Falska profeter.Inte väckelse, men AVFALL. /Video D Wilkerson

Jag lånar denna nedanstående text och bild från en vän! JA det finns verkligen falska ledare och de blir fler och fler nu i dessa sena tider. JA, VILKEN VÄCKELSE DÅ??? Den har Gud INTE talat om, snarare om att det inte kommer att vara så stor tro i världen då han kommer tillbaka.

Falska profeter

***************

Vilken väckelse? Han sjöng för påvens “Youth Day” i Polen. Umgås med falska ledare. Inte ett ord om det stora avfallet. Trist. Fina låtar. Men han verkar inte noga med att följa den sanna Jesus. Vi ber om öppnade ögon och kärlek till Sanning.https://www.israeltoday.co.il/…/surreal-to-be-standing…/Bibelstudie om skillnad mellan äkta och obiblisk väckelse:https://www.bibelfokus.se/akta_vackelse

“Men skall väl Människosonen, när han kommer, finna en sådan tro på jorden?” Lukas 18:8″Låt ingen bedra er på något sätt. Ty först måste avfallet komma och laglöshetens människa, fördärvets son, öppet träda fram, motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt, så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud. Kommer ni inte ihåg att jag sade er detta, när jag ännu var hos er? Ni vet vad det är som nu håller honom tillbaka, så att han kan träda fram först när hans tid kommer. Redan är ju laglöshetens hemlighet verksam.” 2 Tess. 2: 3-7 ‘Comeoutofher’

David förklarar detta:

Se till att du/ni vet att ni går med Gud och lyssnar till rätt evangelium! Se David´s undervisning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.