Den rike rånar den fattige. LÄNKAR, Skriv under. Solidaritet? Ordning?

MÅNGA MÅNGA människor lever i MISÄR i DAGENS RIKA SVERIGE! Rikt land? Ja rikt på miljonärer och rikt på fattiga ensamma människor, sjuka och förtvivlade, arbetslösa och undernärda och förnedrade!!
Därför att de finns och vi VET OM DET så ber jag er som besöker och läser här på sidan om att läsa länkarna och skriva under petitionerna. Det är det minsta vi kan göra för att sprida kunskap om hur LÄGET EGENTLIGEN ÄR!

https://www.skrivunder.com/pensionsupproret

https://www.mittskifte.org/petitions/tanderna-er-ocksa-en-del-av-kroppen-skriv-under-och-dela-vidare?bucket&source=facebook-share-button&time=1508557103

Här skulle funnits en bild på tänder. Se artikel
Målet er att alla namnunderskrifterna, skall överlämnas fysisk till riksdagens hälsopolitiska ansvarig.

Ur länken: För att folk ska kunna tugga i sig mat, fortsatt ha god matsmältning, god psykisk hälsa och med detta inte falla in i kroniska sjukdomar, är det mycket viktig att alla har möjligheter att fixa sina tänder. Men så är det inte i Sverige i dag. För över halvparten av den vuxna befolkningen är inte denna lyx en självklarhet. Det borde det varit, för tänderna er också en del av kroppen. Eller tror våra politiker att tänderna är nåt som vi puttar in från en byrålåda varje dag!
https://samtiden.nu/2016/10/stadsmissionen-fattiga-svenskar-far-inte-hjalp-av-socialtjansten/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xR3JPj/mamman-levde-i-misar–hemtjansten-larmade-inte

http://www.friatider.se/illegala-f-r-gratis-busskort-n-r-fattiga-svenskar-blir-utan

Det finns de som får GRATIS RESOR; GRATIS TANDVÅRD, GRATIS GLASÖGON, m m medan en gammal och sjuk människa knappt får mat för dagen!

👎

SVERIGE  underbara Sverige????????????? Ja för en del är det underbart att vara här men inte för den som lider svårt av att INTE BLI HJÄLPT!

😠

12 thoughts on “Den rike rånar den fattige. LÄNKAR, Skriv under. Solidaritet? Ordning?

  1. Gud kan man ju möta överallt, javisst, och man kanske inte väntar sig inte ett möte med Guds frid,men kan få det.Ja att vara där Gud möter en, d v s ÖVERALLT och ALLTID det är ju bäst.Det religiösa kan vi strunta i för så säger ju Jesus att vi ska.
    FRID! /Maria

  2. Tanke kring Religiöst. Egen erfarenhet av möte med Gud. 1993 var jag på Nationalmuseum och kika på en skulptur, den föreställde när de plocka ned Jesus kropp ifrån korset. Jag fundera om det sett ut ungefär så i mina tankar. Efter en stund kom som en dusch av frid, Gud mötte mig, jag vandra runt i lyckorus och fina tankar. Jag skulle sända vykort till människor jag kände, även de jag var osams med. Men i detta möte med Gud, får jag senare egen tanke, och den kan man kalla religiös eller i köttet. Jag skall besöka kyrkobyggnad, men det är stängt när jag kommer dit. Och friden och allt försvinner. Och jag sände Inga vykort. Min lärdom är nog, att vara där Gud möter en, än att göra Religiös sak av den. Guds frid. Tänk att fått mött Gud i ett Museum, inte så tokigt.

  3. Tänk om ja hade gjort musiken… Då skulle vissa tycka att ja suger rent utsagt. Fast ja gjorde mitt bästa..

  4. Hej! Ja den fattige borde få hjälp med så mycket, men man ser dem inte alltid. Nej jag gillar inte religiösa ting, de får mig att se rött, jag vill bara se min Herre. Vi som tror hoppas att vi kan få användas på bästa sätt- för HANS RIKE!Ps 39:8 Men vad hoppas jag nu på, Herre? Till dig står mitt hopp.
    Ps 42:6 Varför så bedrövad, min själ, varför så orolig i mig? Hoppas på Gud. Jag ska åter få tacka honom, min frälsning och min Gud.
    Tack! Detsamma önskar jag dig.

  5. Den som lånar åt den fattige lånar till Gud. Nu har de istället rånat den fattige. Den som har två rockar delar med sig till den som ingen har. Ja nog är jag bakåtsträvare, och kanske lite av din anda, att se också ursprungs Kristendomen, utan massa religiösa saker som kom efteråt. Man får ta focus på Jesus. Ja hoppas verkligen Gud skall rusta folk med gåvorna ovanifrån så de kan tjäna Gud, Och Gud använder dig, Guds välsignelse Maria.

  6. Hej, ja vad trött man blir på dessa tider som är…Det fanns en tid som de flesta inte vet ngt eller väldigt lite om. 60-70-80 talen . Solidaritet och värme och omtanke är sällsynt och definitivt borta hos politiker. Ja jag är en bakåtsträvare, säkert du med.
    FRIDshälsn Maria Guds välsignelse

  7. Ja, det var bättre förr brukar jag säga. På 70 talet hade vi ju tandvård som som vanliga Läkarbesök, och billiga Hyresrätter och elen ingick i hyran. Pigan var också avskaffat. De rikas bidrag heter aldrig bidrag konstigt nog det heter då lite finare ‘Avdrag’ och Journalist kåren åker med det tåget, och säger inte heller Bidrag???. Solidaritet verkar man inte kunna stava till idag. Om man pekar på något som var oerhört bra också förr, kallas man bakåtsträvare?. Guds Välsignelse.

  8. 22. Plundra icke den arme, därför att han är arm,
    och förtrampa icke den fattige porten[1].
    23. Ty HERREN skall utföra deras sak,
    och dem som röva från dem skall han beröva livet

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.