Livet och skolan

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Det-eviga-livet-1.jpg

Livet, vad handlar det om .. Livets hårda skola

Livets hårda skola,

Den är enligt mig den bästa skolan Livets hårda skola är nödvändig Livet ger oss törnar och livet ger oss glädje.

Lär mig att leva? Jaa där kan vi vara länge. Törnarna och problemen är till för att lösas. Jag är en enkel själ, som lärt mig mycket på denna väg,

Livet med Gud har fått mig att leva så som han vill. Jag är en enkel själ som fått min själ och hjärta att förstå vägen.

Livets hårda skola var till för att ödmjukheten skulle blomma, och frälsningens väg var utsedd för mig.

Tack Gud. /Dikt och bild ©Maria

Matt 7:14Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.
1 Pet 1:13Spänn därför bältet om livet, var vakna och hoppas helt och fullt på den nåd ni ska få när Jesus Kristus uppenbarar sig.
Rom 6:4Vi är begravda med honom genom dopet till döden för att leva det nya livet, liksom Kristus är uppväckt från de döda genom Faderns härlighet.
Joh 3:36Den som tror på Sonen har evigt liv. Den som inte lyder Sonen ska inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom.”
Matt 19:17Jesus sade till honom: “Varför frågar du mig om det goda? Det finns bara en som är god. Och vill du gå in i livet, så håll buden.”
Ord 10:27Att vörda Herren förlänger livet, men de gudlösas år förkortas.

Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.