Kontantlöst samhälle inom fyra (4) år. Coin? Märke? ..666? Betänk vilka tider vi lever i.

 

sedlarimages

Sverige skall bli kontantlöst så småningom, det visste vi ju, eller hur?  Man säger att det kan röra sig om inom fyra (4) år. Jaha, är det då som man måste ha ett chip på högra handen eller på pannan för att köpa och sälja? Kommer det att gå så fort? kan man undra. Bibelordet säger i Johannes Uppenbarelsebok 13:16 Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, 17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. 18 Här gäller det att vara vis. Den som har förstånd må räkna ut vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sexhundrasextiosex.

En Världsvaluta skall ju komma och hur den ska se ut..?

Man kan ju undra som sagt vad som egentligen ska ske, och hur bibelordet kommer med sanningen i denna världen. Eftersom jag är en kristen som tror på Guds ord så undrar jag och många med mig vilken den nya valutan eller det som skall kallas pengar blir, då kontanterna skall bort och ändras till VAD?? Bitcoin, eller varför inte Onecoin. ?? Det är förvirrande tider som människor lever i men de vet inte om det, för de tycker att tiderna är hur coola som helst!

Det tycker inte jag, men jag har alltid varit och tyckt något annat än de flesta andra tycker. Det är så att jag anar Antikrist i faggorna och när man läser bibeln så förstår man varför de tiderna är rysansvärda som kommer.  MEN människorna tycker att tiderna är hur coola som helst och de kommer förmodligen också att tycka att det skulle vara häftigt att ha ett CHIP i handen eller på pannan!

Jag tycker inte det är häftigt och vi vet genom Guds ord att de som tar detta s k märke kommer att dö av sjukdomar och bölder m m….. Den kristne skall inte ta något märke på pannan eller på handen för då kommer den personen att vara utom räddning för evigheten!!

*

Jesus /Stilla med Jesus/Vänd dig inte från honom

Människor vänder sig ofta bort från Gud då livet är för svårt. Det är ett faktum, men det borde inte vara så, det behöver inte bli så. I Psaltaren hittar vi David, och han kunde också ha vänt sig från Gud i alla de bedrövelser han hade att gå igenom.  Men, han gjorde inte det, han fortsatte be och lita på Gud. När man är fullständigt nedbruten frestas man att vända sig FRÅN Gud. När det ser hopplöst ut eller då man inte orkar bekymra sig längre kan man ändå bestämma sig för att fortsätta att be och tro, hur illa det än ser ut.

Gud hör bön och kommer till räddning, det är också ett faktum. När människor förkastar oss, eller andra tråkigheter inträffar, då är det som vi behöver Gud allra mest. Vänd dig inte bort från den som är eller kan bli, din allra trognaste vän.

NamnlösMaria

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.