Välkommen

 

 

Välkommen till min hemsida med WordPress.

 

Här får du läsa om TRO på en levande Gud.

637

Jesus5

30 Comments

30 thoughts on “Välkommen

  1. Hej Maria! Jag har nog inte varit inne på den /er sidan förut, letade efter vittnesbörd så fann jag den, er. Ja det är oerhört viktigt att människor kan få höra och se JESUS på något vis som kan få dem att tänka till och kunna ändra sin livsväg, vilken den nu är. Jag är lite allergisk emot vissa kanaler, som t ex kanal 10, som bara handlar om att tjäna pengar m m, vissa kristna s k församlingar….. m m. Därför vill jag hålla denna sidan i sanningens spår och inte vara RELIGIÖS, d v s man ska inte vara i kyrkan egentligen då den ofta BINDER människor i stället för att göra dem fria. Ja du får gärna länka till denna sidan, men människor är på två sidor här för denna har många sanningar som man inte vill veta, men jag vill bara ha sanningar. Jesusfilmer (Katolicism för det mesta/författare m m/ finns det gott om och en del är ganska patetiska och visar inte tillräcklig mycket allvar. Katolicism gillar jag inte, läs mer om det här i kategorin Katolicism. Religiositet… inte bra. Ja jag skall se över detta under dagen eller i morgon och meddela dig, gärna. Skriv gärna igen om du har frågor och titta gärna mer här, vad du skulle vilja lyfta fram. Välkommen! Här finns över 8000 artiklar om tro. M v h Maria C

  2. Hej

    Under hösten har en uppdatering av hemsidan https://bibeln.tv/ skett och en helt ny version har publicerats före jul.

    Bibeln.tv
    Sidan är lättläst och försöker prata om tro på ett vardagsnära sätt för att nå ut till alla svenskar. I denna version har ex. direktlänkar med flaggor gjorts på över 20 språk för nysvenskar ex; bibeln online, Jesusfilmen, kristna tv-kanaler, boken Messias och många filmer går att få med autotext till olika språk. Dessutom finns en bantad version på engelska.

    Länk till din sida
    På sidan https://bibeln.tv/kristna-hemsidor med tips kan jag göra en länk till din sida. Min fråga är om du kan göra en länk någonstans på din sida till sidan bibeln.tv eller tipsa om den i ett inlägg. Länken kan både vara till startsidan eller till någon annan sida som du tycker är bra.

    Hör av dig till mig
    Skriv till mig och tala om hur du ser på det?

    Med vänliga hälsningar
    Maria Nilsson
    bibelntv@gmail.com

  3. Hej, Kristen tro är det bästa och framför allt en levande tro. En tro som håller genom livet, genom glädje o gråt. Bibeln är Guds ord och även om man ändrat här o där och tagit bort en del ja, så är det ju så att den frie kristne som går med Jesus förstår att LEVA med och FÖR Jesus. man kan göra fel då man är ny i tron o det gör nog de flesta men det brukar rätta till sig om man är villig att gå hela vägen med Jesus. Ja vi ska tro på att bibeln förmedlar Gudsordet! mänskilga traditioner o mänskliga TOLKNINGAR ska man verkligen se upp med. Gott Nytt År.! FRID Maria

  4. Hej!

    Hittade hit via Bibelfokus.se. Bra initiativ att via din hemsida ge luft till Bibelförankrad kristen tro. Är det någonting jag själv vill föra fram till andra kristna som funnit Jesus så är det att stå fast vid Bibeln som enda auktoritet i ens liv. Sund tro är att låta Skriften diktera sanning, inte människor. När jag var nyfrälst för många år sedan (2003) så gick jag i min iver ganska fort åt fel håll dvs mer mot uppenbarelser än sund tro baserad på Bibeln. Jag fick en sk Livets-ord-psykos och fann mig tala med demoner både dag och natt. Jag fick diagnosen Schizofreni, men genom Herrens trofasthet, nåd och kärlek blev jag helad och återförd till Hans familj. Annars hade jag varit död idag. Mitt råd (för att undvika mitt misstag) är: Om Skriften säger någonting, så ska man underordna sig Bibeln, inte människor eller församlingar. Det sistnämnda säger jag tyvärr med sorg i hjärtat då jag ser hur större församlingar (t ex Pingst) mer och mer lämnar Skriften och ger sig hän till mänskliga traditioner och tolkningar som inte är sunda och Bibelförankrade.

    Guds frid önskar jag dig som läser detta.

  5. Hej Robert, tack för din hälsning här. Ja Guds ord är det som fattas folket! Jag fortsätter att ge Guds ord så gott det går, men censur är hård och många videos som är mycket upplysande har försvunnit från youtube och denna hemsaida, det är missvisande men de är så FEGA och tål inte Guds sanningar. Ja vi fyller på så mycket vi kan, tiden är ju faktiskt kort! Herrens tid..
    Guds Frid! /Maria

  6. Hej Thomas och tack för din kommentar, hoppas du ska finna denna sida bra för dig. Här finns mycket att läsa/ta del av.
    Hälsn Maria

  7. Hej Tony Har man en gång tagit fasta på Guds ord kan man inte ge vika, han vet vad han vill med oss och han leder oss i att göra hans vilja, Det är underbart!
    Hälsn Maria

  8. Hej igen Maria,
    Tack för ditt snabba svar och dina böner. Ja, det är så sant Herren är överallt.
    Min vän heter Maria och bor i en ort utanför Washington DC i delstaten Virginia. Hon har varit där i ca 2½ år nu och jobbar som Nanny. Hennes dröm att leva och bo i USA, då hon inte mår bra av att bo i Sverige. Hon behöver stöd och hjälp att hitta sig själv, bli mer mogen och finna sin Tro och tyvärr måste jag säga att hon i dags läget tror på andra makter, t.ex. Spådommar och astrologi, något hon har spenderat mycket pengar på de senaste åren. Hon behöver våran hjälp och våra böner. Jag känner att hon behöver träffa goda troende människor som kan hjälpa och vägleda hennne på rätt väg.Herren är stor och även om vi bor i lilla Sverige så kan vi hjälpa henne, med hjälp av vår tro och alla böner. Amen

  9. Hej Maria Tack för ditt anrop.
    Ja jag har släkt i USA o hoppas få komma dit igen snart.
    Var bor din vän?
    Jag har vänner/släkt i Maine/Massachusetts, och i Maine/Houlton en liten stad men med en fin församling- Och i Florida
    och lite varstans..Jag kan be att Herren skall nå henne, för han är ju överallt!
    Det är klart att jag ber för henne.
    Skriv gärna igen så det blir mer specificerat i bönen!
    Gud välsigne dig. Kram f Maria

  10. Hej Maria hoppas du mår bra. jag vill säga att jag har en vän som bor i USA och behöver mycket bön samt vägledning i hennes liv.Hon har det väldigt jobbigt nu och har alltid haft ett komplicerat liv.Jag och en vän till har försök få henne tro på Jesus men gick inte… snälla Maria hjälp oss att få henne till Jesus väg för han är sanningen och vi tror på att han kan mötta henne.Jag har en fråga till dig Maria HAR du kontakter iUSA som kan hjälpa min vän? Hon är en svensk tjej 39 år gammal.Gud bevara dig Amen

  11. Hej Eje! Jag är så ledsen att du också är drabbad av värk. Jag har precis bett för dig! Och vi tror på att Herren skall hela oss. Vi tror på en stor Gud som kan göra under, för det är outhärdligt att leva så här.
    Varma fridshälsningar och håll dig nääära Gud. Du har min mailadr, kanske vi kan skriva om ett helande…..

  12. Finns det någon som vill sända en bön om att jag blir fri från min värk som jag haft snart i 25 år så skulle jag bli så gladddddddddddd!!!!!tror på bönesvar !!

  13. Hej Maria Tack for din respons pa mina forsok att sprida Gudsordet! Jag ber for alla som vill ha forbon, ockso det du sager nu. Att be for andra ar en formon och en gladje. Jag ar glad att du tycker om denna sidan, jag skriver fran mitt hjarta tilld ig och andra. Gud valsigna dig! Lev med Gud och du misslyckas inte. Kram f Maria

  14. Hej MARIA
    Tack för en underbar sida! Gud välsigne dig!

    SNÄLLA MARIA JAG HAR EN VÄN SOM BEHÖVER DINA

    BÖN. HON HETER MARIA.JAG TACKAR GUD ATT DET

    FINNS MÄNNISKOR SOM DIG.

  15. Hej Lars.
    Jag vill tacka dig för dina ord som värmer mig, gör mig glad.
    Meningen är ju att människor skall få läsa om Jesus och få tag i Gudsordet, och att det skall omforma deras hjärtan för alltid.
    Det finns många många hemsidor om tro och denna vill jag vara rädd om och ge människor hopp och tro.
    Hälsn f din vän Maria

  16. Hej, Jag heter Christian och snubblade förbi på din sait. Eftersom vi båda intresserat oss för teologi kände jag att det skulle kunna vara intressant att kontakta dig.

    Jag har konverterat till islam och studerar för tillfället på det islamiska universitetet i Medina, Saudiarabien.

    Med detta mail vill jag bara väcka i dig tanken (ev skapa en dialog) att det som Profeten Muhammed förkunnade faktiskt var fortsättningen på alla profeters kall.

    Du skall inga gudar hava jämte mig. Detta är islams budskap.

    Om inte Paulus verkligen var vägledd så gjorde han Jesus till just en sådan gud jämte Gud.

    I Koranen står det att Jesus kommer att säga följande på domedagen:

    ”Vad jag har sagt dem är det som Du har befallt mig [att säga]: ’dyrka Gud, min Herre och er Herre.’ Jag var vittne till deras handlingar så länge jag levde bland dem, men sedan Du kallade mig till Dig är det Du som vakar över dem. Du är ju vittne till allt som sker.”(5:117)

    Jesus kommer alltså att svära sig fri från de som gjort honom till en gud, hur välmenande de än kan ha velat vara med detta.

    Tänk om vi förts bakom ljuset av bibelns författare samt av de som kanoniserade dess texter där vid trehundratalets mitt. Det jag vädjar till i dig är en sann uppriktighet. Inte till de doktriner du redan gjort till dina, utan till Gud själv -himlens och jordens skapare – som vet vad som rör sig i vårt allra innersta.

    Mvh,
    Christian

  17. Hej Gittan! Vad kul att du kommer in här nu… TACK! så mycket. Du är så välkommen när du vill, hoppas du ska trivas. Kram fr Maria

  18. Hejsan! Ja här finns det att läsa om Jesus må du tro. Du är sååå välkommen tillbaka hit.
    /hälsn fr Maria

  19. Heeeej!!! =) Så fantastiskt roligt att stöta på dej och din sida här inne. Du har verkligen inte legat på latsidan !
    Bless bless!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.