Rop! bön! väntan! och….. MIRAKEL! Tacka HERREN, min själ. Bönesvar.

I över ett års tid har särskilda prövningar kantat min och närståendes tillvaro. Det har varit mer än hemskt men idag kom lösningen: Ett stort Mirakel från Gud.
Nu är lösningen sådan att man kan börja leva och framförallt TACKA HERREN!
Tacka för allt hans tålamod
Tacka för att HAN och bara HAN visste hur lösningen skulle göras
Tacka för att HAN gav en prövning och att HAN Tillät svårigheter att regera under lång tid.
Tacka för att han lät tilliten och TRON växa!
Tacka för att det som såg ‘omöjligt’ ut löste sig på ett mirakel-vis!!
Tacka för att vi kan börja andas igen och ta itu med nästa sak som måste göras.
HERRE, HERRE, som vi har ropat, bett, gråtit och i förtvivlan inte förstått….
HERRE, HERRE, du löste det som var för oss olösligt och gav oss mod och kraft att fortsätta till slutet då du kom med den stora lösningen på hemskheterna.
TACK HERRE! Du är allt jag har!

*Prövningar och trångmål behövas för att driva oss framåt, alldeles som elden under ångpannan alstrar den kraft, som håller maskinen i gång och för det stora fartyget framåt över vreda, stormiga vatten. *— A. B. Simpson.

Prövningen och glädjen i tjänsten /Aposteln Paulus
2 Kor 6:3 Vi vill inte på något sätt väcka anstöt, för att vår tjänst inte ska smutskastas. 4 Nej, i allt vill vi visa att vi är Guds tjänare: i stor uthållighet, i lidande, nöd och ångest, 5 i misshandel, fångenskap och upplopp, i arbete, nattvak och svält, 6 i renhet och insikt, i tålamod och godhet, i den helige Ande, i uppriktig kärlek, 7 med sanningens ord och Guds kraft, med rättfärdighetens vapen i höger och vänster hand, 8 i ära och vanära, i vanrykte och gott rykte. Vi kallas villo-lärare men är sanningssägare, 9 vi är okända men ändå erkända, vi är döende men lever, vi är tuktade men inte dödade, 10 vi är bedrövade men alltid glada, vi är fattiga men gör många rika, vi har inget men äger allt.

-Livet med Gud är ingen solskenshistoria där alla dagar sprudlar av lycka, nej. Att gå med Gud har sina svårigheter likväl som lättare dagar. Lyckodagarna där allt går väl i händer utan problem är till för dem i församlingarna som inte VAKNAT ännu och fått höra vad han vill göra och vad MAN MÅSTE ta emot av prövningar. En del människor sover som religiösa, och en del är vakna, i smärtor. Det är min erfarenhet.

Bible Verse.  Romans 8:28 http://kidinchrist.com  If you feel God has put a desire in your heart, he wants you to make moves. Stop doubting & GO FOR IT. God doesn't call the equipped, he equips the called! Christian quotes. Inspirational quotes.

Stay in prayer  Quotes Not all storms come to disrupt your life, some come to clear your path.   HERREN är god!

   Vänner! Ge INTE UPP!

2 thoughts on “Rop! bön! väntan! och….. MIRAKEL! Tacka HERREN, min själ. Bönesvar.

  1. HEJ! TACK Cecilia! JA det är underbart! efter ett sådant kämpande i åratal! Gud gör människor fria och framförallt ger han RÄTTVISA! Det var en underbar dag av glädje som vi lever länge på! Gud är god och han ser till oss och ger oss kraft och styrka genom allt. Hårda tider och goda tider….
    Hur är det?? Har det gått bra….Hur mår ni? Maila gärna, jag har inte hunnit haft fullt upp. KRAM Gud välsigne dig/er.

  2. Det är ju fantastiskt, Maria att du äntligen fått bönesvar! Gläds med dig och din familj!! ♥

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.