7 Års vedermöda. ? Video: -ÄR VI SÄKRA PÅ DET? Vad säger bibeln och VEM kan ha ändrat… Se video

Bibeln är sann, Gud finns, Jesus lever och skall komma TILLBAKA och hämta de troende….o s v, nu har vi ju lärt oss allt? ELLER? Se denna video som behandlar ‘7-års- vedermöda’ och vad som kan ha ändrats av Katolicismen/Påvedömet, som ju gjort många ändringar i text m m, för att skydda sig själv och för att helt enkelt ljuga, ja. Berätta gärna hur just DU tänker. Detta har jag ju själv sagt: 7 års vedermöda. Ja. Kanske dags att tänka på annat vis, se videon.

TIDEN är kort det VET vi och att de troende inte står högt i kurs någonstans det vet vi också. Då är ju frågan sådan att man kan undra om inte förföljelsen som nu har börjat i våra dagliga liv och i de NYA LAGAR som kommer framöver, (vi får inte nämna GUD som SKAPARE, inte att JESUS finns eller lever eller ska komma tillbaka), ja massor av det som den troende på Gud tror, kommer att vara/BLI förbjudet. Så visst! ja tribulation är inte alls otänkbart, …mer vet vi ej

Job 7:3Månader av elände har jag fått till arvedel, nätter av vedermöda har blivit min lott.
Jes 40:2Tala till Jerusalems hjärta och förkunna för det att dess vedermöda är slut, att dess skuld är försonad, och att det fått dubbelt igen av Herrens hand för alla sina synder.
Dan 10:1I den persiske kungen Koresh tredje regeringsår fick Daniel, som också kallades Belteshassar, en uppenbarelse. Uppenbarelsen är sann och gäller stor vedermöda. Han gav akt på ordet och fick insikt om synen.

Betänk detta: Bibelns Matteus Kapitel 24:29 Strax efter de dagarnas nöd ska solen förmörkas och månen inte längre ge sitt sken. Stjärnorna ska falla från himlen, och himlens makter ska skakas. 30 Då ska Människosonens tecken synas på himlen, och jordens alla folk ska jämra sig när de ser Människosonen komma på himlens moln med stor makt och härlighet.

Ja Jesus kommer, HAN kommer tillbaka och hämtar oss hem. TACK! I ALLA TIDER har det varit mycket mycket angeläget för ALLA att SÖKA JESUS och FRÄLSNINGEN. Så också NU. Sedan får vi vila.

Ur Psaltaren, psalm 24. “Gören portarna höga och dörrarna vida att ärones konung må draga därin. Vilken/vem är densamme, ärones konung? Det är Herren/Sebaot, stark och mäktig, det är Herren stark i strid. Han är ärones konung. Amen”.

2 thoughts on “7 Års vedermöda. ? Video: -ÄR VI SÄKRA PÅ DET? Vad säger bibeln och VEM kan ha ändrat… Se video

  1. Hej jag tycker fortfarande att det är ngt som glappar i olika förklaringar, som jag inte hittat ännu… svårt att försöka lära ut när det är ngt som man inte till 100% är klar över, detta är ett sådant stort o viktigt område och livsavgörande för människor./Maria

  2. Ja Vedermödan är sju år.
    Men tolkningen är att de åren är inte successiva dvs en trumpet per år.
    Utan händer förmodligen det sista sjunde året och de sista sju månaderna.
    Det är en rimligare förklaringsmodell.
    En annan är att det är en symbolisk profetisk återblick på punkten mellan
    de åren (sju) som är en apokalyptisk förklaringsmodell.
    Men jo vedermödan anses som sju år, eller 6,9 år (eller 7,1).
    Men nog stämmer det med Bibeln med de sju åren.
    Dvs Märket MÅSTE introduceras i början (år 1) men blir tvång (aldrig tvingande) men HOTANDE under hela perioden (sju år).
    Efter den tiden 7,1 kommer Jesus tillbaka.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.