Den globala byn/ Peace?/Frälsning undan vredesdomen

 

Krig, smärta. förvirring uti EU,men pris ska delas ut:

 

Rune Lanestrand

Är mållös efter att just hört på ekot att EU tilldelats Nobels Fredspris. Nu är väl botten nådd, anseendet så lågt att ingen hederlig människa vill ta emot eller ens nomineras till detta så grovt skändade pris.
En ytterligare höjning av nivån på löjets skimmer kan nog ändå denna reaktionära och omdömeslösa nobelkommitté chocka världen med. När man nästa år tilldelar Fredspriset till de två mest aggressiva staterna i världen, USA och Israel.
Samtidigt som man byter namn till Nobels Krigspris. Det borde man gjort redan när USA:s Henry Kissinger tilldelades Nobels Fredspris sedan han vräkt bomber över Vietnam, dödat miljoner oskyldiga, sprutat växtgifter och förgiftat stora delar av befolkningen i operation Orange.
Rune Lanestrand

*

/Peace? Vilket rävspel de kör med….se bibeltext och förstå hur det kommer att bli för dem som inte har  Jesus kär;

/Maria

1 Thess 5:3-11 När folk säger: “Fred och trygghet”, då drabbas de av undergång lika plötsligt som smärtan kommer över en kvinna som skall föda, och de slipper inte undan. 4 Men ni, bröder, lever inte i mörker, så att den dagen kan överraska er som en tjuv. 5 Ni är alla ljusets barn och dagens barn. Vi tillhör inte natten eller mörkret. 6 Låt oss därför inte sova som de andra utan hålla oss vakna och nyktra. 7 Ty de som sover, de sover om natten, och de som berusar sig är berusade om natten. 8 Men vi som hör dagen till, låt oss vara nyktra, iförda tron och kärleken som pansar och hoppet om frälsning som hjälm. 9 Ty Gud har inte bestämt oss till att drabbas av vredesdomen utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus. 10 Han har dött för oss, för att vi skall leva tillsammans med honom, vare sig vi är vakna eller insomnade. 11 Uppmuntra därför varandra och uppbygg varandra, så som ni redan gör.
/M

5 thoughts on “Den globala byn/ Peace?/Frälsning undan vredesdomen

  1. Hej Liene! jag skrev en kommentar på din blogg men den kom inte in för man måste logga in på Blogg.se o där är inte jag,jag är glad att du har blivit en kristen, Du får gärna lägga in ett vittnesbörd på min sida, kontakta mig. Du kan maila i vilket fall denna sidan är öppen för alla.Rättelse, försöker alltså varna för katolicismen här!

    Alla “kristna” sångare är inte kristna, men de tjänar bra med pengar… fråga Gud vilken musik han tycker du skall lyssna på.
    En innerlig tro syns och hörs minsann.
    Gud ger oss /tillåter prövningar för sitt goda syfte med oss, och det finns också onda makter som vill förgöra oss, men är vi nära Gud så klarar vi av det mesta.
    Det finns ingen fred i världen och jag väntar ingen fred förrän Jesus kommer tillbaka.
    Gud välsigne. Kram f Maria!

  2. Men alla på jorden vet inte om nobel fredpriset än?

    Jag är orolig om det här med musikindustrin och även själva kristna och svenska kyrkan. Det är inte kul när man hela tiden hör låtrar om ljuset men artisterna har inte alls nämnt jesus i ens några av deras intervjuer (eller jag har ju inte sett och hört allt men jag anar eftersom så många verkar inte tro innerligt?) och det är inte kul höra svenska kyrkan höra “alla kommer gå till himlen för Gud är barmhärtig och kärlek”. Det verkar som att människor vill inte omvända sig utan går ett rakt spår, är si9na gamla jag. Det är tråkigt att se att så många har likspom gett upp utan att ens försöka. Dock tror jag att Gud har plan för oss. Jag var inte kristen förut, bara troende. Föddes dock som katolik. Jag upptäckte efter att jag inte gått i kyrkan i flera år att min tro blivit som new age. Hemskt ju:O jag tror det är den största religionen på jorden just nu. Sen i början av förra året fick jag reda på om att jag har godartade tumörer. Så klart vi började med homeopatisk medicin, meditationer, dieter och helare i första hand. Det allt känns rätt creepy nu. Visst trodde jag på en Gud men inte tillräckligt eller ska jag säga rätt? Men hade jag aldrig misslyckats bli frisk på egen hand skulle jag aldrig hittat Gud utan jag visste att jag inte var stark nog klara det ensam, jag behövde någon som Gud. Det räckte inte med att bara tro. Så jag tror Gud kan ge oss prövningar och så som leder oss närmare till honom. En annan sak är om vi ignorerar det eller om vi inser det. Jag tror också det finns band/artister som är kristna i hjärtan som Flyleaf och sångaren i Coldplay. Jag tror faktikt sångaren i Coldplay är kristen på riktigt. Har liksom en känsla. Många kan ju säga att de är kristna men ofta får man ingen känsla att de skulle anstränga sig eller lida för denna värld.

  3. Hej Marie Det är mycket märkliga saker som sker, men man ser inte vad som verkligen försiggår. FREDSpris! När världen står i brand på så många ställen. Jag hörde på radio hur man diskuterar detta och man framhåller EU och tycker att det KAN ju bi bra! i de europeiska länderna…Hur då?
    Ja kanske är det postumt pris- det är sorgligt hur det är i världen.
    Fred?
    /Kram f Maria

  4. De har bundit om mitt folks sår lättvindigt, och säger: fred, fred, när det inte är någon fred. (Jer 6:14)

    Nobels fredspris verkar ha funktionen att försöka stoppa de stora grabbarna när de är på väg i motsatt riktning med högsta fart!

    Det finns väl inget fredligt att ta på – det är ju militär upprustning och NATO härjar vidare på allt flera platser.

    Det talas i Nobelkommitén om hur fredligt Europa var/blev efter det hade bombats ned i grus och aska.

    EU får fredspris 2012…

    Kanske det är ett postumt pris!
    Får nästan hoppas det. Haha!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.