Ett Guds barn/Svenska folk,vakna till Jesu kärlek.

 

Jag önskar att hela svenska folket skulle stämma upp i de  sånger  som kommer här nedanför. Det skulle vara så underbart att veta att varje människa kommer till himlen en gång. Nu är det ju inte så att man gör det per automatik, utan det fordras TRO, verklig TRO på Jesus först, för man måste vara frälst, d v s tagit emot Jesus och veta att han är HERRE över ens liv. Och den tron önskar jag att människor får nu, för vi vet inte tiden och stunden då Jesus kommer tillbaka, då måste man vara redo i sitt hjärta. Är DU redo?

*

1.Jag älskar dig Jesus, jag vet du är min, Och trots vad jag är i mig själv är jag din. Du frälst mig från döden och hjälper ännu, Och ingen, nej ingen, har älskat som du.

2.Av evighet, Jesus, du älskat mig först, Och se, av all kärlek din kärlek är störst, Ty allt intill döden den sträcker sig ju, Och ingen, nej ingen, har älskat som du.

3.Och sist i det hem, du av nåd mig berett, Vars härlighet än intet öga har sett, Skall bliva min lovsång densmma som nu, Att ingen, nej ingen, har älskat som du. /P.O

*

En gång, ja en gång, får vi se det hem vi längtat efter- och dit kan man inte ta med sig något. Där är bara kärlek, och åter kärlek, och Jesus torkar bort alla tårar från människors ögon. Detta är verkligen något att ta till sig och fundera över. …Om jag inte vetat att detta är sant skulle jag ju inte våga skriva det.
/Maria

http://www.youtube.com/watch?v=ZkJXQcMVS_0&feature=plcp Låt mig få höra om JESUS/Vänner sjunger och spelar

2 thoughts on “Ett Guds barn/Svenska folk,vakna till Jesu kärlek.

  1. Hej Sölvi
    Vi vet så lite- därför: är vi kristna så är det missionsbefallningen från Jesus som gäller.När man kan gråta för andras skull och verkligen BE och agera, då har man börjat komma en bit, och man kan göra såå mycket nytta i sin kammare, och även utanför. Denna veckan som gått har jag fått se hur Gud använder människor på olika vis! det är så underbart! Prisa Gud!
    /Hälsn Maria 🙂

  2. Hej…
    Nej,vi vet ju inte tiden och stunden när Jesus kommer tlbaka….
    Jag kan se på mej själv iblandt,och se tt jag har inte den riktiga nöden för människors frälsning som jag vet jag “borde” ha! 🙁
    Ha det så bra ./Sölvi

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.