Bibeln, Guds ord. Bibelns ord får inte ändras. /Songs. Mahalia Jackson

Bibeln- Guds ord

Marias-2737 Bibeln berättar

 

VAD är sanning? Ja det kan ju diskuteras och det gör det ju också, t ex säger man att Jesus inte finns, men det gör han ju, det är en sanning. Jag har tänkt på ordet ‘sanning’ hela dagen, och jag vet att JESUS lever, det är för mig och många andra en SANNING. I bibeln kan man läsa sanningen för det är Guds ord, läs gärna Reformationsbibeln, man säger att den är den bästa nu, under tryckning,  t o m  King James Version skall inte vara så bra… hmmm, det är jobbigt att hålla reda på alla nya saker.

Åter till Bibeln då: får man ändra i bibeln och göra om och ta bort och lägga till? NEJ det får man INTE! Därför dessa bibelord här nedan där du kan läsa hur det ska vara:

Bibelns ord får inte ändras  

inte lägga till, inte ta bort…………………. 5 Mos 4:2

lägg ingenting till hans ord……………….. Ords 30:6

vi förfalskar inte Guds ord………………… 2 Kor 4:2

förvränga Skriften till eget fördärv ……. 2 Petr 3:16

plågor på den som lägger till…………… Upp 22:18f

(Folkbibeln)

*

Detta var ju klara besked eller hur? Då är det bara att följa de bibelorden plus alla andra ord, så har vi  Guds ord och hans regler att gå efter.

*

Mahalia Jackson= I know it was the blood                     /Jesus dog för DIG!

 

NamnlösMaria

10 thoughts on “Bibeln, Guds ord. Bibelns ord får inte ändras. /Songs. Mahalia Jackson

  1. Ja Reform bibeln skall jag ha…får kontakta dig senare om det, vi har inte bestämt ngt. Guds ord gäller, och vi måste lära oss att förstå-på rätt sätt, vilket tycks vara mycket svårt för många människor, man måste se lite vidare på saker o ting och inte bara hänvisa till s k inlärda saker som kan vara fel på olika vis.

  2. NT Ref 220 kr. men som sagt, om du vill kan jag beställa och skicka dig ett ex.

    För mig har det hjälpt mycket att gå in i verserna. Var med och korrekturläste ungefär hälften av NT. Gud vill att vi ska lära oss vad han säger. Det finns liv för alla som vill. Levande vatten.

  3. Hej Cecilia och tack! Ja hör av dig om du vill diskutera ngt särskilt att ta med.Ja förfalskningar av Guds ord finns det gott om och bibel 2000 är direkt farlig.
    Samhället är verkligen på väg utför, så sant bibelorden om villfarelser är.
    Ja Reformationsbibeln skall jag ta tag i och få köpt. 1917 års bibel använder jag helst, eller då det är mycket bråttom beroende vad jag håller på med 1998 i nödfall.
    Gud välsigne dig.
    /Maria

  4. Hej, Maria! Jag tycker du skriver om bra och intressanta saker här på din blogg! Så jag vet inte vad jag ska föreslå men om nånting “poppar” upp i mina tankar så låter jag dig veta! 🙂

    Kanske det är så att KJV kritiseras för att den har ansetts vara den mest korrekta översättningen och man vill inte att kristna ska läsa korrekta översättningar utan hellre läsa nyare förfalskningar som Bibel 2000 och The Message och även de nyare NIV biblarna har de ju ändrat på texten för att göra den mera könsneutral har jag läst! NKJV brukar jag oftast läsa av de engelska biblarna men den är kanske inte bra heller.
    Undrar hur det är med den nya svenska Folkbibeln 2015, om det har blivit ändrat på nånting där, känner mig lite misstänksam mot nya översättningar med tanke på vilka tider vi lever i!!

    Reformationsbibeln verkar intressant!!!

    Cecilia

  5. Hej, ja Reformationsbibeln verkar vara bra att köpa. Jag har sett på Bibel.se och bekantat mig lite för ett tag sedan. Jag vill ha korrekta översättningar och Ref. verkar intressant med fler ord och att det är verser o ord som är intakta. Ja jag skall köpa reformationsbibeln i mån av pengar till den. Guds ord är Guds ord- hoppas man. han får leda i allt– även till en bibel till.
    Han är Herre.
    /Maria

  6. Hej!

    Reformationsbibeln kommer ut om en vecka ungerfär nyöversatt NT. Tyvärr med fint omslag i skinn så det blev lute dyrare! Bibel.se är nätadressen.

    KJV är bibeln bakom alla väckelser historiskt i den engelskspråkliga världen. Finns inte bättre! De skriftlärde kan “bättre” och ser bed på den och föredrar Vatikanens översättningar. Reformationsbiblarna har ca 3000 fler ord i NT och inga verser och ord borta. Falsk lära kan predikas direkt ur många nya översättningar. Köp Reformationsbibeln eller KJV (90 helbibel) nu och jämför! Det är bra för tron att se att Guds ord är så säkert och står sig för evigt. Ingen ska korrumpera det. För pengar. Eller ekumenik. GVD.

  7. Hej Cecilia. Reformationsbibeln är ganska ok, och den borde man köpa men det finns nog bara GT i den ännu, men den är den bästa tydligne, sök gärna o se hur långt det gått, det som gjorde mig betänksam var att Halldorf hade skrivit något där.. 1917 har jag hemma flera st och jag kan läsa den på nätet eller folkbibeln, de är lätta att förstå men…Bibeln 2000 fick jag gratis men dem slängde jag!
    Det är överhuvud taget så mycket elände i nationerna och i samhället att man snart inte vet hur man skall uttrycka sin avsky och undran och det man vet. Vad vill du läsa mer om på denna sida? Förslag?
    /Maria

  8. Hej, Maria! Ja, det är svårt det där med olika bibelöversättningar, jag har också läst att KJV inte ska vara så bra, men det sägs ju så om så gott som alla översättningar så man vet ju inte vad man ska tro. Jag brukar läsa Svenska Folkbibeln för den är lättast för mig att förstå, vet inte om den är bra eller inte? 1917 års Bibel har jag också läst en del negativt om på nätet och Bibel 2000 skulle jag överhuvudtaget aldrig släppa in i mitt hem!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.