De sista tiderna/Jesus eller Maitreya?/Jesus är HERRE!

 

 

Maitreya staty byggs i Indien

En 152 meter hög bronsstaty av “världsläraren”, “frälsaren” och “kristusfiguren” Maitreya Buddha byggs i Indien. Statyn planeras stå kvar i 1000 år. Nu börjar det arbetas och mediteras för att Maitreya träda fram i Asien. Sen kommer “världsläraren” hit! När kristna inte längre kan se skillnaden på Jesus Kristus och meditativ andlighet, får vi denna kristusfigur som ska rädda oss i stället.
http://www.youtube.com/watch?v=_s2jHonwKHY&feature=related

Här är några sidor som visar och diskuterar detta projekt:

http://www.maitreya.org/
http://www.maitreyaproject.org/en/index.html
http://www.maitreyaproject.org/en/project/index.html

På maitreya.org kan man överst läsa orden:
En värld, en mänsklighet, en frälsare, en gud.
http://www.maitreya.org/

På  denna FN sida kallad One world, one family kan man se en fotoutställning om hur världen utvecklas till att bli EN VÄRLD.http://www.un.org/events/UNART/heifer/

Filmen One world, one religion beskriver FN och lanserandet av meditationstekniker och hoppet om Maitreya, världsläraren:
http://www.youtube.com/watch?v=thnl5pOxa2A

Vice FN general sekreterare Robert Mullers bok Paradise Earth beskriver FN:s globala politiska och New Age-inspirerade religiösa program:
http://www.paradiseearth.us/pdf/PEFull.pdf

Länk till FN relaterad organisation som arbetar för global andlighet:
http://globalspirit.org/pages/wc_members.php

Kommentar:
Vad är det som händer här? Är världen plötsligt en organism, en nation, en tankesfär? Och vad kan denna maitreyafigur säga troende kristna?

Vi kristna väntar på Jesus Kristus, Guds Son som ska döma världen när Han kommer tillbaka. Världen väntar på en kristusfigur (Maitreya Buddha, Kristus Maitreya) som ska ge världen fred och lära världen vad global andlighet och enhet innebär: du är Gud. “Vi är alla Gud”, “Jesus is everyone”, sägs det.

Käre Jesus, hjälp människorna att se skillnad på Dig och andra falska bilder av Dig!

Janne Olofsson

5 thoughts on “De sista tiderna/Jesus eller Maitreya?/Jesus är HERRE!

  1. Du vet kanske attman redan håller Interfaith-konferenser i byggnaden “Pyramid of Peace and Reconcilliation” i Astana, Kazakhstan?

    Länk:
    http://www.google.com/images?client=safari&rls=en&q=pyramid%20of%20peace&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=en&tab=wi&biw=979&bih=658

    OSCE Säkerhetskonferensen 2010 hölls i Palace of Independence i Astana, Kazakhstan:

    http://www.google.com/images?um=1&hl=en&client=safari&rls=en&biw=979&bih=658&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Palace+of+Independence+in+Astana%2C+Kazakhstan&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Buddha-statyn i Indien verkar vara ett likande projekt. Intressant värld vi lever i…!

  2. Jag tror att de kommer att hjärntvätta folk eller tvinga folk i de tiderna. Jag såg att de hade byggt en buddha någonstans i USA och den figuren var STOR, så det sprider sig i länderna tyvärr. Det är väl hemskt.
    Det kommer säkert att gå så bra att lura i människor både det ena o det andra. De tycks ju jobba ihop i flock- jagar i flock…..man kan nog skapa lite av varje nuförtiden….undra hur många saker man sakll få upptäcka som är fel och otäcka…
    Undra hur det går för de nyfrälsta i dessa tider?Vart ska de gå för undervisning? Man “bör ju tillhöra en kyrka”….
    /Maria

  3. (En messias för alla religioner…)

    Den som tror att världsfreden kommer när man inser att mahdi/messias/matreya buddha är “samma person” och “leder oss alla på vägen mot fred, harmoni och gemenskap” och “ett hållbart samhälle utan girighet” osv har klarat den ekumeniska kursen. Det kanske krävs både ett och annat för att smälta det budskapet? Inte för inte kallas detta för ett stort bedrägeri/villfarelse i Bibeln.

    Jag tycker det lite konstigt att buddhister som Dalai Lama på något sätt arbetar för att frambringa en ny och en sista buddha. Kan man frambringa det praktiskt genom NGOs och FN:s New Age organisationer? Kan man skapa denna (synkretism-) religion genom mänskliga händer, är frågan?

    Något knäppare än en buddha som är hög som en skyskrapa kanske man får leta efter!? Ska ekumeniska konferenser hållas under den här buddha statyn?

  4. Ja det är märkligt hur man kan göra felaktiga saker men de är så maskerade och världen går på dem utan att blinka.
    Skall se länkarna…D L åker runt världen och sprider fredsbudskapet- tänk vad länge det hållit på i denna stil.
    Annat blir det då Jesus, vår Herre kommer.
    /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.