Man får inte predika om JESUS, då blir man fängslad, man stör hbtq och islam m m.! Herre, vad du LED för människorna! Nu börjar drevet mot de kristna i länderna

ac1062Jesus saves

I am saved by Jesus Christ

Jesusiscalling1Jesus11jesus-returnjesus5

Jesus är Herre  Hoppas jag uttryckt mig klart här!

Denna länken och videon  berättar om att  några män INTE fick predika Guds ord på en gata i Bristol, England. Man får tydligen ångest m m av att höra Guds ord predikas!  Varför? Jo för att Gud är rättfärdigheten och de andra är inte rättfärdiga enligt honom och enligt predikanterna.  Men man skall höra om ALLAH utan att blinka eller förfäras av islamismen. KÄRNAN i detta är att den TROENDE PÅ JESUS INTE FÅR YTTRA SIG, och det ligger i denna NYA TIDEN: NWO, den NYA världsordningen att man INTE SKA VISA UPP JESUS ELLER STÅ UPP FÖR HANS ORD!! Men Allah och katolicismen och påven och Buddha, det går bra!! VET SKÄMS!  De mistar sina eviga liv med Jesus, de kanske skulle lyssnat färdigt på predikanten!!!! De kommer att hamna i helvetet.

De orättfärdiga, de som anmälde känner sig hotade av vad? Jo SANNINGEN!

https://www.lifesitenews.com/news/christian-evangelists-found-guilty-of-disorderly-conduct-for-preaching-go

Bristol, England den 2 mars 2017 (LifeSiteNews) – en brittisk domare har fällts två kristna Street Preachers för förargelseväckande beteende och användning av “hot och kränkande ord … kan orsaka larm.”

Deras brott: talat om kristendomen i en ibland fientlig folkmassa som innehåller muslimer och HBT supportrar.

Vid tidpunkten för predikanternas “gripande, den arresterande officeren bannade en av de män, säger,” Folk blir arga. Du var utmanande emot homofobi. Du var utmanande mot muslimer. ” Officeren anklagade dem för “anti-socialt beteende.”

Medan domaren avskedade avgifter mot en tredje man, dömde han Michael Overd och Michael Stockwell på tisdag. De möter upp till sex månader i fängelse.

Andrea Williams av den kristna Legal Centre, som finansierar deras försvar, sade  då en vädjan lämnades in.

“Vi tar detta hela vägen till Europadomstolen om vi måste,” Williams berättade i LifeSiteNews. “Dagens beslut i själva verket säger att Bibeln är stötande och innehåller olaglig tal som inte bör delas offentligt.

“Bibeln och dess lärdomar är grunden för vårt samhälle och som många av de friheter och skydd som vi fortfarande njuter av idag. Så det är märkligt att åtalet, talesman för staten, skulle kunna säga att Bibeln innehåller missbruk av ord som, när talat offentligt, utgör ett brott. ”

Crown,  Åklagaren hävdade att bibliska påståenden om den unika, frälsnings roll och gudomliga natur Jesus Kristus har är den som är att kränka och hota icke-kristna.

Det är brott enligt 31 § brottet och Disorder Act 1998 som förbjuder “hotande eller kränkande ord eller beteende eller förargelseväckande beteende i utfrågningen eller synen av en person som sannolikt kommer att orsakas trakasserier, larm eller ångest.”

Vid ett tillfälle, åklagare Ian Jackson berättade för domstolen, “Att säga till någon att Jesus är den ende Guden är inte en fråga om sanning. I den mån som de säger att det enda vägen till Gud är genom Jesus, kan det inte vara en sanning. ”

Det föranledde männens advokat, Michael Phillips, att säga: “Detta åtal är ingenting mer än en modern kätteri prövning -. Utklädd enligt ordningslagen”

De män hade diskuterat muslimer i publiken som bildas runt dem i centrala Bristol. De bestrider också sanningen om andra religioner. Stockwell, vid ett tillfälle, förklarade: “Om du försöker att komma igenom katolicismen, genom Jehovas vittnen, genom Mormonism, säger Bibeln att du är en tjuv och en lögnare och en tjuv kommer att stjäla och förstöra.”

Polisen kom, inklusive en på hästryggen. Efter att ha bett en predikant att stänga ner sin megafon, som han gjorde, greps de fyra männen,  de kastade en till marken. De tog dem till en polisstation, debiteras tre och släppte dem alla.

Williams kommenterade, “Den aggressiva behandlingen av Mr Overd och hans vänner av polisen och åtal är chockerande. Vi kommer att argumentera [om överklagande] att polisen inte agerade på ett rimligt sätt. Det förnuftiga sättet att återställa den allmänna ordningen skulle ha varit att be publiken att rulla iväg. Eller de kunde ha bett predikanter att flytta bort. ”

Polisen kunde ha gripits bråkmakare i publiken, som var “hånade och smädar predikanter i över en timme.” Men, genom att gripa de predikanter, berättade Williams LifeSiteNews polisen agerade som censorer för dem i publiken som inte ville ha dem att fortsätta.

“Det ger oss en mycket farlig plats. Arbetet med polisen är inte att stoppa det fria ordet. Det har funnits människor som predikat på gatan för evigt “, säger Williams.

När domarna i Magistrates ‘Court överklagas, Williams förklarade en högre instans återförsök hela saken, förnyad vittnesbörd och ny behandling bevis.

Hon berättade LifeSiteNews att försvaret skulle hävda att hela förutsättningen för lagen är farlig.

“Varje antydan om att det är en rättighet att inte bli kränkt måste vara starkt motstånd”, sade hon. “I dagens demokrati, måste vi ha friheten att debattera, utmana

RELATERAD

UK högskola använder politiken för terrorismbekämpning att förbjuda kristen klubb

Sluta arrestera Street Preachers, säger grupp kristna rätt att bege

BRISTOL, England, March 2, 2017 (LifeSiteNews) – A British magistrate has convicted two Christian street preachers of disorderly conduct and using “threatening and abusive words … likely to cause alarm.”

Their crime: speaking about Christianity in a sometimes-hostile crowd that includes Muslims, and LGBT supporters.

At the time of the preachers’ arrest, the arresting officer chided one of the men, saying, “People were getting angry. You were challenging homophobia. You were challenging Muslims.” The officer accused them of “anti-social behavior.”

While the judge dismissed charges against a third man, he convicted Michael Overd and Michael Stockwell on Tuesday. They face up to six months in jail.

Andrea Williams of the Christian Legal Centre, which is funding their defense, said an appeal was filed.

“We’ll take this all the way to the European Court if we have to,” Williams told LifeSiteNews. “Today’s ruling, in effect, states that Bible is offensive and contains illegal speech which should not be shared in public.

“The Bible and its teachings are the foundation of our society and provided many of the freedoms and protections that we still enjoy today. So it is extraordinary that the prosecution, speaking on behalf of the state, could say that the Bible contains abusive words which, when spoken in public, constitute a criminal offense.”

The Crown prosecutor argued that Biblical claims about the unique, salvational role and divine nature of Jesus Christ were bound to offend and threaten non-Christians.

That makes them offenses under Section 31 of the Crime and Disorder Act 1998 that prohibits “threatening or abusive words or behaviour or disorderly behaviour within the hearing or sight of a person likely to be caused harassment, alarm or distress.”

At one point, prosecutor Ian Jackson told the court, “To say to someone that Jesus is the only God is not a matter of truth. To the extent that they are saying that the only way to God is through Jesus, that cannot be a truth.”

That prompted the men’s lawyer, Michael Phillips, to say, “This prosecution is nothing more than a modern-day heresy trial – dressed up under the Public Order Act.”

The men had debated Muslims in the audience that formed around them in downtown Bristol. They also disputed the truth of other faiths. Stockwell, at one point, declared, “If you are trying to come through Catholicism, through Jehovah Witnesses, through Mormonism, the Bible says you’re a thief and a liar and a thief comes to steal and destroy.”

Police arrived, including one on horseback. After asking one preacher to turn down his megaphone, which he did, they arrested four men, throwing one to the ground. They took them to a police station, charged three and released them all.

Williams commented, “The aggressive treatment of Mr. Overd and his friends by the police and prosecution is shocking. We will argue [on appeal] that the police did not act in a reasonable manner. The sensible way to restore public order would have been to ask the crowd to move off. Or they could have asked the preachers to move off.”

Police could have arrested the troublemakers in the crowd, who were “mocking and taunting the preachers for over an hour.” However, by arresting the preachers, Williams told LifeSiteNews, the police were acting as censors for those in the crowd who did not want them to continue.

“That puts us in a very dangerous place. The job of the police is not to stop free speech. There have been people preaching in the street forever,” Williams said.

When rulings in Magistrate’s Court are appealed, Williams explained, a higher court retries the entire matter, rehearing testimony and re-examining evidence.

She told LifeSiteNews that the defense would argue that the whole premise for the law is dangerous.

“Any suggestion that there is a right not to be offended must be strongly resisted,” she said. “In today’s democracy, we need the freedom to debate, challenge and disagree.”

RELATED

UK college uses counter-terrorism policy to ban Christian club

Stop arresting street preachers, says Christian rights group to head

Jesus mars

 

/NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.