Jag tackar honom som har gett mig kraft, Kristus Jesus vår Herre

Namnlösfö

*

I psalm nr 30 tackar  David Gud för att han stoppade den pest som han låtit drabba landet för att tillrättavisa David. I Psalm  nr 7 gläder sig David åt att Gud är rättvis. När vi råkar ut för orättvisor skall vi lämna saken åt Gud. I psalm 86 handlar det om godhet, sanning, trofasthet och frid. På grund av Jesu uppståndelse kan INGET vi gör för Herren bli förgäves, 1 Kor 15:57-58… Genom HELA bibeln tackar man Gud. Jag tackar också Gud för allt han gjort och gör för mig och andra människor som tror på honom och har lagt sina liv i hans händer. Där är vi trygga.

Tacka HERREN, ty han är god, ty hans nåd varar i evighet. [kap]
Jag vill tacka HERREN för hans rättfärdighet och lovsjunga HERRENS, den Högstes, namn. [kap]
Jag vill tacka HERREN av hela mitt hjärta, jag vill förkunna alla dina under. [kap]
Därför vill jag tacka dig bland hednafolken, HERRE, och lovsjunga ditt namn. [kap]
HERREN är min styrka och min sköld, på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp och mitt hjärta gläder sig. Jag vill tacka honom med min sång. [kap]
Därför skall min själ lovsjunga dig utan att tystna. HERRE, min Gud, jag vill tacka dig för evigt. [kap]
Tacka HERREN med harpa, lovsjung honom till tiosträngad psaltare. [kap]
Jag vill tacka dig, Herre, min Gud, av hela mitt hjärta och ära ditt namn i evighet. [kap]
Det är gott att tacka HERREN och att lovsjunga ditt namn, du den Högste, [kap]
Tacka HERREN, åkalla hans namn, gör hans gärningar kända bland folken! [kap]
Halleluja! Tacka HERREN, ty han är god, ty hans nåd varar i evighet. [kap]
HERRE, alla dina verk skall tacka dig och dina fromma skall lova dig. [kap]
På den dagen skall du säga: “Jag tackar dig, HERRE, du var vred på mig, men din vrede har upphört och du tröstar mig. [kap]
Med tacksägelse vill jag offra åt dig, vad jag har lovat vill jag infria. Frälsningen är hos HERREN!” [kap]
Gud vare tack, Jesus Kristus, vår Herre! Alltså tjänar jag själv med mitt sinne Guds lag, men med köttet tjänar jag syndens lag. [kap]
Den som lägger vikt vid en viss dag gör det för Herren, och den som äter gör det för Herren. Han tackar ju Gud. Den som låter bli att äta gör det för Herren, och även han tackar Gud. [kap]
Men Gud vare tack, som ger oss segern genom vår Herre Jesus Kristus. [kap]
Tacka alltid vår Gud och Fader för allt i vår Herre Jesu Kristi namn. [kap]
Vi tackar alltid Gud, vår Herre Jesu Kristi Fader, när vi ber för er. [kap]
Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom. [kap]
Men vi är skyldiga att alltid tacka Gud för er bröder, Herrens älskade, eftersom Gud från begynnelsen har utvalt er till att bli frälsta, genom att Anden helgar er och ni tror sanningen. [kap]
Jag tackar honom som har gett mig kraft, Kristus Jesus vår Herre, för att han ansåg mig värd förtroende och tog mig i sin tjänst, [kap]
och sade: “Vi tackar dig, Herre Gud, du Allsmäktige, du som är och som var, för att du har tagit makten, din stora makt, och trätt fram som konung. [kap]


6 thoughts on “Jag tackar honom som har gett mig kraft, Kristus Jesus vår Herre

  1. Hej David! Ja du har nog rätt, 5-6 år högst innan Herren kommer. Det är sena tider och FN har ju talat (MED EN MUN) att de ska regera fram till 2030! Ja det är en jämmerdal, sannerligen en ond ond värld. Att ha kontakten med Gud/Jesus varje dag i bön är bäst och att frågor vi har kan diskuteras, och få svar på av Gud. Det är också mycket vi människor inte förstår, men vi kämpar med att lära oss mer hela tiden, och att vara nära Jesus, det bästa för oss. Sorgen är de stora massorna som EJ vill veta av denna tro vi har. det är en stor sorg för oss som känner Gud. Frid och lugn och ro är det i Gud, men människor vet inte om det, de plågas och kan inte bli fria i sin ande.Vi bekänner Jesus och vacklar inte i tron! Vi vill lära andra men många vill inte veta det vi har i och på våra hjärtan. G v d. /Maria

  2. Hej och välkommen in i torsdagen Jahve Yeshuha Adonai amen
    Och Godmorgon till dig Maria mfl snart slipper vi den jämmerdal som jorden tyvärr är pga den ondskefulla agenda som världens furste har.
    Men han vet att hans tid är kort.
    Och vi som har valt Korsets väg med allt vad det innebär att både glädje tacksamhet och förundran över Guds ord allmakt och sannig i kraft av hans utvalda enfödde älskade Son Jesus Kristus kommer inte att bli glömda på domens dag.
    Nu är det mer bråttom än tidigare eftersom Gud Faderns sagt åt mig att hans utvalda enfödde älskade Son Jesus Kristus trons upphovsman och fullkomnare kommer tillbaka inom fåtal år (troligtvis inom 5 år) Jag kan ingenting göra i mig själv, det är Gud Fadern som pratar med mig via Jesus Kristus amen (jag pratar med Gud och ser Jesus)
    När vi inser att vi alla är lika vackra och värdefulla för Gud Fadern och att ingen är syndfri(allt är nåd), då blir allt ljust och man får klarhet över den situation som råder i Sverige och övriga världen.(Krig svält naturkatastrofer och mm)
    -Ny är din nåd varje dag store Gud Fadern nu gäller det att hålla kontakt med dig mer än någonsin tidigare din älskade enfödde Son Jesus kommer snart tillbaka. Tills dess led oss alla som vandrar med Jesus och valt hans sannings kärleks väg i kraft och sanning i allt genom allt över allt amen/David

    ‭‭Petrus första brev 3:8-22 SFB98‬‬
    [8] Till sist, var alla ett i själ och sinne, visa medkänsla, älska bröderna, var barmhärtiga och ödmjuka. [9] Löna inte ont med ont eller skymf med skymf. Tvärtom skall ni välsigna, eftersom ni är kallade att ärva välsignelse. [10] Ty ” den som älskar livet och vill se goda dagar skall avhålla sin tunga från det som är ont och sina läppar från att tala svek. ” [11] “Han skall vända sig bort från det onda och göra det goda, söka efter frid och sträva efter den.” [12] “Ty Herrens ögon är vända till de rättfärdiga, och hans öron är öppna för deras böner. Men Herrens ansikte är vänt emot dem som gör det onda.” [13] Vem kan göra er något ont, om ni ivrar för det goda? [14] Ja, även om ni skulle få lida för rättfärdighetens skull, är ni saliga. Var inte rädda för dem och låt er inte skrämmas. [15] Herren Kristus skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som begär att ni förklarar det hopp ni äger. [16] Men låt det ske ödmjukt, med respekt och ett rent samvete, så att de som talar illa om er goda livsföring i Kristus får skämmas för sitt förtal. [17] Ty det är bättre att lida för goda gärningar, om det skulle vara Guds vilja, än att lida för onda gärningar. [18] Så led också Kristus en gång för våra synder. Rättfärdig led han i orättfärdigas ställe, för att föra oss till Gud. Han blev dödad till köttet, men levandegjord genom Anden. [19] I Anden gick han bort och utropade ett budskap för andarna i fängelset, [20] för dem som den gången var olydiga när Gud tåligt väntade under Noas dagar, medan arken byggdes. I den blev några få, åtta personer, frälsta genom vatten. [21] Efter denna förebild frälser dopet nu också er. Det innebär inte att kroppen renas från smuts utan är ett rent samvetes bekännelse till Gud genom Jesu Kristi uppståndelse, [22] han som har stigit upp till himlen och sitter på Guds högra sida, sedan änglar, furstar och makter har blivit lagda under honom.

    https://bible.com/bible/160/1pe.3.8.SFB98

  3. Hej! Tack för dina ord om texten i artikeln. Jag tycker den speglar så väl hur det är att vara en kristen som tror och litar på Gud. Allt går inte framåt jämt, det kan stå väldigt stilla då vi är på drejskivan. Välkommen tillbaka hit.
    FRID.
    /Maria

  4. Hej Lennart! Tack. Javisst kan du låna artiklar härifrån,varsågod, alla är ju inte mina, skriv bara var du fått dem ifrån, artikelns adress så ser man vart den kommer ifrån, vems den är.
    Herren är god och vi får och ska sprida hans ord till många enligt hans order i ordet.
    Frid!
    /Maria

  5. Hej Maria!

    Jättefin psalm och GudsOrd
    vacker bild

    Jag har lånat från en artikel du hade på din
    blogg 9 aug. 2012
    Handlar om Den Helige Ande.
    Tack på förhand!

    mvh Lennart.S

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.