Att tycka fel! Nya Dagbladets vecko-teckning. JESUS SÄGER: Att världen inte är god.

Den som inte håller med övriga ja-sägare, kommer att ‘få sina fiskar varma’ ja, och det kommer att bli väldigt jobbigt framöver. För vi kan ju inte säga ja till galenskaper, eller hur, det är för MÅNGA LÖGNER NU.

JESUS säger oss att ALDRIG LJUGA, Aldrig vara som de i VÄRLDEN, för då går vi ifrån det han sagt oss.

Joh Evangelium Kapitel 17

Jesu översteprästerliga förbön, Jesus ber Gud bevara oss, och han låter oss vara fyllda av Glädje.

1 När Jesus hade sagt detta, lyfte han blicken mot himlen och bad: “Far, stunden har kommit. Förhärliga din Son, så att Sonen kan förhärliga dig. 2 Du har gett honom makt över alla människor, för att han ska ge evigt liv åt alla dem som du har gett honom. 3 Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt, Jesus Kristus. 4 Jag har förhärligat dig på jorden genom att fullborda det verk som du gav mig att utföra. 5 Far, förhärliga nu mig med den härlighet som jag hade hos dig innan världen var till.

6 Jag har uppenbarat ditt namn för de människor som du tog ut ur världen och gav till mig. De var dina och du gav dem till mig, och de har hållit fast vid ditt ord. 7 Nu har de förstått att allt som du gett mig kommer från dig, 8 för jag har gett dem de ord som du gav till mig. De har tagit emot dem och verkligen förstått att jag har utgått från dig, och de tror att du har sänt mig.

9 Jag ber för dem. Jag ber inte för världen utan för dem som du har gett mig, för de är dina. 10 Allt mitt är ditt och allt ditt är mitt, och jag är förhärligad i dem. 11 Jag är inte längre kvar i världen, men de är kvar i världen när jag går till dig. Helige Far, bevara dem i ditt namn som du har gett mig, så att de är ett liksom vi är ett. 12 Så länge jag var hos dem, bevarade jag dem i ditt namn som du gett mig. Jag vakade över dem och ingen av dem gick förlorad, ingen utom fördärvets man för att Skriften skulle uppfyllas.

13 Nu kommer jag till dig. Men jag säger det här medan jag är kvar i världen, för att deras hjärtan ska vara fyllda av min glädje. 14 Jag har gett dem ditt ord och världen har hatat dem, för de tillhör inte världen liksom inte heller jag tillhör världen. 15 Jag ber inte att du ska ta dem ut ur världen, utan att du ska bevara dem från det onda. 16 De tillhör inte världen, liksom inte heller jag tillhör världen. 17 Helga dem i sanningen: ditt ord är sanning. 18 Så som du har sänt mig till världen, så har jag sänt dem till världen. 19 Och jag helgar mig för dem, för att också de ska vara helgade i sanningen. —-

Joh 16:33Detta har jag sagt er för att ni ska ha frid i mig. I världen får ni lida, men var frimodiga: jag har övervunnit världen.”
Joh 17:6Jag har uppenbarat ditt namn för de människor som du tog ut ur världen och gav till mig. De var dina och du gav dem till mig, och de har hållit fast vid ditt ord.
Joh 17:9Jag ber för dem. Jag ber inte för världen utan för dem som du har gett mig, för de är dina.
Heb 12:2Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron.

2 thoughts on “Att tycka fel! Nya Dagbladets vecko-teckning. JESUS SÄGER: Att världen inte är god.

  1. Hej Kära Jessica! jaaa du har HELT RÄTT i allt du säger här!
    Det är en sådan röra med bibelöversättningar och dylikt och böcker och videos och annat som INTE ÄR SANT.
    Demonerna kryllar överallt och därför måste vi vara kunniga och skarpa i vårt sätt att se och läsa m m.
    MEN vi lärde oss ganska snabbt tror jag att se olikheter, se det som inte var ok eller inte var SANT!
    Det är verkligen otäckt att se de människorna på videos och VETA att andra blir lurade,
    ser de inte ONDSKAN????
    De du nämner är ju också bara ett fåtal av alla de som säljer sina demonbesatta böcker och skivor och filmer m m.
    Det är en skandal.
    T ex Joyce Meyer som verkligen är besatt, hon är riktigt farlig.
    OCH är man INTE uppmärksam så kan man tro på det de lär ut. Det är mycket man måste gå igenom
    som nyfrälst eller på annat vis, för det GAMLA SKALL ALDRIG MER VARA! NÅGOT NYTT har ju kommit! JESUS KRISTUS.
    Ja det tog ju lite tid att ta reda på allt, att VAKNA till JESUS till 100%, men det bästa som hänt oss! Gud satte oss FRIA!
    Ja och: vi ska vidare i våra liv den sista biten nu, innan han kommer.
    Gud välsigne dig/er i detta och att du och ni får det så bra som det bara går,
    Det är så roligt när du skriver här tycker jag!
    Må så gott och var rädda om Er.
    Kram f Maria

  2. Hej kära Maria. Jag tittade på några videos på Youtube idag om tv evangelister. Jag mådde fysiskt illa efteråt. Jag kände sån avsky när jag såg joel olsten ,kenneth Copeland, Joyce miers mfl stå och smutskasta Jesus på det mest vidriga sätt. Se hur dom beter sig som demonbesatta moster på scenen skrattar hysteriskt pratar rappakalja och ber om pengar. Jesus sa att det skulle komma falska profeter som ville kittla folks öron och dra folk med sig bort från sanningen. Idag måste man be Jesus visa om det man dras till är rätt eller fel. Satan predikar en annan Jesus och vi måste lära oss att lyssna till vår herdes röst. Satan skyr inga medel han klampar rakt in överallt och ställer till med oreda. Många av de bibel översättningar förutom king james eller reformation Bibeln använder sig av wescott and Horts översättning. Dessa två män va involverade i ockultism.och vände sig till ande medium när de översatte bibel texter. Även.Jehovas vittnen använde en man vid namn Johannes Grejer till att översätta deras nya världens översättning. Han var ett spiritistiskt medium som tog emot demoners villoläror och lät Bibeln infekteras utav lögner. Satan har lagt ur så många fällor och vi som.söker efter Jesus får vara väldigt försiktiga och hålla oss till Jesus enbart. Man MÅSTE vara skeptisk och försiktig. Det är därför man ska vara så oerhört tacksam om man lyckats finna den ende sanne Jesus och vara villig att låta honom plocka isär oss och bygga upp oss på nytt. Man blir aldrig den man var förut när man mött sanningens Jesus där och då vet man att man funnit rätt. Jag tappade smaken för alkohol och kött samt kunde inte se vissa filmer eller lyssna på viss musik när Jesus satte ihop mig på nytt. Detta hände stegvis och det va som att ögonen och öronen öppnades upp och jag såg allt på ett annat sätt. Va rädd om dig och må.Jesus lysa upp i vinter mörkret och trösta och hjälpa alla som kämpar. Kram.Jessica

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.