Jesaja 38:5-6, Gud hör bön, Gud ser våra tårar. Följ honom.

017foto Maria

Jesaja 38:5-6

5

»Gå och säg till Hiskia: Så säger HERREN, din fader Davids Gud: Jag har hört din bön, jag har sett dina tårar. Se, jag skall föröka din livstid med femton år;

6

jag skall ock rädda dig och denna stad ur den assyriske konungens hand. Ja, jag skall beskärma denna stad.

Enligt  2 Krönikerboken 32:24  hade Hiskia problem med högmod och stolthet även efter det att Gud både helbrägdagjort  honom och räddat honom från assyrierna. Men så småningom ödmjukade sig Hiskia och hans undersåtar och Guds dom över Juda uppsköts i flera generationer. Det är oerhört intressant att veta att Gud HÖR våra böner och SER våra tårar. Ja det är ju ett löfte från honom att han ska ta hand om oss.

Många tror att Gud är en ond Gud alltigenom men det är inte så!

Tänk att Gud alltid kan visa oss barmhärtighet och nåd fast vi inte gjort oss förtjänta av det. Men Jesus dog ju för oss alla då vi var syndare så jag förstår i mitt inre hur det går till.

Gud är god och han är rättvis och han dömer  alltid rättvisa domar. För den som ödmjukar sig och kommer till honom och ber om förlåtelse kommer det att gå väl.

Du som tror att Gud är en ond Gud kan läsa här på sidan om Guds kärlek till skapelsen, till oss människor har han bestämt evigt liv- för dem som FÖLJER HONOM. Något att tänka på eller hur?

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.