Hjärtats inställning/..Innan det är för sent

 

*

De som förnekar Gud och hans bud vet inget eller mycket mycket litet om Guds storhet, kärlek och nåd, och inget heller om de straff han kommer att ge människor för deras olydnad, d v s  för synden. Man sopar bort det och vill varken höra eller börja förstå vem HAN är. I detta sekulariserade land som Sverige är, är det snart förbjudet att säga att man älskar Jesus eller att man vill hålla Guds bud (som för den troende är en självklarhet.)eller att äga en bibel.  Människor som inte tror vet säkerligen inte att Gud söker dem alla. Det finns så många sorgsna hjärtan i detta landet, så många sargade ledsna människor, så många människor på samhällets botten som borde lyftas upp.
Hur ska de få höra och vet något om Jesus, Frälsaren? Det kan man fråga sig! Ni som är troende: Ut med er på gatorna, kaféerna, galleriorna m fl platser! UT! Sprid Guds Ord och kärleks värme.
Några bibelord följer här om Guds kärlek och människans hopp och om att vara ett Guds barn. Det borde alla vara, dvs de borde ta emot JESUS som Herre i sina liv.  Redan idag! /Maria

*

Rom 5:5 Och det hoppet bedrar oss inte, ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, som han har gett oss.

*
Kol 2:2 för att de skall bli undervisade i kärlek och styrkta i sina hjärtan och nå fram till hela rikedomen i en fast övertygelse, som ger rätt insikt i Guds hemlighet, Kristus.

*

2 Tess 3:5Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.

*

1Joh 2:5 Men hos den som håller fast vid hans ord har Guds kärlek verkligen nått sitt mål. Så vet vi att vi är i honom.

*

1Joh 3:1 Se, vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn, och det är vi också. Världen känner oss inte, därför att den inte har lärt känna honom.

*

 1Joh 3:17 Om någon har denna världens tillgångar och ser sin broder lida nöd men stänger sitt hjärta för honom, hur kan då Guds kärlek förbli i honom?

*

1Joh 4:9 Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.

*

Jud 1:21 Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet skall ge er evigt liv.

 

/I bibeln står sanningen- lär känna den innan det är för sent. /Maria

 

2 thoughts on “Hjärtats inställning/..Innan det är för sent

  1. Hej Sölvi! Tack för ditt ditt besök här! javisst är det så att vi måste ut bland människorna och inte vara bekväma i vårt eget- vi är ju frälsta men de andra då? Vi har ett budskap vi måste ut med, för så säger Jesus.
    Vi ska tjäna med allt vi har!
    Välkommen tillbaka hit.
    FRID!
    /Maria

  2. Hej…..Jag kikade in hos dej…Instämmer i det du skriver..
    Vi kristna måste kasta av oss både bekvämligheten och människofruktan,som hindrar oss i att tjäna Gud!
    Ha det så godt./Sölvi

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.