Villoläror. VEM är en villolärare? Länkar och undervisning

 

Truth

En villolärare skall du visa ifrån dig, sedan du varnat honom en första och en andra gång,

Det verkar inte vara populärt i dessa tider, som för övrigt är sena tider, att ta bladet från munnen och skriva hur det ser ut i kristenheten. Man velar fram och tillbaka och tycker att villoläror är ok. Jag tycker INTE att villoläror och de lärare som lär ut eländet, är ok.

Har man blivit så bedårad av Antikrist i samhället att man inte kan skilja på vad som är rätt och vad som är fel?

ÄR Todd Bentley en ok predikant? NEJ.

ÄR  Rick Warren en ok predikant? TB Josua? Benny Hinn? Rick Joyner, Bill Johnson? Nej. Marjoe Gortner? Nej.

Det finns så många jag kan räkna upp som man inte borde gå till. Det beror på VAD man vill ha i ett “möte” i församlingarna. Upplevelser  av icke vanligt slag? Ja det får man ju om man går till vissa ställen som Kraftkällan, Livets Ord,  Arken  mf l ställen. 

VAD söker man?  VAD får man?

För min egen del så försöker jag visa på Jesus och sanningar och osanningar och på bibelns budskap och visa på populära predikanter som är villolärare, jo de måste visas upp som varningar.

Läs gärna detta en gång till:

https://gospel.jesuslever.eu/simoni-att-betala-for-andlig-kraft-och-positioner-t-ex-j-garnfeldt-artikel-fran-bibelfokus-lar-manniskor-om-villolaror/

Läs om villfarelser och ta lärdom av det /Maria

http://bibelfokus.se/villolaror

Det finns mycket att läsa om detta på engelska också……..

2013-02-26: Video om Rick Warren, megakyrkan och den nya väldsordningen
Nu med svensk text! I ett informativt, avslöjande och skrämmande reportage behandlar denna video megakyrkopastorn Rick Warren jämte flera andra kändisförkunnare och deras agenda för en ny världsordning

 

https://gospel.jesuslever.eu/falska-religioner-video-falska-profeterbibelfokus/

Videon har svensk text!

 

Från BibelFokus.se

Känner du dig främmande inför mycket i Sveriges kristenhet av i dag om du jämför med hur det var för t.ex. 20 år sedan? Vill du ha en bättre förståelse av vad som har hänt och varför det har blivit som det blivit i många sammanhang? Ta då gärna del av detta videobaserade reportage!

I ett informativt, avslöjande och skrämmande reportage behandlar denna video megakyrkopastorn Rick Warren jämte flera andra kändisförkunnare och deras agenda för en ny världsordning. Församlingar i denna rörelse sorterar vanligen under begreppen Purpose Driven (”Måldriven”), Seeker Sensitive (”Sökarvänlig”), Church Growth (”Församlingstillväxtrörelsen”) och även Emgerging Church (”Den Spirande kyrkan”).

Videon visar bland mycket annat hur den sekulära managementgurun Peter Drucker är mannen bakom de humanistiska principer och metoder som driver denna församlingstillväxtrörelse. Rick Warren hade t.ex. Drucker som mentor i nästan 25 år! Det blir också tydligt att det var med Peter Druckers hjälp som det elitistiska ”Ledarskapsnätverket” – under ledning av den förmögne Bob Buford – strategiskt satsade på att starta upp Emerging church-rörelsen. Videon är mycket innehållsrik vad gäller citat, video-klipp och bibelord, och tjänar som en stark motvikt till det aningslösa omfamnande av ”purpose-driven” och ”emerging church” som vi nu ser i våra svenska församlingar och samfund.

******

Jesus varnade i sitt ord om att falska lärare skulle komma- jaa det finns många sådana idag. Megakyrkor och megaförsamlingar dyker upp på så många ställen, och människor tror det är goda ting. Jesus varnar fortfarande! och han kommer tillbaka och finner att man inte varit lydiga…gått sin egen väg.. verkligen tragiskt. Det finns ju upplysning att få…

/Maria

 

4 thoughts on “Villoläror. VEM är en villolärare? Länkar och undervisning

  1. En underbar och sann kommentar du ger här! Jag hoppas verkligen att man läser den med glädje och eftertänksamhet! Gud gör mirakler när HAN vill, INTE när profeter och annat folk säger till Gud vad han ska göra.
    Jag är trött på den framgångsteologin.

    Människor dör för Jesus i många länder idag, precis som förr och det är väl verkligen ett tecken på att Jesus är den han säger sig vara! Jag vill inte bli kokad i olja eller torterad på annat vis, men det finns ännu värre metoder idag än vad man kan tänka sig. SÅ viktig är JESUS att man är livrädd för att människor sprider budskapet/evangelium.

    Jesus räddar människor och han ger oss livets bröd, Han kan bota, när han vill, inte då vi kräver det. Jag vill bli frisk jag ber varje dag om mirakel, för jag orkar inte vara såhär sjuk, men GUD vet och han helar mig om han vill. OM HAN VILL. Det eviga livet har jag genom min tro. Paulus är verkligen en förebild, han skriver så att man förstår och han är en verklig “hjälte”.

    Människor förföljs fortfarande av kyrkan, vilken den nu är, fortfarande halshuggs människor och spetsas på pålar m m. Men människor tror ändå!
    Halleluja! Jesus lever. han är allt jag har.

    Angående de falska profeterna så är det tummen ner.

    Jag har en svägerska som dog i CANCER, varför dog hon, hon älskade ju Jesus och predikade för människor! Det vet bara GUD………………..
    Min mans kusin dog i cancer, varför blev inte han helad? Bara GUD vet. ………….

    /Maria

  2. Martyrer sådde sin tro i historien

    I boken Fox´s martyrernas bok (Book of martyrs) som är en riktig kristen klassiker, kan man läsa om människor som dött för Jesus. När de anklagats för att inte följa samhällets gudar har de stått på sig och dött martyrdöden på de mesta gruvliga sätt: kokats i olja, bränts som käglor, dragits på backen av hästar, legat på spikar, gått på glas blödande etc.

    De dog för sitt vittnesbörd för Jesus. Om de nu hade *Supermankrafter* från Gud (som profeter som Jens talar om!) skulle de ju kunna *be bort ondskan*, visa att Gud var med dem och slippa dö.

    I stället hände det flera gånger att deras böner inför döden gjorde sådant intryck på bödlarna och soldaterna att DE kom till tro!! Flera av bödlarna dog martyrdöden tillsammans med de kristna just efter de kommit till tro.

    Det berättas i boken att Paulus förberedde hur hans bödel skulle låta döpa sig på Paulus dödsdag!

    Sprider vi det riktiga evangeliet till människor sås vår tro i jorden som förföljelse – som blod. Folk fattar att Jesus är den han säger sig vara när vi är beredda att lida för vår tro.

    Kanske 50 miljoner troende kristna har dött martyrdöden, ofta förföljda av kyrkan.

    Ville inte Jesus rädda dem? Sov han då? Fungerade inte deras böner?

    Bota cancer

    Det är klart att sjuka vill bli friska och att vi ska be för dem. Vi kan inte vara säkra på att Gud gör sjuka hela. Fast vi har tro!

    Lovar man som profet/pastor bota cancer, när Gud inte sagt att det är dags att bota någons cancer, gör man inte Guds vilja. Alla man kommer i kontakt med kan garanterat inte komma till tro – man sår DÖD omkring sig.

    Jesus är sanningen och livet. Han har räddat våra själar genom sin DÖD på korset och uppståndelse.

    Paulus spred aldrig *mirakelevangeliet* som lovar hälsa och utväxta kroppsdelar, han sa: Jag vill inte veta om något än Jesus Kristus och honom som korsfäst (1Kor 2:2). Det är vårt hopp än Jesus dött och återuppstått och det ska vi tro för vår räddning. Det hände också att Paulus i Guds makt gjorde under.

    När Gud vill göra mirakler kan han göra sten till bröd när han vill. (Obs djävulen frestar Jesus i matt kap 4, med just mirakelmakt – att Jesus ska visa sina magiska krafter).

    Jesus räddar människor i nöd – Han är Gud.

    Gud kan rädda människors hälsa – men kroppslig hälsa leder inte till evigt liv. Evangeliet om Jesus gör just detta!

    🙂

  3. Tack Janne, det är väldigt vad många kommer in här nu och tittar på dessa artiklar om falska profeter, det är bra! Och jag tog med din halva kommentar om falskheten och bibelord! TACK.

    Ja vi skall frukta Gud, fruktar Jens G Gud då han SKRIKER åt den helige Ande? Man borde stoppat Jens innan han började väsa och skrika.
    Vi skall lyssna till HERRENS RÖST och inte till de som förlöjligar Gud och leker Gud själva och ber andra att hänga på samma lögner.

    Undra på att det är avfall från sann tro. Usch det är verkligen sorgligt. Jag hoppas man börjar förstå hur allvarligt det är och hur människor blir allvarligt lurade. Många blev psykiskt sjuka på Livets Ord-församling. Men det finns de som inte förstått det heller.Har man inte läst Lennart Jaretegs artiklar heller och förstått dem?

    Jag tror på vad Gud säger och jag tor på allt i bibeln. Gud välsigne dig. /Maria

  4. Ett tänkvärt citat från 5 Mosebok kap 13. *Kolla in ord för ord vad det står!*
    Det här sas till Israels folk i öknens torka:

    1 En profet (drömmare) står upp och
    2 gör tecken och under
    3 säger: Låt oss följa andra gudar
    4 Lyssna inte
    5 Gud vill veta om ni älskar honom helhjärtat (detta är Mose lag)
    6 Profeten som ljuger blir det inte nådigt för

    (Att följa andra gudar behöver här inte betyda följa Baal och Astarte – det kan lika gärna vara predikanter som säger: DU är gudomlig och kan agera som Gud!)

    Bibelordet är profetiskt i sig och vem som helst som tror kan ta del av dess djupa innebörd och bli mättad! Om man tror på Guds vägledning. Vi behöver inte nya profetior varje dag (som dagens horoskop) – vi har bibelordet i 66 böcker. Alla bibelböcker är profetiska och släkt med varandra. Jesus säger i liknelsen om Lazarus och den rike mannen som försmäktar i dödsriket: Om de inte tror på Mose och profeterna kan de inte bli varnade av någon person idag (Lukas 16:19-31).

    5 Mos 13

    1 Om en *profet* eller *en som har drömsyner träder fram hos dig* och han ger dig något *tecken eller under*, 2 och *sedan detta tecken eller under som han talat med dig om inträffar* och han då säger: “Låt oss följa andra **gudar**, gudar som du inte känner, och låt oss tjäna dem”, 3 *då skall du inte lyssna på den profetens ord eller på den som har drömsyner*, ty *HERREN, er Gud, prövar er för att finna om ni älskar HERREN, er Gud, av hela ert hjärta och hela er själ*. 4 HERREN, er Gud, skall ni följa, honom skall ni frukta, hans bud skall ni hålla, hans röst skall ni lyssna till, honom skall ni tjäna och honom skall ni hålla er till. 5 Men den profeten eller den som har drömsyner skall dödas. Ty han predikade avfall från HERREN, er Gud, som har fört er ut ur Egyptens land och friköpt dig ur träldomshuset, och han ville föra dig bort från den väg som HERREN, din Gud, har befallt dig att gå. Du skall skaffa bort det onda hos dig.

    Deut 13 KJV

    1If there arise among you a prophet, or a dreamer of dreams, and giveth thee a sign or a wonder, 2And the sign or the wonder come to pass, whereof he spake unto thee, saying, Let us go after other gods, which thou hast not known, and let us serve them; 3Thou shalt not hearken unto the words of that prophet, or that dreamer of dreams: for the LORD your God proveth you, to know whether ye love the LORD your God with all your heart and with all your soul. 4Ye shall walk after the LORD your God, and fear him, and keep his commandments, and obey his voice, and ye shall serve him, and cleave unto him. 5And that prophet, or that dreamer of dreams, shall be put to death; because he hath spoken to turn you away from the LORD your God, which brought you out of the land of Egypt, and redeemed you out of the house of bondage, to thrust thee out of the way which the LORD thy God commanded thee to walk in. So shalt thou put the evil away from the midst of thee.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.