Videos. L Jareteg/ Falska profeter.Nigeria. Falsk karismatisk rörelse. M Enroos

Marias-238-300x225

Den falska karismatiska rörelsen i Nigeria

 *Av Lennart Jareteg

Jag vill dela några både intressanta och fruktansvärt hemska videor om den falska karismatiska rörelsen i Nigeria. Tillståndet är något alldels fruktansvärt! Det här är dock viktigt att studera, för det här är frukt av trosförkunnelsen/framgångsteologin vars store pappa man brukar säga att Kenneth Hagin var (Ulf Ekmans lärofader). Denna form av falsk karismatisk andlighet sprider som en löpeld i Nigeria och i många andra delar av världen!

Studera denna frukt noga och begrunda lärogrunden. Den är inte särskilt annorlunda från lärogrunden inom t.ex. Livets Ord och Arken. Men i Nigeria är man kanske bara lite mer ogenerad med att leva ut det som läran egentligen förmedlar. Man är helt enkelt inte uppstyrd av jantelagen på samma sätt som här.

Det går inte att säga att denna andlighet i Nigeria är bortkopplad från vår svenska “jante-hämmade” trosrörelse, för John Arnott (som startade “väckelsen” i Toronto) var själv nyligen nere i Nigeria hos T. B. Joshua för att “fylla på”. Därefter åkte han till församlingen Arken i Stockholm och delade med sig av denna “smörjelse”. T. B. Joshua är pastorn som avslöjas i video nr 2 och 3 nedan. Från denna pastor härstammar även smörjelsen i församlingen Kraftkällan i Järfälla. Tag varning!

1. Nigeria’s Millionaire Preachers
http://vimeo.com/31656466

2. Deception of the Age-The rise of a Nigerian Anti christ – i 8 delar
http://www.youtube.com/watch?v=DfMwaOevrpcI

3. The tricks behind TB Joshua’s prophecies: REVEALED!
http://www.youtube.com/watch?v=DfMwaOevrpc

 

* * Och MER:

– T. B. Joshua är pastorn som avslöjas i video nr 2 och 3. Från denna pastor härstammar även smörjelsen i församlingen Kraftkällan i Järfälla. Tag varning!

Jag som har denna blogg kan intyga att något inte står rätt till med Församlingen Kraftkällan. Det händer märkliga saker där, folk flyger över golvet i raketfart och “uppenbarelse” av Jesus visar sig plötsligt för Mikael Tarkiainen – nu Enroos.SE UPP FÖR KRAFTKÄLLAN!  /

Artikel fr alertsweden 

http://alertsweden.bloggo.nu/

*

Jag, Maria, har själv varit i Kraftkällan på besök och sett ‘knepiga’ saker! Saker som inte alls är från Gud! “Profeten” Mikael Enroos beter sig minst sagt suspekt.

Gå INTE DIT! /Maria

*

Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda.
Falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra tecken och under för att om möjligt leda de utvalda vilse.
Men det fanns också falska profeter bland folket, liksom det bland er kommer att finnas falska lärare som smyger in förödande läror. De skall till och med förneka den Herre som har friköpt dem och drar så plötsligt fördärv över sig.
Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud. Ty många falska profeter har gått ut i världen.
*
Tag varning!!
name-graphics-maria-545505

6 thoughts on “Videos. L Jareteg/ Falska profeter.Nigeria. Falsk karismatisk rörelse. M Enroos

  1. Hej! Välkommen hit. Ja det är sant, jag har kännedom om vad som pågick då jag besökte stället. Icke Guds församling. Ja alla behöver den rena kärleken och inte lögner och andebesvärjelser m m. Det är tragiskt.Omvändelse och Guds ord är vad som behövs.
    Välkommen tillbaka hit och jag hoppas du kan få mycket här av självupplevda saker, d v s prövningar och GUDS UNDERBARA NÅD och stora KÄRLEK.
    FRIDshälsningar Maria

  2. Saknar riktig Guds kärlek.
    Många har blivit skadade där. Orent förtal mobbning. Inte den Jesus jag känner.
    Nej detta är inte Guds församling !!
    Har varit där och sett och hört då mycket.
    Vi får be för Mikael att han blir hel och ren samt vänder om !

  3. Hej Pablo. Jag dömer inte, men måste berätta sanningen. jag vet vem Michael är och anser inte att han är en profet men en villolärare. Hoppas att du upptäcker felaktigheterna, det är många med mig som sett hur falskt det är som han håller på med och lär ut.Jag hoppas att Gud lär dig och visar dig hur det borde vara. Jag ber att Gud skall väcka dig till att se vad som sker och att du får möta Jesus på allvar.
    /Maria

  4. Jag hetter pablo heiman jag kände kärlek värme från jesus gud använder profet michael starkt. Döm innte.

  5. Hej Jacki, jag håller med dig. Varit där på besök och sett hur han manipulerar och dikterar och är en falsk profet. Jag hoppas man flyr ut ur den samlingen och alla andra som inte har en ren lära!!!!T ex skriva i tungomål, det är inte från Gud. Satan styr honom.
    /Maria

  6. Mikael Enroos är utsänd av djävulen jag har sett hans sanna ansikte. Akta ER

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.