria ville det också, och tron på Jesus KOM TILL OSS. Frågan är…vill du? ds.

  6. Vilken underbar framtid vi har Maria…en evighet tillsammans med vår Far och Gud, som vi vet att vi vet vi kommer att få se ansikte mot ansikte, i ett helt och fullt barnaskap en dag. Det är det som är vårt hopp.
    Glädjen i Herren är det enda som är värt att kallas glädje.
    Jag har tänkt mycket på att det endast är för att Gud själv påverkar människor med sin närvaro över jorden idag som människor överhuvudtaget skrattar och ler…
    När församlingen flyttar en dag,och den helige Ande med den, så kommer frånvaron att kännas av direkt, frånvaron av Guds närvaro, och mörkret och ondskan kommer att översvämma hela skapelsen, och med den fruktan.
    Jag skulle inte vilja vara kvar på jorden det ögonblicket. Du som läser det här, och ännu inte tagit emot Jesus Kristus till frälsning ska veta att det finns inte mycket tid kvar att fundera. IDAG är frälsningens dag, se till att du har inträdesbiljetten klar i din hand, stämplad med Jesu blod, när det är dags för den stora flytten. Det är det enda som kommer att ge dig inträde till himlen. Din Far väntar på dig IDAG!

    Tack Maria, för dina rader, dom uppmuntrade mig.
    Kram Nilla

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.