Video, sång. Visa mig din väg. Vet du vart du ska? / Han kom hit. Jesus är allt för mig

flower-002

511foto Maria

Vägen kan vara lång och svår. ….Men; med Jesus är jag trygg genom vilken väg det än blir. HAN är styrkan och jag får kraft av honom- genom allt. Genom allt är han med och jag förstod så småningom vilken väg han ville ha mig på.  Ja många år har gått sedan jag sade ett JA till Jesus och många hårda prövningar har jag fått och har, men JESUS är ALLT för mig. Genom allt, och ända till slutet och sedan framför mig, jag vet vart jag ska: till himmelen.Jag vet vart  jag ska , vet du vart du ska en gång?

Jesus ger frid och ro. Han ger oss kraft då vi ingen har. Vänd dig till Jesus i allt. Är du svag får du styrka av JESUS. Idag är frälsningens och fridens dag! Han lämnar aldrig den som tror. Lär känna Mästaren.

NamnlösMaria

flower-002

 

2 thoughts on “Video, sång. Visa mig din väg. Vet du vart du ska? / Han kom hit. Jesus är allt för mig

  1. Hej Anders! Tack så jättemycket för det du / ni skriver här till mig. Naturligtvis betyder dessa ord från er jättemycket för mig. Tänk att jag kan beröra och kanske hjälpa någon på vägen, det är gott! /Emergent church och alla de tokigheterna är verkligen hemska. Jag har Midnattsropet som jag prenumererar på och där står bra saker om mycket som sker nu och vad t ex ‘kyrkan’ är för något. Jodå Bibelfokus har bra saker om ändetid och annat också som jag läst, likaså Imsen.Bra att ni är VAKNA och förstår!!

    Javisst är det svårt att lida på olika sätt och sjukdom är ju något som är vitt skiftande och olika besvärligheter befinner vi oss i. Vad bra att jag kunnat förmedla hur jag känner och känt och tyckt, för jag har haft/har det mycket jobbigt-

    Jag beklagar att din hustru/ni får lida så, men hon ska lita på Gud i allt detta och jag läser att Jesus hjälper henne! Det är jag glad o tacksam för. ja vi är individer och han hjälper oss på det viset som är BÄST för oss. han känner oss utan och innan.

    Ja jag vet att man ber för mig och det är jag verkligen tacksam för , det behövs. TACK för att du också gör det! Tacksam är jag. Nej jag kan nog inte förstå vad som jag kunnat ge, men ATT jag fått ge er något det är bara från GUD, genom mig, jag kan inget, mer än att vara Guds barn och lyda honom, det är det finaste man kan få. Men jag blir väldigt glad att läsa dina rader här, det betyder jättemycket för mig!!!
    Välkommen att skriva igen , det vore roligt att höra mer från er.
    Gud välsigne er i familjen och nu kan ju jag få be för ER! Vad bra! Gud är god, stå fast! Kram till er/ Maria

  2. Hej Maria och tack för ditt vittnesbörd genom åren.det har betytt jättemycket för mig när vi i familjen kämpat mot sjukdom och onda saker som drabbat vår familj. Jag förstår också vilka ändelser vi lever i. När det gäller att antikrist ska träda fram kan du se en video PM honom på bibelfokus.se. Per Arne Imsen tar också upp honom och emergent Church i predikan om ändens tid. Själv har jag länge gått igenom svåra saker länge och vet att helande kan kräva mycket men jag har haft jättemycket hjälp av din sajt. Min hustru går igeno chanser sedan många år med mycket smärta och lidande men Jesus hjälper henne igenom på det mest kärleksfulla sätt man kan tänka Och visa sådan kärlek och omsorg som bara han han, mycket personligt. Jag förstår att många ber för dig. Så gör även jag.ditt vittnesbörd betyder än du kanske förstår. Guds välsignelse från mig, Anders

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.