Guds kärlek. Gud gav sin son. Korsets tunga stig. För dig.

Korsets väg
God´s love
 *
 
JOHN 3:16~ “For God so loved the world that He gave His only begotten Son, that whoever believes in Him should not perish but have everlasting life.”
*Korsets tunga stig, Har du gått för mig Att mig frälsa, Jesu god. O så beder jag, Gör mig vit idag, Tvagen i ditt dyra blod*.
VAR någonstans får vanliga människor, icketroende, höra en sådan rad att tänka över, VAR någonstans finns det människor som kan ge dem Guds ord? VART skall de gå för att få veta klara besked om början och slut och om Jesus och Golgata?
 ‘
Den som inte bär sitt kors och följer mig kan inte vara min lärjunge.  /Bär DU ditt kors? Är det tungt? Vad bra, då vet du att du går rätt väg!
 ‘
För min del vill jag aldrig berömma mig av något annat än vår Herre Jesu Kristi kors, genom vilket världen är korsfäst för mig och jag för världen.    /Paulus ord som är så underbara!! Lever du i de orden?
 ‘
Vad jag ofta har sagt till er, det säger jag nu under tårar: många lever som fiender till Kristi kors. / Jaa det finns verkligen så många fler idag som lever som fiender till Jesu kors! Till Jesu kärlek vill de inte erkänna sig. Det finns ju så mycket annat att lyssna till. Ekumeniken styr idag, där det ekumeniska smörgåsbordet är gott att smaska i sig!! Men det leder till helvetet.
 ‘
och genom honom försona allt med sig, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen. Blodet som rann för oss alla, ja det rann för frälsningen, för vägen till Gud, för kärleken till Jesus och tron, för friden i ens hjärta. För friheten!
NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.