Det stora avfallet är här

Det stora avfallet

Bibeln berättar sanningen. Bibeln som är Guds ord och som vi troende tror på lär oss om och om igen om vad som är rätt och vad som är fel. I Videon berättar man om de tider som är nu och om hur viktigt det är att vara nära Jesus och inte falla ifrån tron på något vis. Läs bibelorden, följ med i texten om du kan, bibelorden förklaras, slå upp dem och läs eller också kan du dem.

Avfallet har börjat för länge sedan men tycks bara bli värre. HÅLL FAST! SÖK JESUS! HAN och bara han kan rädda liv!

Kapitel 2

Laglöshetens människa

1 När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi ska samlas hos honom ber vi er, bröder, 2 att inte plötsligt tappa fattningen. Låt er inte skrämmas av någon ande eller av något ord eller brev som påstås komma från oss och som säger att Herrens dag är här.3 Låt ingen bedra er på något sätt. Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, 4 motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud.

OCH:

Kapitel 4

Förmaningar till Timoteus

1 Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror, 

Fortsätt att be, fortsätt att prisa Gud, Fortsätt kämpa och fajtas, Fortsätt arbeta för Gud, Fortsätt att älska, Fortsätt att leva för Jesus, Ditt arbete skall inte vara förgäves.
Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.