Guds kärlek. Att lära känna Guds kärlek..på djupet, genom allt.

Att lära känna Guds kärlek är inte lätt för alla. Nedan ser du bibelord som berättar om kärleken från Gud, den kärlek som alla borde få känna och leva av.
Alla människor vill ju inte ha hans kärlek, för de tror ju inte att han finns.
Det finns de som verkligen vill lära känna honom och hans kärlek och de lyckas få göra det eftersom de inte gett upp i sitt sökande och i sin längtan att få vara hans barn.
Det finns de som har alltför mycket sorg för att kunna förstå att Guds kärlek och omsorg och nåd är det som skall bära dem genom livet.
Det finns de människor som gått igenom sådant som ingen ska behöva gå igenom, själva helvetet på jorden, och de kan verkligen vittna om att Gud varit med dem i allt.

Att lära känna Guds kärlek och att veta att han är med i alla böner och i alla tankar och gärningar och önskningar är fullständigt underbart, och det önskar jag att alla männsikor skall få göra.
Den sorgsne och den utsatte, inte nödvändigtvis en människa som är utslagen av sprit etc, utan av sorger m m, den har svårt att alltid göra det som är etthundra procent rätt för att sorgen grävt så djupa hål i den människan. Den sorgsne kan därför ha svårt att allltid bete sig så som Gud vill.

Rom 8:35 Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?

/Nej inget kan skilja den troende från Kristi kärlek, den som älskar Jesus vet vem han ÄR.
BIBELVERSER är inte alltid lättförståeliga utan kan vara mycket svåra att applicera i en människas liv, och därför bör ju den alltid leende och glada och sorglösa kristne försöka förstå att en helt överlåten kristen kan ha, för den personen, olösliga problem. Då är det bara GUD KVAR SOM KAN HJÄLPA. Jag har träffat en del sådana personer som har haft sådana problem att de nästan dukat under, bl a jag själv. Därför vet jag att det är bara GUDS KÄRLEK och underbara NÅD som kan få en människa på fötter igen.

Ef 3:19 och lära känna Kristi kärlek, som går långt utöver vad någon kan förstå. Så skall ni bli helt uppfyllda av all Guds fullhet.

Kol 2:2 för att de skall bli undervisade i kärlek och styrkta i sina hjärtan och nå fram till hela rikedomen i en fast övertygelse, som ger rätt insikt i Guds hemlighet, Kristus.

2 Tess 3:5 Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.

1 Joh 2:5 Men hos den som håller fast vid hans ord har Guds kärlek verkligen nått sitt mål. Så vet vi att vi är i honom.

1 Joh 3:1 Se, vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn, och det är vi också. Världen känner oss inte, därför att den inte har lärt känna honom.

1 Joh 3:17 Om någon har denna världens tillgångar och ser sin broder lida nöd men stänger sitt hjärta för honom, hur kan då Guds kärlek förbli i honom?

1 Joh 4:9 Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.

Jud 1:21 Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet skall ge er evigt liv.

Ords 10:12 Hat väcker upp trätor, kärlek skyler allt som är brutet.

En bruten människa kan inte alltid förstå kärleken, därför att sorgen är för stor. Något att tänka på för dem som tror att de för alltid  tror att de vet allt och kan allt. Det finns kristna som säger att de förstår allt i andra människors liv, men de själva har aldrig drabbats av elände.
Kanske någon… kan dra nytta av dessa ord här i inlägget.

Ords 17:17
En väns kärlek består alltid, en broder föds för att hjälpa i nöd.

Luk 7:47 Därför säger jag dig: Hon har fått förlåtelse för sina många synder. Det är därför hon visar så stor kärlek. Men den som fått lite förlåtet älskar lite.”

Joh 15:10 Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek.

 

3 thoughts on “Guds kärlek. Att lära känna Guds kärlek..på djupet, genom allt.

  1. Livet är inte lätt och man går igenom olika svårighetsgrader, därför kan det vara svårt att alltid behålla fattningen och göra rätt under sådana omständigheter, fast man älskar Jesus och vill göra allt väl.Man glömmer kanske inte men man kanske inte KAN pga….Kärleken finns men inte alltid kan man klara av att visa den så som man borde.

  2. Kärleken övergår kunskapen.
    Det är så lätt att glömma att vara ödmjuk och mild.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.