Tag Archive | The word of God

Att få leva… Att få leva med Gud och för Gud

Att få leva, och att bry sig om HUR man lever. Att få leva för Gud och hans ord och rike i de sista tiderna, NU.

Rom 6:4 Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.

Rom 6:8 Har vi nu dött med Kristus, tror vi att vi också ska leva med honom.

Rom 8:13 Om ni lever efter köttet kommer ni att dö. Men om ni genom Anden dödar kroppens gärningar kommer ni att leva.

Rom 8:15 Ni har inte fått slaveriets ande så att ni på nytt måste leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, och i honom ropar vi: ”Abba ! Far!”

Rom 10:5 Mose skriver om den rättfärdighet som kommer av lagen: Den människa som håller buden ska leva genom dem.
Rom 13:13 Låt oss leva värdigt, som på dagen, inte med vilda fester och fylleri, inte med otukt och orgier, inte med strid och avund.

Ords 7:2
Håll mina bud, så får du leva, bevara min undervisning som din ögonsten.

Ords 9:6 Överge oförståndet, så får ni leva, och gå fram på förståndets väg.Ords 15:27
Den som skaffar sig orätt vinning drar olycka över sin familj, den som hatar mutor får leva.

Ords 22:2
Rik och fattig får leva sida vid sida, Herren har gjort dem båda.

Ords 28:16
En furste som saknar förstånd använder mycket våld, den som hatar orätt vinning får leva länge.

Ords 29:13
Den fattige och förtryckaren får leva sida vid sida,  av Herren får bådas ögon sitt ljus.

Jes 7:22 Men han skall få mjölk i sådan mängd att han kan leva av gräddmjölk. Ty alla som finns kvar i landet skall leva av gräddmjölk och honung.

Jes 38:15
Vad skall jag säga? Han har både talat till mig och själv utfört sitt verk. Stilla får jag nu leva alla mina år på grund av min själs bedrövelse.

Jes 38:16
Herre, trots sådana ting lever människor, och genom allt sådant hålls min ande vid liv. Du gör mig frisk
och låter mig leva.
Jes 53:10
Det var Herrens vilja att slå honom och låta honom lida. När du gör hans liv till ett skuldoffer, får han se avkomlingar och leva länge, och Herrens vilja skall ha framgång genom honom.

Jes 55:3 Böj ert öra hit och kom till mig! Hör, så får er själ leva! Jag vill sluta med er
ett evigt förbund: Ni skall få den trofasta nåd som jag lovade David.

Jer 8:3 Alla de som blir kvar av detta onda släkte skall hellre vilja dö än leva, vart jag än fördriver dem, säger Herren Sebaot.
Jer 21:9 Den som stannar kvar i denna stad skall dö genom svärd, hunger eller pest, men den som går ut och ger sig åt kaldeerna, som belägrar er, han skall få leva och få sitt liv som ett byte.

Jer 27:12
På samma sätt talade jag till Sidkia, Juda kung. Jag sade: Böj er nacke under den babyloniske kungens ok och tjäna honom och hans folk, så skall ni få leva.

Jer 27:17 Hör inte på dem utan tjäna kungen i Babel, så skall ni få leva. Varför skall denna stad bli en öde stad?

Jer 30:10
Så frukta inte,du min tjänare Jakob,
säger Herren , och var inte förskräckt, du Israel, ty jag skall rädda dig ur landet i fjärran och dina efterkommande ur det land där de hålls fångna. Jakob skall komma tillbaka och leva i fred och säkerhet, och ingen skall förskräcka honom.

Frälsningshistorien uppenbaras | Yngve Stenfelt

Frälsningshistorien uppenbaras | Yngve Stenfelt

99 år gammal fick Abraham besök av himmelens Gud. SE VIDEON Uppenbarelsen och om förbundet. 1 Moseboken kap 17.. läs vidare, se video (s),här på Youtube, det finns hur många video som helst av denna sorten och det är bra!………… Efesierbrevet 2:11 11
Kommen därför ihåg att I förut, I som voren hedningar i köttet och bleven kallade oomskurna av dem som kallas omskurna, efter den omskärelse som med händer göres på köttet
Galaterbrevet 3:28  28
Här är icke jude eller grek, här är icke träl eller fri, här är icke man och kvinna: alla ären I ett i Kristus Jesus.

Matt 7:14Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.
1 Pet 1:13Spänn därför bältet om livet, var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.
Rom 6:4Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.
Judas 1:21Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.

https://www.facebook.com/profile.php?id=61570976759761 Se min Fotosida på FB i länken Välkommen

Hjärtats bön. /Yngve Stenfelt/

Hur många hjärtan älskar JESUS? Lyssna till videon, se bibelord, se in i ditt eget hjärta. Känner DU Jesus ? -”Och somt föll på stengrund, där det icke hade mycket jord, och det kom strax upp, eftersom det icke hade djup jord.”  Matt 13:5 Av de lärdomar denna liknelse giver, förstå vi, att jordmånen ingalunda är betydelselös. Den goda säden föll i ”goda och uppriktiga hjärtan”.Det hade varit så hemskt att INTE KUNNA ’prata’ med Gud!! SE också 1 Samuelsboken kap 2 VILL du bli använd av Gud? Vill du vara ensam med honom och höra hans ord till dig? Den som frågar honom får svar, men många frågar inte, de pratar själva och predikar själva och förvränger hans ord och hör inte vad han vill säga. Säger du: Använd mig! ?

Vad Enok såg i de sju (7) himlarna, se video. Guds tron är i den sjunde himmelen. EXPLAINED: What He Saw That the Church Won’t Teach (Book of Enoch). LEARN!

Det är så viktigt att VETA vad GUD skapat och har sagt, ja oerhört viktigt att veta VAR vi bor, och hur himlarna har sin bestämda plats, hur allt är organiserat av Gud på ett UNDERBART vis! SE videon och få reda på de fakta som INTE de flesta människor har en enda aning om!! / Jag har tidigare skrivit om himlarna och där var det tre himlar. Den artikeln kan du finna här på sidan. I Matteus 7:21 kan vi läsa: “Inte alla som talar som gudfruktiga människor är gudfruktiga. De kanske kallar mig “Herre” men kommer i alla fall inte till himlen. Den avgörande frågan är om de lyder min Far i himlen.”

Starka ord, eller hur?  Somliga kan “prata” sig fram genom livet, men säger det något om deras faktiska kunnande? Därför tillhör heller inte alla Guds rike som talar om det. Jesus är angelägen om våra liv, han är inte bara angelägen om våra ord, han vill att vi ska göra det rätta, inte bara SÄGA de rätta ORDEN.  Dina handlingar kan inte avgränsas från din tro.

Så om du SÄGER att du älskar Jesus och tror på hans ord och vill göra hans vilja så är det det viktigaste du har i ditt liv. När vi har en personlig relation till Gud, då vet vi vad vi bör göra av vårt liv; d v s vi inriktar allt vi har på att göra Faderns vilja.

När du har tagit emot Jesus Kristus som din frälsare och Herre, då är du redo för relationen och för arbetet för Guds rike, innan du gör detta så är din tro död. Innan du fått frälsningen och innan du förstått vad tro är, kan du inte omsätta det du lärt i handling. Om du då skulle dö i detta tillstånd av icke-tro, då kommer du inte till himlen.

Det är endast i kraft av Jesu försoningsdöd på korset som Gud förlåter synder. Och det är endast genom att ta emot Jesus som vi kan få del av Guds nåd. Så länge som du inte har tagit emot Jesus som din Frälsare så är du kvar i dina synder. Du har inte gjort Guds vilja, och du har inte gjort någon nytta för Guds rike.   Dessa ord kan låta hemskt starka, men de är sanningen.

Jesus säger i Matt 7:22  *Vid domen kommer många att säga till mig: “Herre, Herre, vi talade profetiskt och använde ditt namn för att driva ut onda andar och gjorde många stora under.” Men jag ska svara: Försvinn härifrån! Jag känner er inte och det ni har gjort, har ni gjort utan mig!*

På domens dag är det bara vårt förhållande till Jesus som kommer att räknas. Har vi lytt honom och tagit emot honom som vår frälsare? Har vi älskat honom? och har vi trott på honom?

HBTQ- bort från kristen tro och kyrka? JA!

Denna video behandlar ämnet HBTQ,, och det finns många tankar om det ämnet. Det finns också de som inte gillar kyrkan. Jag är kristen men går inte i kyrkan då den inte håller vad den borde eller gör vad den borde, det är pengar som gäller och inte människors frälsning, har jag sett sedan många många år m m.

HBTQ och att byta kön är något som är så galet så det är inte vettigt. Det är totalt ..jag har INGA ORD! DET ÄR EN SKAM! Det är totalt vidrigt och ett påhitt för att få förstöra så många liv /Människor som möjligt. Jag har inga ord kvar angående det ämnet som är totalt chockerande sedan mycket länge!! Det är inte klokt. https://gospel.jesuslever.eu/varldens-antikristliga-tider-har-borjat-kyrkan-och-hbtq-m-m/ https://gospel.jesuslever.eu/hbtq-i-fokus-pa-svenska-kyrkans-arsmote-artikel/ VAD SÄGER JESUS OM DETTA? DET VET VI SOM FÖRSTÅR SKAMMEN I DETTA.


Kristofer Aspen har rätt i det han säger i videon ovan. OM VI GÅR JESU VÄG, då KAN vi INTE erkänna HBTQ med mera, det som sker nu. GUD har klart och TYDLIGT sagt nej till det! Det finns mer info här för den som vill veta mer- .När människorna vanärar sig sexuellt så vanäras även landet de lever i och en förbannelse sänker sig över dem. (3 Mos 18: 24-30).

3 Mosebok 18:22:
”Du skall icke ligga hos en man såsom man ligger hos en kvinna; det är en styggelse.”

Städerna Sodom och Gomorra var centrum för detta fördärv och Gud förintade dem så fullständigt att vi än idag kan vittna om förödelsen. (1 Mos 18: 16-21, 19: 12-29). Mark 9:42 Den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bättre att få en kvarnsten hängd om halsen och bli kastad i havet.

DET FINNS VÄLDIGT MYCKET MER INFO ÄN DET JAG HAR MED HÄR. ……..

Se till att följa Kristofer Aspen på sociala media: YOUTUBE:    / @upptackjesus   FACEBOOK:   / aspenvideo   INSTAGRAM:   / kristoferaspen  

De tre himlarna- och mer i videon om bl a ENOCH

The 3 Heavens of the Bible | Why Does No One Tell You About Their True Meaning?

Tro INTE att VI kan leka Gud!! Man säger att- GUD INTE FINNS! WAKE UP!! Själviskheten är för stor och för farlig. Ge era liv till Gud och gör Hans VILJA!
Enoch och himlarna. Tre himlar… tio himlar… och till vilket syfte tror DU? Det är mycket vi tror att vi vet. Här i denna underbara video får du mer kunskap än DU och JAG någonsin haft!!
Bli förstummad och tårögd, BIBELNs ord som är GUDS ORD är Korrekta i all sin GLANS!! LÄS Enoch’s bok och bli verkligt tagen av allt du/ni får veta. NEJ, man vill INTE att VI SKA VETA- MEN BOKEN bör vara i din hand mycket ofta!! ENOK var Noa´s gammelfarfar! Han var den sjunde generationen från Adam.
VET man, Ni/ VEM GUD ÄR? Ta emot honom i Era liv. LIVET kan vara ett helvete här på jorden- Gud vet om det- HAN HJÄLPER I ALLT- GENOM ALLT.
Bild nedan: Pixabay

Att dela Evangelium /Guds ord

The Rise of Christianity: Why It’s Spreading Fast and What It Means for the Church

SER man hur MÖRKRET TAR ÖVER MÄNNISKORNA I VÄRLDEN? SER DU?
SE videon här och tänkt till över hur kort TIDEN VERKLIGEN ÄR NU!
Vi kan dela de videos som innehåller rätt undervisning.

VI kristna KAN göra NYTTA- UTE bland folk kan vi verka och berätta HUR GUD VILL HA DET.
Det sorgliga är bara det att man inte förstår hur ILLA det verkligen ÄR därute- i DEN STORA SMUTSIGA VÄRLDEN.
MEN… man trodde ju att allt var ok? ELLER?
SE VIDEON, Be Gud att få bli ANVÄND på det bästa sättet – för Din Nästas skull och LIV!

HERREN ÄR GUD och kommer ALLTID ATT VARA DET. Sprid evangelium.

Antingen känner man Gud och hans stora kärlek till skapelsen och till den man själv ÄR, eller också inte. Det som sker i världen nu är en stor teater och galenskap och man visar nu hur slutet börjar. Det tar nog några år till innan Jesus kommer tillbaka— men TÄNK då på hur MÅNGA som INTE KÄNNER GUD/JESUS. Rapporter om galenskap ger man oss VARJE DAG! Teater? eller Verklighet? Jag tror att mycket sedan början har varit satans lögn och vi måste vara tränade att förstå det som sker, som antingen lögn eller sanning! GUDS KÄRLEK är den största och finaste och bästa en människa kan få och få förstå! Ja att leva och att VETA nu inpå slutet att HAN, GUD, ordnar allt till det bästa, även sådant som är *OMÖJLIGT* att leva i eller att tänka sig att kunna begripa.

Jag är verkligen tacksam till allt han lärt mig och hur han visat vägen i alla år, det är ett mirakel hur han lagt ner frälsningen och kärleken i hjärtat och hur han torkat alla mina tårar och hur han burit mig då jag inte orkat gå. DET är kärlek, en otroligt underbar kärlek, som bara HAN kan ha till oss som HAN skapat!

GUDS ORD gäller, i ALLA TIDER. SENA tider är det nu. Vem är du i Kristus? /Video, Get ready! It get worse säger man i USA…. m m

Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”AND JUST LIKE THAT COVID WAS JUST ANOTHER FLU”
LÖGNERNA FRODAS
Kan vara en bild av text där det står ”för allt som är fött av Gud besegrar världen. Och detta är den seger som har besegrat världen: vả tro. Vem kan besegra världen utom den som tror att Jesus ar Guds Son? Första Johannesbrevet 5:4-5”
Kan vara en bild av text där det står ”Utvärdera (granska, rannsaka) er själva för att se om ni lever i tron (är i tro). Ja, pröva (verifiera äktheten hos) er själva. Kännerniinte (utifrån en personlig erfarenhet och relation som hela tiden växer och utvecklas) att Jesus den Smorde (Messias, Kristus) är i er? Gör ni inte det, består ni inte provet. 2 Korintierbrevet 13:5”
Kan vara en bild av text där det står ”Hebreerbrevet 4:12 TY GUDS ORDAR levande och kraftigt och skarpare än nagot tveeggat svärd, och tränger igenom, sả att det atskiljer själ och ande, märg och ben; och det är EN DOMARE ÖVER HJARTATS UPPSAT OCH TANKAR.”

Tidens allvar kan man inte förneka? Kan man det? JA det kan man om man inte är en troende. DÅ kan det vara svårt att se vad som sker. Allt handlar nu om VAXX eller inte vax. Det mesta handlar om denna STOORA LÖGN!

Influensa, ja, precis, det är det, inte någon mördar-sjukdom. En pandemi eller plandemi eller en farsot… det är ingen sådan nu, det är en PLANERAD s k sjukdom. That´s it!

Jag tycker bönerna och tårarna är väldigt många nu och det finns mycket och många stycken att grina över.
MEN Kärleken och glädjen i TRON gör mig så glad och tacksam!

SE DENNA VIDEO!!! CIVILKURAGE. Travis Maddox som lever lantliv och till stor har ett själv-hushållande boende och livsstil uttrycker det som många andra upplever, en åtskruvning av tumskruvarna på alla o-injicerade människor i samhället.

Travis Maddox nämner det intoleranta språk som presidenterna Joe Biden, Justin Trudeau och Emanuel Macron riktar mot oinjicerade människor.

Vi kan lägga till liknande uttalanden av ministrar i Australien, Sverige och Tyskland senaste veckorna.

Maddox tar även upp exempel på hur de stora sociala giganterna plockar bort dissidenta röster från internets plattformar.

Text: NewsVoice | Foto och video: Travis Maddox, The Prepared Homestead

Maria

Tjäna Gud, ingen annan. Wake up!

http://www.warningthepeople.com/p/the-church-lie.html

KYRKOLÖGNEN som SÅ många lever i! VAKNA: No Church

Du kan inte tjäna två herrar…. /Man tjänar hellre världen.
Matt 6:24Ingen kan tjäna två herrar; ty antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den förre och förakta den senare. I kunnen icke tjäna både Gud och Mamon.

The spirit of church is AGAINST the Spirit of GOD We cannot serve 2 masters; we cannot serve the spirit of church and the SPIRIT OF GOD. Either you serve the LORD and you FEAR HIM, and you seek to please Him or you chase after MEN and their desire for your life and pleasing them. God will not reside with multiple other gods inside of your heart. You have to choose who you will serve. The problem today is Christians are bowing down before religion, and because their parents, their friends, their siblings, their grandparents, and all people around them say they have to go to “church”, they have to pay their “tithe”, they have to keep up their church attendance and get into bible study and submit to the “elders”… they stop listening to GOD and they start appeasing men. They think that God will let them into His kingdom because they were pleasing to men. They twist the scriptures, and they, “Well, God said to love God with all your heart and your neighbor as yourself, and if you are not paying tithe to a church then you are not loving your neighbor as yourself…” But what they reject is HOLINESS, they reject the words of JESUS CHRIST, and they set up THEIR OWN god, dead religion, and their bible. At the end of the day, Jesus Christ is either going to say to us, “Enter into My Kingdom…” or He is going to say, “Away from Me, you who commit iniquity, I don’t know you…” And any brothers and sisters who thought they were going to be saved, He is going to TURN AWAY because they feared MEN, they feared churches, they sought after things of the world, they played religion and they thought that because they were right before men that God would let them into HIS Kingdom. It’s pretty easy for a worldly person to be “good” in the eyes of men. You just have to uphold the worldly standards. As long as you are getting along in your work place, looking good on the OUTSIDE, then people think you have it all together. Jesus sees your HEART, and unless you start fearing HIM and start doing as HE commands then you aren’t going to enter into HIS Kingdom, He will say, “Away from Me, you who SIN I DON’T KNOW YOU…” You can fool others, you can fool others by going to church, by reading your bible, acting like you know everything, but you are never going to fool GOD. He sees your heart, He sees the intentions of your mind, and at the end of the day, He is NOT going to let you into His Kingdom if you are serving 2 masters. Do you fear MEN? Are you seeking to please MEN? Or are you really putting Jesus Christ FIRST in your life? Are you seeking to please the LORD your GOD with ALL your heart, all your soul, all your mind and all your strength?

ÄR Bibeln Guds ord? JA men alla förstår inte att kunna förstå Guds ord, i denna video får du reda på vad den helige Ande vill visa men människor kan inte förstå.

The Bible is NOT the WORD OF GOD: Here is Why If it were true that the bible itself were the Word of God, then all of those Christians that believe in the bible, that consider themselves the “People of the Book”, that call the bible the “infallible Word of God”, guess what? If that were true, THEN THEY WOULD BE HEARING FROM THE WORD OF GOD! They’d be hearing the words of LIFE. But as it stands right now, there are MANY Christians who KNOW the bible forward and backwards, they know the scriptures. They call it their “Word of God” but they have NEVER heard FROM JESUS CHRIST. WHAT HYPOCRISY! You can read the bible all day long, you can pray over those scriptures AND YOU CAN NEVER HEAR FROM JESUS CHRIST. How DO you hear from Jesus Christ? Is it just by “praying” just by reading the bible? MANY religions pray. MANY religions have “holy” scriptures, but the NEVER hear from Jesus Christ (THE LIVING GOD). They may pursue the truth, or what they THINK is the truth for many years and NOT find it. Pastors go to seminary, many gurus (spiritual teachers) become Swami’s (Going to great lengths to find spiritual truth under a religious monastic order) and they join these cults that supposedly seek after the truth, and for years, 10, 20, 30, 40, 50 years… AND THEY DON’T FIND THE TRUTH. They are every seeking, ever looking and NEVER coming to the knowledge of it. HOW IS THAT POSSIBLE? They are praying. They are reading their scriptures. But they are NEVER having the WORDS OF LIFE. They are NEVER hearing a WORD FROM GOD! How is it that they call the bible the Word of God, but NEVER HAVE A WORD FROM GOD? That is because THEY NEVER RECEIVE THE HOLY SPIRIT. What does it mean to receive the Holy Spirit? Does that mean that we just pray more, (as religiously, repetitiously) that we read the bible more (as in seminary) that we do more things that we think are good and spiritual. (Ex. Fasting, religious rites, rituals, self-denial etc.) What does that mean to receive the Holy Spirit? And after all, how can anyone know who has the Holy Spirit and who doesn’t if YOU CAN’T SEE A SPIRIT? If it’s spiritually discerned, who knows who has the Holy Spirit and who doesn’t? If these things confuse you, I encourage you to just to REALLY PRAY TO JESUS CHRIST, and just ask Him to receive His Spirit because until you receive His Holy Spirit FOR REAL you will have NO UNDERSTANDING. You won’t have the truth, you can read the bible all day long, you can call it the “Word of God” or “the holy scriptures”, call it whatever you want, but you won’t have the WORDS OF LIFE, you will NOT have a WORD OF GOD, unless you really REPENT of your sins and RECEIVE THE HOLY SPIRIT. Without holiness and without righteousness YOU WILL NOT SEE GOD. You aren’t going to hear God, you aren’t going to have a “spiritual eye” you are not going to have ANY part of His Kingdom. Don’t listen to hypocritical Christians or any other people who are religious who think they can see spiritual things without being HOLY and RIGHTEOUS, without receiving the HOLY SPIRIT. Jesus Himself is the WORD OF GOD, HE HAS THE WORDS OF LIFE! Do you know Jesus Christ for real? Or are you just calling your bible, your little “w” “word of God”, have you made your bible into an idol, the same way that the Indian people have made their scriptures and their gurus into FALSE gods. It’s not any different. Christians and Christianity upholding their bible as a god is no different than Hindu’s or Buddhists upholding their scriptures and their FALSE gods. DON’T YOU SEE IT? You need to be having the words of LIFE. Do you really have Jesus Christ? Or do you just have the dead scriptures?

Ja jag tror på Gud och hans ord! Keep your eyes on Jesus! FAITH

WOW PHILIPPIANS 4:6 THE* WORD* OF GOD* IS SO VERY VERY AWESOME!!! THANK YOU*! JESUS*!!! ❤️♥️♥️❤️                      

-Tror jag på Guds ord? Ja det gör jag, jag tror på Guds ord. Det finns människor som ofta och mer än ofta vill ifrågasätta Guds ord. Man ifrågasätter bibeln, Guds ord, de som inte känner Gud, de känner inte Anden som berättar för oss om vad texterna betyder. Läs: 2 Kor 4:13 Men vi har samma trons Ande som i skriftordet: Jag tror, därför talar jag. Även vi tror, och därför talar vi.

-Vi talar om Gud, vi talar om Jesus för att vi är frälsta och förstår vad Gud givit oss: EVIGT LIV med KRISTUS.
Det är så svårt för människor i dessa tider (och även tidigare, tidigare) att förstå att Gud lever och att Jesus skall komma tillbaka och hämta den troende hem. Gud vill ha alla sina barn hos sig, och därför har vi blivit troende, inte för att vi är duktiga utan för att vi är utvalda att gå den vägen: Att få en tro och ett evigt liv. Det är så underbart och fantastiskt att VETA att det ligger till så..för så står det i Ordet, Guds ord.

-LÄS: 2 Kor 3:14 Men deras sinnen blev förhärdade. Än i dag är samma slöja kvar när de läser det gamla förbundets skrifter, och den lyfts inte bort, först i Kristus försvinner den.

-Slöjan drogs bort från mina ögon och från mitt hjärta och jag blev den Gud ville att jag skulle bli! BLI! Ja det tog ett tag innan jag förstod VEM Jesus ÄR! ALLA som UNDRAR kan få reda på VEM han ÄR! för han LEVER!

Bibelord

1 Kor 15:3 Jag förde vidare till er det allra viktigaste, vad jag själv har tagit emot: att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna,
1 Kor 2:9 Men som Skriften säger: Vad ögat inte sett och örat inte hört och människans hjärta inte anat, det har Gud berett åt dem som älskar honom.

/EN DAG kommer Jesus och hämtar den troende hem och då förstår vi vad vi väntat så ihärdigt och troget på! Skynda dig och få samma möjlighet till EVIGT LIV!! SKYNDA SKYNDA TILL JESUS!
Rom 10:11 Skriften säger: Ingen som tror på honom ska stå där med skam. -TACK JESUS!

Judas 1:4 Hos er har det nämligen nästlat sig in vissa personer vars dom för länge sedan är förutsagd i Skriften. De är gudlösa, de förvränger vår Guds nåd till försvar för omoral och förnekar vår ende Härskare och Herre, Jesus Kristus.

2 Pet 1:20 Framför allt ska ni veta att ingen profetia i Skriften har kommit till genom egen tolkning.

1 Pet 2:6 Det står ju i Skriften: Se, jag lägger i Sion en utvald, dyrbar hörnsten, och den som tror på den ska aldrig komma på skam.

Jakob 2:23 Så uppfylldes Skriften som säger: Abraham trodde Gud, och det tillräknades honom som rättfärdighet, och han kallades Guds vän.

Jakob 2:8 Om ni uppfyller den kungliga lagen enligt Skriften: Du ska älska din nästa som dig själv, då gör ni rätt.

2 Kor 4:13 Men vi har samma trons Ande som i skriftordet: Jag tror, därför talar jag. Även vi tror, och därför talar vi.

2 Tim 3:15 och du känner från barndomen de heliga Skrifterna som kan göra dig vis så att du blir frälst genom tron på Kristus Jesus.
2 Tim 3:16 Hela Skriften är utandad av Gud och nyttig till undervisning, tillrättavisning, upprättelse och fostran i rättfärdighet,

1 Tim 4:13 Fortsätt att högläsa ur Skriften och att förmana och undervisa tills jag kommer.

2 Kor 9:9 Skriften säger: Han strör ut, han ger åt de fattiga, hans rättfärdighet består för evigt.

Concentrate on what the protagonist of the New Testament says and does.        /