Evangelium /…skall predikas

 

Närma oss Gud. Ja det bör vi alla göra. Vi bör söka Gud i tro att han finns, för då kommer han att uppenbara sig för oss, på ena eller andra sättet.

I stunder av förtvivlan och desperation brukar människor söka Gud. Först då de uttömt alla andra försök att “greja” sin situation, så kommer de att tänka på att: det finns nog en Gud, tänk om han kan hjälpa mig?

Jamen det är ju klart att han kan. Inte bara i förtvivlans stunder utan i all vardag med små och stora problem. Han finns alltid för oss. I Matteus kan du läsa om kvinnan med blödningar, som blev totalt helad!

Ja hon trodde ju. Hon trodde så innerligt på att om hon bara fick röra vid manteltofsen på Jesu kläder så visste hon att hon skulle bli frisk. Och vad skedde? Jo, hon blev frisk.

Om hon kunde vända sig i tro till Jesus, så kan vi det också.Jesus botade blinda och stumma och halta och spetälska människor, ja han gjorde under. För hans Fader hade sagt detta.

Gud förändrar alltså människor situation på underbara sätt! Idag talas det inte så mycket om under och tecken och helbrägdagörelse. Har människor glömt Jesus? Ja jag undrar om inte så är fallet! Det är ju märkligt att vi inte talar mer om under och om upprättelse.

Jesus vill ju göra varje människa underbart glad. Jag tror inte att den rätta glädjen finns någon annanstans än i Jesus Kristus. Har man en gång fått möta honom, så är det ju mycket underligt om man kan gå ifrån honom. Har DU mött honom? Jag hoppas det!

Människor behöver få veta vad äkta kärlek från himmelen är. Du som är troende, gå ut och berätta för grannar, vänner , okända…Alla behöver få möta Jesus.

*Men Jesus drev ut anden, och med detsamma kunde mannen tala. Och människorna häpnade. “Aldrig förr har vi sett något sådant som detta hända!” utropade de. /Matt 9:33

Det är många idag som behöver helande! Och det kan ske!

5 thoughts on “Evangelium /…skall predikas

  1. Hej Kyllikki Ja det är viktigt att förstå bibeln, och du är på god väg med Mästaren
    Vad du ska tänka på är RELATIONEN till Gud, och det kommer du mer o mer in i, ju mer du läser o memorerar o tar till dig, OCH har VILJAN så kommer det att gå sååå bra!!!!! Välkommen in i familjen!
    Kram f Maria

  2. Hej Maria!

    Så fort jag blir mera kunnig om Bibeln och lärt känna Jesus mera så kommer jag att sprida evangeliet och det vill jag sedan göra tills mina dagr här på jorden är till ända!

    Kram Kyllikki

  3. Hej Maria!

    Vad roligt att jag hittade din sida igen – nu ska jag spara adressen.
    Vi i Sverige är så bortskämda och har det alldeles för bra. De flesta frågar inte efter någon Gud. De behöver inte Honom, tror de.
    Tänk att det oftast ska behöva ske en katastof eller personlig olycka för att människor ska vända sig till Honom.
    Idag har jag i alla fall fått prata med en gammal tant om Jesus. Hon har ångest och oro.
    Hon är nu mitt böneämne.
    Fridshälsningar från Gun.

  4. Hej Fredrik. Tack för din kommentar! Jaaa det kan ske massor! Dagligen kan vi få se människor ta emot Jesus och helanden…. men var är det? Det borde vara här nu… Sprid evangeliet.
    Hälsn f Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.