Hjärta eller kors? Jesus dog på ett kors för oss alla.

red-heart-clipart  Detta ‘hjärtat’ symboliserar KÄRLEKEN. Över hela världen och på sociala medier  använder man bilden på ett ‘hjärta’ som tecken på KÄRLEK. Men egentligen är ju det fel anser  jag och många med mig!  FÖR, SE NEDAN:

KORSET borde ju vara kärlekens tecken!!   Det var ju av KÄRLEK som JESUS dog för oss alla!!

kors

 

Matt 27:32 vägen ut fann de en man, Simon, från Cyrene. Honom tvingade de att bära hans kors.
Matt 16:24 Jesus sade till sina lärjungar: “Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.
Mark 8:34 Och han kallade till sig folket och sina lärjungar och sade till dem: “Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.
Mark 15:21 Simon från Cyrene, Alexanders och Rufus far, kom just in från landet. Honom tvingade de att bära Jesu kors.
Luk 9:23 Sedan sade han till alla: “Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig.
Luk 14:27 Den som inte bär sitt kors och följer mig kan inte vara min lärjunge.
Joh 19:17 Och han bar själv sitt kors på väg ut till den plats som kallas Huvudskalleplatsen, på hebreiska Golgata.
Joh 19:25 Vid Jesu kors stod hans mor och hennes syster Maria som var Klopas hustru och Maria från Magdala.
1 Kor 1:17 Ty Kristus har inte sänt mig för att döpa utan för att predika evangelium, och det inte med vishet och vältalighet, så att Kristi kors inte förlorar sin kraft.
Gal 6:12  Alla som vill ha gott anseende genom något yttre försöker tvinga er till omskärelse, och detta bara för att de inte skall bli förföljda för Kristi kors.
Gal 6:14 För min del vill jag aldrig berömma mig av något annat än vår Herre Jesu Kristi kors, genom vilket världen är korsfäst för mig och jag för världen.
Fil 3:18 Vad jag ofta har sagt till er, det säger jag nu under tårar: många lever som fiender till Kristi kors.
Kol 1:20 och genom honom försona allt med sig, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen.

 

NamnlösMaria

5 thoughts on “Hjärta eller kors? Jesus dog på ett kors för oss alla.

  1. Tack Marie, det är svårt nu. Gud välsigne dig och jag ber för dig att det ska bli lättare också! HELBRÄGDAGÖRELSE från himmelen!

  2. Alla som läser denna blog! Vi ber för Marias smärtor att Jesus bara lyfter bort dem i JESU KRISTI NAMN. GUD VÄLSIGNE ALLA!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.